Gå til innhold

Til medstudenter

Anbefalte innlegg

Jadajeg erher
Skrevet

Kjenner dere dere igjen i dette: du har en del å lese men orker ikke å åpne boka. Du prøver men merker at motivasjonen er lik null.

Hva gjør man?

Gjest Princess Peach
Skrevet

Venter til eksamen nærmer seg, og siste-liten-panikken tar en, og man bare er nødt til å lese. :P

Jadajeg erher
Skrevet

Venter til eksamen nærmer seg, og siste-liten-panikken tar en, og man bare er nødt til å lese. :P

Den var jo ganske grei :-D

Men stoffet skal jo synke inn også og det kan de vel ikke gjøre når man er i den verste eksamensperioden?

Gjest må lese
Skrevet

Jeg har det slik akkurat nå! Det er tiltak i dag som så altfor ofte.... Jeg må vel skru av pc'en for at det skal gå.

Jadajeg erher
Skrevet

Jeg har det slik akkurat nå! Det er tiltak i dag som så altfor ofte.... Jeg må vel skru av pc'en for at det skal gå.

Det er sikkert pcen ja. Samme her også. Har spille som jeg blir så hekta på.

Slik som Warcraft3: Frozen throne og Football manager 2007

Gjest må lese
Skrevet

Det er sikkert pcen ja. Samme her også. Har spille som jeg blir så hekta på.

Slik som Warcraft3: Frozen throne og Football manager 2007

Jeg spiller ikke, men gjør husarbeid eller er opptatt med ungene.

Jadajeg erher
Skrevet

Jeg spiller ikke, men gjør husarbeid eller er opptatt med ungene.

Jeg har ikke unger så du må nok ha det hardere enn meg når det kommer til lesing.

Det er så dritt, jeg vil jo lese men orker liksom ikke

Gjest Princess Peach
Skrevet

Den var jo ganske grei :-D

Men stoffet skal jo synke inn også og det kan de vel ikke gjøre når man er i den verste eksamensperioden?

Jeg sa ikke at det var en perfekt studiemetode. :)

Gjest må lese
Skrevet

Jeg har ikke unger så du må nok ha det hardere enn meg når det kommer til lesing.

Det er så dritt, jeg vil jo lese men orker liksom ikke

Kanskje du kan ta deg en spasertur og få frisk luft, og så setter du i gang når du kommer inn igjen?

Jeg synes det er best å lese når det er litt ryddig rundt meg.

Og ellers: Just do it! ;-)

Skrevet

Da jeg var student løste jeg det ved å tvinge meg selv til å lese en bestemt mengde, f.eks en side eller et underkapittel, før jeg tok pause og gjorde en bestemt mengde av noe annet en stund, og så tilbake til boken. F.eks EN runde kabal, eller EN nettside, eller en tur til kantinen etter te/kaffe og tilbake. Samme med skriving av oppgaver, skrev ett avsnitt av gangen.

Skrevet

Du kan ta skippertaken før eksamen.

Eller du kan dele pensumet opp i hva du skal lese daglig, og dele det videre opp, sånn at du tvinger deg til å lese et underkapittel, gjør noe gøy, tvinger gjennom en halvside til, ser noe på tv, osv. Det blir noen sider i løpet av en dag.

Skrevet

Jeg studerer ikke nå, men har gjort det. Og jeg husker den følelsen.

Det som hjalp meg var å sette vekkerklokka på 1 time. Så lenge skulle jeg lese - og ikke lenger.

Eller jeg bestemte meg for å lese 5 sider, og så skrive ned hva som var essensen på de sidene. På den måten fikk jeg korte og konsise notater å lese på til eksamen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...