Gå til innhold

Hvordan slutte med snus?

Anbefalte innlegg

Jadajeg erher
Skrevet

Er det noen her som snuser og som enten har sluttet eller vil slutte?

Jeg har dessverre havnet i den fella at det virker bortimot umulig å slutte. De gangene jeg prøver å slutte så kommer abstinensene og det er et helevete uten like.

Noen som har sluttet og har gode råd?

PS: snus er noe svineri

ShitDiddelyDo
Skrevet

En kompis som har vært av den mer hardkokte snusertypen i godt over 10 år, sverger i disse dager til snus uten nikotin. Han mener det funker i en avvenningsfase.

Men det er godt mulig han bare våser. Alle skryter jo av hvor bra ting funker når de har lyktes i et par uker, men det er nok i tida etterpå det vil vises.

Jeg har knapt vært forkjøla etter at jeg begynte å snuse, og har en teori om at snusen dreper det meste av bakterier.

Det er en god teori.

Det nikotinfrie svineriet han driver og dytter i seg smaker forresten bederva rumpe.

Jadajeg erher
Skrevet

En kompis som har vært av den mer hardkokte snusertypen i godt over 10 år, sverger i disse dager til snus uten nikotin. Han mener det funker i en avvenningsfase.

Men det er godt mulig han bare våser. Alle skryter jo av hvor bra ting funker når de har lyktes i et par uker, men det er nok i tida etterpå det vil vises.

Jeg har knapt vært forkjøla etter at jeg begynte å snuse, og har en teori om at snusen dreper det meste av bakterier.

Det er en god teori.

Det nikotinfrie svineriet han driver og dytter i seg smaker forresten bederva rumpe.

For ikke å snakke om lukta og elendig ånde man får. Faen, jeg klarer ikke å slutte...

Skrevet

Da far min sluttet med snus etter 30-40 års bruk, spiste han pastiller.

Jeg vil rå deg til å bruke sukkerfrie pastiller, og helst trimme litt ekstra, så du ikke legger på deg.

ylvali1365381015
Skrevet

Jeg sluttet for fire uker siden, ikke særlig vanskelig. Motiver deg på forhånd, spis lakrispastiller og tygg tyggis, slurp vann fra drikkeflaske.

Skrevet

Du bør lese "endelig ikke røyker", med Allen Carr,den hjelper for snus også. Jeg holder på å lese den nå :)

Skrevet

Det er en god teori.

Jeg har også en teori om at snusing motvirker hull i tennene pga. økt spyttproduksjon!

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg har også en teori om at snusing motvirker hull i tennene pga. økt spyttproduksjon!

Det er ikke bare en teori. Tar jeg ikke feil er det bevist.

ShitDiddelyDo
Skrevet

For ikke å snakke om lukta og elendig ånde man får. Faen, jeg klarer ikke å slutte...

Du får ikke dårlig ånde av snuse.

Når det gjelder lukta er det opp til hver og enkelt å bedømme om den er god eller ikke, men du kan jo gå over til posesnus. Den lukter ikke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...