Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nå den stolte eier av et digitalt speilreflekskamera. :D

Snille mannen min. Nye sko fikk jeg og. Og en fiskegrateng til middag i dag. :P

Kjøpte med veske, minnekort og idiotforsikring, noe som helt sikkert kan komme godt med. Husker med gru forrige kamera jeg kjøpte, det er ikke mange månedene siden, og jeg mista det i gulvet allerede første dag og måtte ut med en 1000-lapp i rep. Satser selvfølgelig på at jeg kan være så forsiktig med kameraet at det ikke kommer til å skje noe som helst, men uansett var det ikke så mye det var snakk om.

Kosta like mye i japan photobutikken i byen som på nettet, og da sparte jeg porto og ventetid. ;):D

Har såvidt fått testet ut, og nå ligger batteriet til lading og jeg gleder meg til snuppehøna kommer hjem fra barnehagen om noen timer.

Gjest Nurse Novel
Skrevet

Gratulerer:)

Hvor mye kostet hele herligheten? Og hvilket kamera ble det?

Skrevet

Gratulerer:)

Hvor mye kostet hele herligheten? Og hvilket kamera ble det?

Det ble Canon EOS 350D. 4999 for kameraet, men tilsammen med forsikring (699) og det andre ble det 6300 kr ca. :)

Skrevet

Gratulerer. :-) Håper og tror du vil få mye glede av det!

Skrevet

Gratulerer! Det er kjempegøy å ta bilder!

Fikk digitalt speilrefleks like før jul sjøl, og det er utrolig moro :-)

Skrevet

Det andre da? Fikk du ikke reparert det? Husker du ødela det..

Nå blir det nakenbilder og STÅhei?..:-)

Skrevet

Hva er dette kamera med speilrefleks greiene? hva som er så bra med det?

Skrevet

Gratulerer! Men du, den supersikringen du kjøpte (det var Japanphoto, ikke sant?), den kikket jeg også på da jeg kjøpte noe der.

I vilkårene står det: 5. Forsikringen dekker _ikke_:

Blablabla... og:

Uforsvarlig oppbevaring, anvendelse og betjening av apparatet.

Jeg prøvde å spørre dem om ikke misting i bakken var en "uforsvarlig anvendelse", men de påsto at det dekket ALT uansett. Jeg syntes det var litt suspekt, og mente at de lett kunne dekke seg bak den formuleringen der... (Endte opp med å droppe det.) Tror jeg ville ha bedt om å få en nærmere presisering av dette punktet hvis jeg hadde kjøpt den forsikringen. Sånn i tilfelle.

Skrevet

Alle muligheter for innstillinger, skifte av objektiver f.eks.

Skrevet

Gratulerer med nytt kamera!!!

Får speilreflekskamera i slutten av uka jeg også, gleder meg til å ta det i bruk :)

Skrevet

Gratulerer så masse!!! Jeg fikk min Canon EOS 400 til jul fra min kjære, og jeg er helt i 100 fremdeles!!!

Skrevet

Gratulerer! Men du, den supersikringen du kjøpte (det var Japanphoto, ikke sant?), den kikket jeg også på da jeg kjøpte noe der.

I vilkårene står det: 5. Forsikringen dekker _ikke_:

Blablabla... og:

Uforsvarlig oppbevaring, anvendelse og betjening av apparatet.

Jeg prøvde å spørre dem om ikke misting i bakken var en "uforsvarlig anvendelse", men de påsto at det dekket ALT uansett. Jeg syntes det var litt suspekt, og mente at de lett kunne dekke seg bak den formuleringen der... (Endte opp med å droppe det.) Tror jeg ville ha bedt om å få en nærmere presisering av dette punktet hvis jeg hadde kjøpt den forsikringen. Sånn i tilfelle.

Jeg har en venninne som jobber i Japan Photo som også har denne forsikringen, så hun burde i alle fall vite hva hun har gått inn på :) Hun fortalte blant annet om en fyr som sto ute i striregnet og tok bilder i halvannen time, og fikk nytt på forsikringen uten problemer da han kom inn og forklarte hva som hadde skjedd. Så det skal godt gjøres å ikke få erstatning på grunn av uaktsomhet tror jeg.

De har sannsynligvis med den klausulen for å prøve å forhindre at folk ødelegger kameraet med vilje når de vil ha nytt, men det kan de jo selvsagt sjelden bevise i praksis.

Jeg har forøvrig samme forsikring på mitt kamera.

Skrevet

Et speilreflekskamera gir uendelig mange flere muligheter enn et kompaktkamera.

Skrevet

Et speilreflekskamera gir uendelig mange flere muligheter enn et kompaktkamera.

Som? Hva er dette speil refleks greiene? :)

Skrevet

Jeg har en venninne som jobber i Japan Photo som også har denne forsikringen, så hun burde i alle fall vite hva hun har gått inn på :) Hun fortalte blant annet om en fyr som sto ute i striregnet og tok bilder i halvannen time, og fikk nytt på forsikringen uten problemer da han kom inn og forklarte hva som hadde skjedd. Så det skal godt gjøres å ikke få erstatning på grunn av uaktsomhet tror jeg.

De har sannsynligvis med den klausulen for å prøve å forhindre at folk ødelegger kameraet med vilje når de vil ha nytt, men det kan de jo selvsagt sjelden bevise i praksis.

Jeg har forøvrig samme forsikring på mitt kamera.

Ja, jeg fikk også forklart at de aldri hadde avvist noen krav...men jeg syntes formuleringen var litt tvilsom ;-) Som regel nytter det ikke å argumentere med forsikringsselskap når de kan dekke seg bak klausuler. Men det kan godt hende at denne forsikringen er så "snill" som de påstår.

Gjest lumelia
Skrevet

Gratulerer så masse!!! Jeg fikk min Canon EOS 400 til jul fra min kjære, og jeg er helt i 100 fremdeles!!!

Snuffs..hehe fikk ingen julegave av typen jeg..jeg hadde kjøpt til han, men dette er andre året han ikke gir meg..:-(

Skrevet

Det andre da? Fikk du ikke reparert det? Husker du ødela det..

Nå blir det nakenbilder og STÅhei?..:-)

Joda, fikk reparert det andre. Men det var jo et kompaktkamera. Må jo ha begge deler. ;) Hver til sitt bruk.

Skrevet

Tror dette var bursdagspresang. ;) Det skal jeg vel leve med, selv om det er lenge til bursdagen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...