Gå til innhold

Trøbbel?

Gjest Lager jeg "trøbbel"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir så innmari §&¤"%/?¤§ på gubben enkelte ganger!!!!!!!!

Sånn som i går: Han skulle en tur på en søndagsåpent butikk for å kjøpe is til kaffen. Vi hadde fått besøk.

Han blir egentlig veldig lenge...så jeg ringer han på mobilen...

Tre ganger uten at han gidder å ta den....

I går kveld tok jeg opp dette at det er ufint å ikke ta telefonen...når han absolutt kunne ta den...

Jeg fikk beskjed om at jeg ikke skulle lage TRØBBEL....

Jeg får ikke lov å ta opp en sak uten at jeg får beskjed om at jeg lager trøbbel...sånn er det ofte...

Han hadde vært å vaska bila på runden...og vært ekstra lenge i garasjen...men det kunne jeg da §¤%¤¤%?= ikke vite uten at han svarer på telefonen...

Også på toppen får jeg beskjed om at jeg lager TRØBBEL når jeg sier han bør ta telefonen!

Jeg blir så %¤#/(==/&§

• Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Gemini

8

• mrxx

6

• flisa

1

• Lurveline

1

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Han ga deg jo en grunn til at han ikke tok telefonen - han hørte den ikke.

Er ikke det ok da?

Skrevet

Han ga deg jo en grunn til at han ikke tok telefonen - han hørte den ikke.

Er ikke det ok da?

Han hørte den...han gidda ikke ta den!

Det sa`n selv da han kom inn...

Gjest jaskolla
Skrevet

Litt rar å finne på å vaske bilen hvis dere hadde besøk :o)

Hvorfor ville han ikke ta telefonen?

Høres ut som om dere har et kommunikasjonsproblem. Jeg tror ikke det vil hjelpe å kjefte og banne, prøv heller å forklare at du vil at han skal ta mer hensyn, og si ifra til deg dersom han kommer senere enn avtalt osv.

Høres ut som om prblemet deres stikker dypere enn bare dette med bilvasken?

Skrevet

Man vasker ikke bilen - eller gjør andre ting som tar mer tid enn nødvendig - hvis man stikker ut et kjapt ærend for å ha noe å servere til besøket.

Og å bli så sur når du tar det opp med ham?

Høres definitivt ut som at dere har større problemer enn som så i parforholdet ja...

Skrevet

Litt rar å finne på å vaske bilen hvis dere hadde besøk :o)

Hvorfor ville han ikke ta telefonen?

Høres ut som om dere har et kommunikasjonsproblem. Jeg tror ikke det vil hjelpe å kjefte og banne, prøv heller å forklare at du vil at han skal ta mer hensyn, og si ifra til deg dersom han kommer senere enn avtalt osv.

Høres ut som om prblemet deres stikker dypere enn bare dette med bilvasken?

Jeg hverken kjeftet eller bannet da jeg ønsket å ta det opp...

Det bruker jeg bare å gjøre inni meg i lang tid etterpå...

Jeg ønsket å bringe dette opp...så får jeg beskjed om at jeg lager TRØBBEL...

De gangene jeg prøver å bringe ting på bane...så prøver jeg bestandig å forholde meg rolig...

Skrevet

Man vasker ikke bilen - eller gjør andre ting som tar mer tid enn nødvendig - hvis man stikker ut et kjapt ærend for å ha noe å servere til besøket.

Og å bli så sur når du tar det opp med ham?

Høres definitivt ut som at dere har større problemer enn som så i parforholdet ja...

Jeg syns at det mangler respekt både at han finner på andre ting når vi andre sitter å venter...og at han ikke gidder å ta telefonen...

Mangel på respekt er det også at jeg får beskjed om at jeg lager trøbbel når jeg ønsker å ta opp dette...

Gjest jaskolla
Skrevet

Jeg hverken kjeftet eller bannet da jeg ønsket å ta det opp...

Det bruker jeg bare å gjøre inni meg i lang tid etterpå...

Jeg ønsket å bringe dette opp...så får jeg beskjed om at jeg lager TRØBBEL...

De gangene jeg prøver å bringe ting på bane...så prøver jeg bestandig å forholde meg rolig...

han høres ikke så enkel ut han der.

Skrevet

Jeg syns at det mangler respekt både at han finner på andre ting når vi andre sitter å venter...og at han ikke gidder å ta telefonen...

Mangel på respekt er det også at jeg får beskjed om at jeg lager trøbbel når jeg ønsker å ta opp dette...

Helt enig.

Er dette et gjennomgående problem i forholdet deres?

Skrevet

Hvis dere har fått besøk og gjestene sitter og venter og han vasker bilen og surrer i garasjen, så er han en respektløs idiot. Unnskyld uttrykket.

