Gå til innhold

Au au-det gjør så vont i tanna mi;-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjære med dolere. Nå trenger jeg et meget beroligende svar ifra dere.

Jeg var hos tannlegen på onsdag. Ingen hull,tok bilder og pirket grundig. Dagen etter fikk jeg kjempevondt og har siden hatt problemer med å gape og verk nedenfor øre og nedover halsen. I tillegg så verker det i flere jeksler i overkjeven på samme side.

Kjennes på en måte ut som tannverk-selv om jeg ikke kan huske hvordan det er.....

Hm....og det jeg nå er dødsredd for er at det er noe muffins under tanna....rotfylling på gang for eksempel?.....Det kan ikke være mulig??? Ikke i mine rene pene tenner???? Hjeeeelp.....

Har liksom alltid trodd at det var noe som skjedde om man har hull osv jeg.....huff huff....

Ja-jeg skal ringe tannlegen men denne uka har han tatt vinterferie og stengt officen:-(

Berolig meg-please ;-)

Skrevet

Vet du eksakt hvilken tann som gjør vondt?

Ofte vanskelig å finne ut hva som er galt, når det gjør vondt i et helt område.

Jeg har også opplevd å ha vondt i flere tenner på en gang. Det er akkurat som smertene sprer seg.

Den ene gange så tok tannlegen å dunket forsiktig på hver tann, for å sjekke om det gjorde vondere i en bestemt tann. Det gjorde det, og det viste seg å være brist i tanna.

Jeg har siden i periodevis hatt vondt, men har da ikke funnet noen årsak til problemet. Men etter at jeg begynte å bruke sensodyne tannkrem, så har det blitt mye bedre. Det er tydelig at den tannkremen hjelper for meg, for hvis jeg i perioden prøver en annen tannkrem, så får jeg problemer igjen.

Skrevet

Er du forkjøla? Rart om du skulle få smerter pga tenner når du akkurat har vært hos tannlegen.

Skrevet

Kanskje du har fått munnsperre, altså gapt for høyt slik at du har forstrukket muskler.

Skrevet

Er du forkjøla? Rart om du skulle få smerter pga tenner når du akkurat har vært hos tannlegen.

hm.....ja det er det jeg også tenker.....men jeg har knaska rimelig med paracet i helga og synes ikke det er bedre. Må vente en uke på tannlege. Hm...mulig jeg er hypokonder(trøster meg selv)

Skrevet

Kanskje du har fått munnsperre, altså gapt for høyt slik at du har forstrukket muskler.

Mulig? men det gjør vel ikke vont i tennene....;-)

Skrevet

Mulig? men det gjør vel ikke vont i tennene....;-)

Jeg har aldri hatt det selv, bare hørt om det. Tror det kan føles som om du har vondt i tennene, det du i såfall trenger er muskelavslappende.

Skrevet

hm.....ja det er det jeg også tenker.....men jeg har knaska rimelig med paracet i helga og synes ikke det er bedre. Må vente en uke på tannlege. Hm...mulig jeg er hypokonder(trøster meg selv)

En bihulebetennelse f.eks kan sprenge bra i tennene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...