Gå til innhold

Rolig trening en halvtime.

Anbefalte innlegg

Gjest det må det være
Skrevet

Det er vel bedre enn ingenting?

Skrevet

Selvsagt.

Trening har mange hensikter ut over fettforbrenning og kondis-utvikling. All trening og bevegelse er av det bra (med mindre man er syk eller har treningsforbud fra lege etc.

Skrevet

Selvsagt, men skal du ha noe mer ut av det så må det litt mer til. Men alt er bedre enn å sitte i sofaen.

Ta det med ro og heller øk intensiteten når du føler for det.

Gjest det må det være
Skrevet

Selvsagt, men skal du ha noe mer ut av det så må det litt mer til. Men alt er bedre enn å sitte i sofaen.

Ta det med ro og heller øk intensiteten når du føler for det.

Du ser jeg får migrene om jeg trener for mye/hardt, så jeg prøver å finne ut hvor mye jeg tåler. Det ser ut til at det går med oppvarming, noen øvelser for "bums and tums" og så uttøyning. Det blir 30-40 min. Om jeg trener den delen av trimvideoen som virkelig får opp pulsen går det galt.....

Gjest det må det være
Skrevet

Selvsagt.

Trening har mange hensikter ut over fettforbrenning og kondis-utvikling. All trening og bevegelse er av det bra (med mindre man er syk eller har treningsforbud fra lege etc.

Jeg vil vel få litt bedre kondis/styrke?

Skrevet

Du ser jeg får migrene om jeg trener for mye/hardt, så jeg prøver å finne ut hvor mye jeg tåler. Det ser ut til at det går med oppvarming, noen øvelser for "bums and tums" og så uttøyning. Det blir 30-40 min. Om jeg trener den delen av trimvideoen som virkelig får opp pulsen går det galt.....

Ok, skjønner, da er det best å prøve deg litt frem. Men lider du av høyt blodtrykk kanskje? Det vil gi hodepine hvis du presser deg litt.

Gjest det må det være
Skrevet

Ok, skjønner, da er det best å prøve deg litt frem. Men lider du av høyt blodtrykk kanskje? Det vil gi hodepine hvis du presser deg litt.

Jeg tror blodtrykket er som det skal være, men jeg kan be legen sjekke det neste gang jeg er der.

Takk for svar.

Skrevet

Jeg vil vel få litt bedre kondis/styrke?

Styrken vil jo bedre seg. Om kondisen bedres av rolig trening er jeg mer usikker på, men det avhenger vel av utgangspunket ditt.

Jeg er vel strengt tatt ikke den rette til å svare på dette med trening, men jeg tror at man må bli anpusten og holde på i minst en halvtime med litt anstrengende aktivitet for at det skal øke kondisen.

Men uansett er det jo bra å trene, og du får en god vane, så om noen økter blir roligere, mens andre kanskje er mer intense gjør nok at det til sammen blir en veldig bra effekt.

Skrevet

Utgangspunktet om at alt er bedre enn ingenting stemmer vel nesten alltid:-)

Unntatt om du er syk og kroppen trenger hvile...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...