Slikt gjør man jo ikke i en slik situasjon. Noe annet hadde det vært hvis det ikke satt gjester å ventet, da hadde jeg kanskje oppfattet det som mas fra din side, men ikke i denne situasjonen.

Jeg hadde ikke giddet å komme på besøk til dere mer, hvis jeg var gjesten.

Skrevet

Helt enig.

Er dette et gjennomgående problem i forholdet deres?

Jepp...det er nok det...

Jeg syns ikke jeg blir nok respektert på mange områder...

Kanskje jeg er for veik til å si i fra på en sånn måte at jeg blir hørt?

Skrevet

han høres ikke så enkel ut han der.

Han er nok ikke det...

Tror jeg selv trenger å lære meg til å "slå i bordet" når det gjelder istedet for å tie...

Skrevet

Jepp...det er nok det...

Jeg syns ikke jeg blir nok respektert på mange områder...

Kanskje jeg er for veik til å si i fra på en sånn måte at jeg blir hørt?

Du har nok kanskje funnet deg i for mye ja, men det unnskylder uansett ikke hans oppførsel.

Hvis dere skal ha noen mulighet for en god fremtid sammen, så bør dere nok gå til parterapi/familierådgiving, slik at dere kan få hjelp til å få ryddet opp i de tingene som har sklidd ut.

Skrevet

Du lager absolutt ikke trøbbel, det er gubben din som er trøbblet her.

Gud for en susemikkel *himler med øynene*

Skrevet

Du har nok kanskje funnet deg i for mye ja, men det unnskylder uansett ikke hans oppførsel.

Hvis dere skal ha noen mulighet for en god fremtid sammen, så bør dere nok gå til parterapi/familierådgiving, slik at dere kan få hjelp til å få ryddet opp i de tingene som har sklidd ut.

Vi har vært på terapi...men han satt bare å huffet seg og syntes det var bortkasta...

Tror jeg selv trenger en stor styrke for å bli flinkere til å si i fra...

Hvor får jeg kjøpt det?

Skrevet

Hvis dere har fått besøk og gjestene sitter og venter og han vasker bilen og surrer i garasjen, så er han en respektløs idiot. Unnskyld uttrykket.

Slikt gjør man jo ikke i en slik situasjon. Noe annet hadde det vært hvis det ikke satt gjester å ventet, da hadde jeg kanskje oppfattet det som mas fra din side, men ikke i denne situasjonen.

Jeg hadde ikke giddet å komme på besøk til dere mer, hvis jeg var gjesten.

Jeg klarte heldigvis å holde både på maska og gjesten...så han vil nok helt sikkert komme igjen...

Men det er fortsatt stor mangel på respekt fra gubben...som fortsetter hvis jeg selv ikke blir flinkere med å si i fra...

Noen råd?

Gjest jaskolla
Skrevet

Han er nok ikke det...

Tror jeg selv trenger å lære meg til å "slå i bordet" når det gjelder istedet for å tie...

Ja, det er helt klart at du må sette grenser her. Hvis dette har foregått over lang tid, så ville jeg forsøkt Gemini sitt råd om samlivsterapi. Men ettersom han ikke ser problemet, eller ser på deg som problemet så spørs det kanskje om du vil få han med på noe slikt?

Skrevet

Du lager absolutt ikke trøbbel, det er gubben din som er trøbblet her.

Gud for en susemikkel *himler med øynene*

Jepp...enig med deg...

Skrevet

Vi har vært på terapi...men han satt bare å huffet seg og syntes det var bortkasta...

Tror jeg selv trenger en stor styrke for å bli flinkere til å si i fra...

Hvor får jeg kjøpt det?

Hvis dere har forsøkt terapi og sitter igjen med et såpass dårlig resultat, så vet jeg ikke om jeg hadde giddet å fortsette forholdet. Rettere sagt, jeg er ganske sikker på at jeg hadde gått.

Men det finnes vel ulike kurs, bøker og terapi-muligheter som kunne hjulpet deg å utvikle en bedre evne til å sette grenser for hva du finner deg i, og styrke selvfølelsen din.

Har dessverre ingen konkrete tips.

Lykke til på veien! :)

Skrevet

Ja, det er helt klart at du må sette grenser her. Hvis dette har foregått over lang tid, så ville jeg forsøkt Gemini sitt råd om samlivsterapi. Men ettersom han ikke ser problemet, eller ser på deg som problemet så spørs det kanskje om du vil få han med på noe slikt?

Vi har vært hos terapi uten at vi kom noe vidre...

Og det er alt for mye at jeg ikke blir respektert for de meninger jeg har...

Han trenger så absolutt ikke være enig med mine meninger...men jeg kan i hvert fall bli respektert for dem...noe som jeg ikke blir....

Og det er alt for ofte at jeg får beskjed om at jeg lager trøbbel bare jeg ønsker å bringe opp noe...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...