Gå til innhold

Hjelp! Jeg har fått møll på kjøkkenet!

Anbefalte innlegg

Agata1365381002
Skrevet

Æsj! Så ekkelt! Jeg har fått møll kjøkkenet. Etter å ha lest litt på nettet, ser det ut som om det er melmøll eller tørrfruktmøll - eller begge deler. Skrekk og gru!

Hvordan fjerner jeg dette uvesenet? Er det tilstrekkelig å kaste alle mistenkelige matvarer? Må jeg vaske skapene med et spesielt middel? Eller må jeg rett og slett ha inn Anticimex e.l.?

Kjære DOLere: What to do?

Hilsen kvinne i nød

Skrevet

Skjedde oss en gang også. Kasta alle tørrvarer. Vaska skapene, det var jo masse larver der..:-( De hadde vandret i kjøkkenvifta, så i lang tid etter har vi gått på jakt. De vandret i taket. Men vi fikk has på dem. Dusja forresten men noe innstektsmiddel inni og oppå skapet.

Gjest melmøll
Skrevet

Uffda, har du fått besøk av meg ;-) Jeg er alltid uønsket :-(

I tillegg til å følge rådene til bb71 så tror jeg butikken blir glad for at du sier ifra. Det kan være flere av oss i andre melpakker.

Agata1365381002
Skrevet

Skjedde oss en gang også. Kasta alle tørrvarer. Vaska skapene, det var jo masse larver der..:-( De hadde vandret i kjøkkenvifta, så i lang tid etter har vi gått på jakt. De vandret i taket. Men vi fikk has på dem. Dusja forresten men noe innstektsmiddel inni og oppå skapet.

Takk for rådet. Har lest litt mer på nettet og ser at jeg må kjøpe et innsektsmiddel som inneholder pyretrum.

Og så må tørrvarene kastes eller fryses. Tror jeg kaster:-(

Agata1365381002
Skrevet

Uffda, har du fått besøk av meg ;-) Jeg er alltid uønsket :-(

I tillegg til å følge rådene til bb71 så tror jeg butikken blir glad for at du sier ifra. Det kan være flere av oss i andre melpakker.

Ikke ta det personlig;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...