Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan løser andre kles- og særlig skoproblemer i gangen?

Jeg blir snart sprø, det er så mye rot i gangen vår!

Og hva verre er, at når jeg kommer inn til andre, henger det aldri en jakke, står det aldri ett eneste par sko feilplassert! Mens her flyyyyter det!

Gode råd, noen!? Takker!

Skrevet

Problemet løste seg ved å kjøpe skoskap på Ikea. Kjøpte to stykker har ett på vaskerommet og et i ganga, det tar nesten ikke plass. Det er sånne skuffer som vippes ut, det er plass til to-tre par sko i hver skuff. Veldig enkelt og greit

Gjest Nurse Novel
Skrevet

De andre har bare ryddet rett før du kom:)

Gjest ting og tang
Skrevet

Vi har en stor kurv til luer, skjerf osv

Sko: jeg rydder bort de som ikke passer til årstiden og setter bort de som ikke blir brukt.

Gjest rydder og rydder
Skrevet

Trøst deg med at da har de sikkert akkurat ryddet :)

Vi har en knøttliten gang :(, jeg har en reol der med 5 hyller, jeg har kjøpt kurver på Ikea som fyller de øverste hyllene, her er det votter, luer, skjerf, refleksvester o.l. oppi, de tre nederste er stappfulle med sko. Har masse knagger til dresser, boblejakker o.l. Jeg har kun fremme det vi bruker, de andre klærne henger i et garderobeskap i vaskerommet (som er rett innenfor gangen)

Gjest girasol
Skrevet

Da har du ikke kommet inn til oss :) Vi har de samme problemene! Vi har en garderobe hvor vi prøver å henge jakker o.l.vi ikke bruker daglig, og der slenger vi også inn sko som ikke er i daglig bruk. Men likevel har de det med å komme ut i ny og ne... og settes eller henges ikke inn igjen av majoriteten av familiemnedlemmene :o Ellers så liner jeg opp skoene når jeg vet vi skal få besøk, støvsuger litt og lar det stå til ;-)

Skrevet

En skohylle med tre høyder, det er stort sett bare de to underste som brukes til sko, på toppen ligger reklame, litt klær, et par tomme plastposer og sånt noe. Resten av skoene står foran hylla. :o)

To-tre knaggrekker for jakker og dresser og sånt, prøver å rydde der etter årstiden. En stor reol med hobbysaker, spiller og puslespill og en kommode med sengetøy + et klesskap med plastbokser til votter, luer, ullsokker og sånt, et lite kurvstativ i skapet til regntøy, fleecebukser, tykkere gensere og slike ting og så henger det en del jakker på en stang over det. Og så en kommode fra Ikea med 8 små skuffer som det er strykejern, lyspærer, lommelykter (hvorfor i all verden har jeg minst 8-10 lommelykter?!?), skjøteledninger, noe vaskemidler, gummihansker og sånt.

Men det ser stort sett ut som en slagmark...

Gjest Filifjompen
Skrevet

Det går over når ungene flytter!

Mrs. Wallace
Skrevet

Du har åpenbart aldri vært hjemme hos oss, for vi har det strøkent i gangen bare to ganger i året; til 17.mai og julaften. :o)

Men nå har vi investert i skikkelige skohyller og gode knagger i både voksen- og barnehøyde, så jeg ser lyst på fremtiden. I tillegg har vi et skap med trådskuffer som brukes til skjerf, luer, votter og denslags.

Men skolesekker og treningsbager, derimot, de flyter....Hva gjør man med sånt?

Skrevet

Du har åpenbart aldri vært hjemme hos oss, for vi har det strøkent i gangen bare to ganger i året; til 17.mai og julaften. :o)

Men nå har vi investert i skikkelige skohyller og gode knagger i både voksen- og barnehøyde, så jeg ser lyst på fremtiden. I tillegg har vi et skap med trådskuffer som brukes til skjerf, luer, votter og denslags.

Men skolesekker og treningsbager, derimot, de flyter....Hva gjør man med sånt?

Mine har en fast plass til skolesekkene, ved siden av den ene kommoden. Min sekk derimot... Av og til synes Snuppa på 6 år at jeg er fryktelig rotete og setter min sekk sammen med deres. :o)

Skrevet

Her ligger jakker og sko hulter til bulter i hauger når ungene er her. En venner seg til å overse det. ,-P

Men ellers har vi sko både i hyller og på gulvet, de ender som regel på gulvet for ofte gidder vi ikke sette på plass. Sånn er det bare. ;-P

Sjelden jeg ser folk som har det helt på G i gangen altså. De få gangene jeg har sett jakker på riktig knagg og alle sko på rad og rekke har jeg heller lurt på hva som kan være bakgrunnen for den ekstreme ordenen. ;-P

Skrevet

Når du kommer hjem til andre har de sikkert rukket å rydde først. Eller så har de skap de hiver alt inn i.

Neida. Men hos oss henger ikke tingene i plagsom orden og sko og støvler står nok ganske hulter til bulter. Så du er ikke alene om å ha det sånn.

Gjest skoskap
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1172772905' post='3552420]

Vi har 2 stk av denne:

http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?topcategoryId=17088&catalogId=10103&storeId=16&productId=60936&langId=-14&categoryId=17097&chosenPartNumber=10031992

Disse rommer utrolig mange skopar.

Knaggrekke for voksen, og to knaggdingser à 3 knagger til ungene.

Men vi har ei vogn som tar opp plassen i gangen, da..! *irriterende*

Vi har 3 stk av det samme skoskapet, ved siden av hverandre. Vi bruker dem også til votter, skjerf og luer! I tillegg til sko og støvler altså. Skjuler alt, og tar ikke så stor plass.

Alt av jakker henger i klesskapet i gangen, og der har vi også noen støvler til som blir brukt sjelden. Samt sekker og sånt øverst oppe.

Skrevet

En skohylle med tre høyder, det er stort sett bare de to underste som brukes til sko, på toppen ligger reklame, litt klær, et par tomme plastposer og sånt noe. Resten av skoene står foran hylla. :o)

To-tre knaggrekker for jakker og dresser og sånt, prøver å rydde der etter årstiden. En stor reol med hobbysaker, spiller og puslespill og en kommode med sengetøy + et klesskap med plastbokser til votter, luer, ullsokker og sånt, et lite kurvstativ i skapet til regntøy, fleecebukser, tykkere gensere og slike ting og så henger det en del jakker på en stang over det. Og så en kommode fra Ikea med 8 små skuffer som det er strykejern, lyspærer, lommelykter (hvorfor i all verden har jeg minst 8-10 lommelykter?!?), skjøteledninger, noe vaskemidler, gummihansker og sånt.

Men det ser stort sett ut som en slagmark...

I all verden, du må da ha gang på størrelse med en middels gymsal? :-)

Skrevet

I all verden, du må da ha gang på størrelse med en middels gymsal? :-)

Den er faktisk ganske stor ja - veldig stor til å være i en blokk. :o) Den forrige gangen jeg hadde var ikke så mye mindre, men den hadde 6 dører så den hadde nesten ikke oppbevaringsplass. Denne gangen er noe større og selv om den har 5 dører så har den masse plass til klesskap, hyller og kommoder også. :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...