Gå til innhold

kvinner må ta ansvar for voldtekt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er forøvrig enig i at man må være forsiktig og alt det der og ikke gå aleine ved akers elva eller ta unødige sjanser. Men jeg har nå påført meg såpass store restriksjoner at jeg ikke vet om jeg tør å dra på en fest fordi jeg ikke har råd til å ta drosje.Og dessuten kan jeg jo ikke føle meg trygg i drosje heller.Kan jo være en gærn psyko,Så på tven om en ung kvinne som nå altså tok drosje selv om det bare var 150 m. Så langt har det altså gått. Å gå i en liten sidegate i karl johan hvis man skal på besøk til noen. Er det å utsette seg for unødig risiko?

Bare se hvor langt man kan trekke den dere ta ansvar selv..Drittlei. Tar fra jenter friheten.

Skrevet

Kjøp deg en alarm! Jeg vet vi snakket om det her i en tråd for ei stund siden.... Kanskje noen husker det for meg?

Der snakket vi om alarmer.

Vi blir selvfølgelig redde når det har blitt som nå, men vi må ikke la det ta overhånd. Dette ser du heldigvis. Hva gjør vennene dine? Snakk med dem.

Skrevet

Fikk et tips av ei jeg kjenner og det var å betale med kort i taxi. Da har du bevis på hvem du har kjørt med.

Ikke at det sikrer deg fullstendig, men du er kanskje litt tryggere.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det er grenser for hvor forsiktig man kan være, men det er riktig å være forsiktig.

- Hold dere unna pirattaxier.

- Vær forsiktige med fremmede menn og nacshpiel. Spesielt varsom bør man være i forhold til å bli med sjarmerende afrikanere og utlendinger hjem. Men dette gjelder også fremmede nordmenn. F.eks. "Ja! Nå ser jeg deg", like før dere er ved et mer åpent område.

- Må dere på død og liv gå i en rolig gate, dra opp mobilen og snakk med noen. Om ikke annet kan dere late som om dere snakker med noen, og da med snakk som tilsier at du møter den du snakker med om et par minutter.

- Hold dere unna akerselva og den slags områder. Men det sier seg selv.

- Se dere godt rundt før dere går inn i oppgangen hjemme. Lås opp - dra døra igjen.

- Legg noe lett tilgjengelig rett innenfor døra. Øks bør duge.

- Gå helst flere sammen.

- Hvis dere må gå alene hjem og vet det: Ikke drikk så mye at all dømmekraft svekkes, og dere blir enkle bytter.

Sad but true, men det har blitt sånn at man må passe bedre på seg selv enn all fornuft egentlig tilsier.

Skrevet

Det er grenser for hvor forsiktig man kan være, men det er riktig å være forsiktig.

- Hold dere unna pirattaxier.

- Vær forsiktige med fremmede menn og nacshpiel. Spesielt varsom bør man være i forhold til å bli med sjarmerende afrikanere og utlendinger hjem. Men dette gjelder også fremmede nordmenn. F.eks. "Ja! Nå ser jeg deg", like før dere er ved et mer åpent område.

- Må dere på død og liv gå i en rolig gate, dra opp mobilen og snakk med noen. Om ikke annet kan dere late som om dere snakker med noen, og da med snakk som tilsier at du møter den du snakker med om et par minutter.

- Hold dere unna akerselva og den slags områder. Men det sier seg selv.

- Se dere godt rundt før dere går inn i oppgangen hjemme. Lås opp - dra døra igjen.

- Legg noe lett tilgjengelig rett innenfor døra. Øks bør duge.

- Gå helst flere sammen.

- Hvis dere må gå alene hjem og vet det: Ikke drikk så mye at all dømmekraft svekkes, og dere blir enkle bytter.

Sad but true, men det har blitt sånn at man må passe bedre på seg selv enn all fornuft egentlig tilsier.

Skal si du var dramatisk

Legg noe lett tilgjengelig rett innenfor døra. Øks bør duge

ShitDiddelyDo
Skrevet

Skal si du var dramatisk

Legg noe lett tilgjengelig rett innenfor døra. Øks bør duge

Hehe, vel, det er nå engang en kjensgjerning av svært mange av disse gærningene følger etter kvinnene hjem, og slår til først når de har ramla inn døra hjemme.

Greit å ha et slagsredskap lett tilgjengelig.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Hehe, vel, det er nå engang en kjensgjerning av svært mange av disse gærningene følger etter kvinnene hjem, og slår til først når de har ramla inn døra hjemme.

Greit å ha et slagsredskap lett tilgjengelig.

Jeg bruker plaststol.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg bruker plaststol.

Funker sannsynligvis ikke like bra, men så vidt jeg vet har du mannfolk i hus - og det bør duge. :)

Gjest Princess Peach
Skrevet

Funker sannsynligvis ikke like bra, men så vidt jeg vet har du mannfolk i hus - og det bør duge. :)

Skal jeg bruke ham til å denge dem med, da?

Skrevet

han som grep inn i tilfellet i helga ble knivstukket i halsen.

ShitDiddelyDo
Skrevet

han som grep inn i tilfellet i helga ble knivstukket i halsen.

Men han hindret en voldtekt.

Jeg vet at oslopolitiet i sin tid gikk ut og advarte alle mot å gripe inn hvis de så bråk, men jeg tror likevel de fleste menn vil gripe inn dersom de ser noe sånt.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Skal jeg bruke ham til å denge dem med, da?

Jepp. Har han ikke gips og greier? I så fall slår du bare med den harde siden.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Jepp. Har han ikke gips og greier? I så fall slår du bare med den harde siden.

Nei, ikke gips, bare bandasje. :)

Og nå går han snart uten krykker også, så jeg kan ikke bruke dem til å denge med heller.

Skrevet

Men han hindret en voldtekt.

Jeg vet at oslopolitiet i sin tid gikk ut og advarte alle mot å gripe inn hvis de så bråk, men jeg tror likevel de fleste menn vil gripe inn dersom de ser noe sånt.

jeg har opplevd engang på oslo city. En fyr satt der helt borte på en benk og så syk ut eller full ut . Ihvertfall hadde han det ikke bra. folk bare gikk forbi som ingenting.

Så har vi kjetil rusvik saken hvor en hel buss så en mann bli mishandlet. De ville til og med ikke vitne.

Skrevet

Gåstaver er kjekt., Politiet sier man har ikke lov å slå med et våpen . men med noe som er noe annet hehe

Skrevet

Ikke ofte jeg trasker gatelangs i sene timer, men jeg benytter meg da ofte av dette tipset

Jeg tar nøkkelknippet i høyre knyttneve, og trekker ut en og en nøkkel mellom fingrene, slik at den taggete sida vender opp. Dette er ikke særlig synlig for de fleste, men kan gi deg en liten mini-Krüger-hanske til å daske en evt overfallsmann i ansiktet med.

Skrevet

Ikke ofte jeg trasker gatelangs i sene timer, men jeg benytter meg da ofte av dette tipset

Jeg tar nøkkelknippet i høyre knyttneve, og trekker ut en og en nøkkel mellom fingrene, slik at den taggete sida vender opp. Dette er ikke særlig synlig for de fleste, men kan gi deg en liten mini-Krüger-hanske til å daske en evt overfallsmann i ansiktet med.

du er RÅ! hehe

Skrevet

du er RÅ! hehe

*S*

Det ”verste” med å gjøre dette trikset er at jeg blir ekstra oppmerksom på at situasjonen kanskje kan bli farlig, og så gjør jeg meg selv enda reddere. ;-)

I det hele tatt er jeg ikke vant med å gå gjennom byen om kvelden lenger. Jeg får mye lettere høy puls nå enn jeg gjorde da jeg var ung og barnløs og oftere gikk ute…

Skrevet

*S*

Det ”verste” med å gjøre dette trikset er at jeg blir ekstra oppmerksom på at situasjonen kanskje kan bli farlig, og så gjør jeg meg selv enda reddere. ;-)

I det hele tatt er jeg ikke vant med å gå gjennom byen om kvelden lenger. Jeg får mye lettere høy puls nå enn jeg gjorde da jeg var ung og barnløs og oftere gikk ute…

Enig . min søster og jeg hadde med en datter hver til en helg i Stockholm for noen år siden. Vi dro på kino på lørdagskvelden og skulle gå til sentralen etterpå -jeg holdt på å daue av skrekk! Søstra mi er ikke så pyse som meg da - menjeg SKULLE på hotellet igjen!

Jeg er skikkelig bonde på byen ! :;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...