Lillemus Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Flat mage har jeg aldri hatt og jeg er ikke sikker på om jeg kan skylde på to svangerskap heller. I alle fall har jeg ei real fettpølse på magen! Hadde det ikke vært for den så hadde jeg faktisk sett ganske slank ut. Bortsett fra fettsuging som overhode ikke er aktuelt, hva kan jeg gjøre for å få den mindre? Jeg vet det skal finnes en eller annen diett (Atkins?) som skal fjerne magefettet, men jeg vil aldri klare å holde en slik diett. Noen øvelser kanskje? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peachy Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Enten slanke deg så mye at du mister alt fettet på kroppen, eller fettsuging. Går nok ikke an å punktslanke seg, dessverre. :/ 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 1. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2007 Enten slanke deg så mye at du mister alt fettet på kroppen, eller fettsuging. Går nok ikke an å punktslanke seg, dessverre. :/ Men det må da gå an å gjøre noe med musklene på bestemte punkter ved trening? Men det er vel ikke så mye muskler i fettpølsa.... Å slanke meg så mye at den forsvinner er lite aktuelt du. ) Selv da jeg var 7-8 kg lettere enn jeg er nå var den der til en viss grad og jeg har ikke som mål å bli så lett igjen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peachy Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Men det må da gå an å gjøre noe med musklene på bestemte punkter ved trening? Men det er vel ikke så mye muskler i fettpølsa.... Å slanke meg så mye at den forsvinner er lite aktuelt du. ) Selv da jeg var 7-8 kg lettere enn jeg er nå var den der til en viss grad og jeg har ikke som mål å bli så lett igjen. Du får jo strammere muskler hvis du tar situps og sånn, men de ligger jo under fettet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sheba Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Men det må da gå an å gjøre noe med musklene på bestemte punkter ved trening? Men det er vel ikke så mye muskler i fettpølsa.... Å slanke meg så mye at den forsvinner er lite aktuelt du. ) Selv da jeg var 7-8 kg lettere enn jeg er nå var den der til en viss grad og jeg har ikke som mål å bli så lett igjen. mer aktivitet, jogging, sykling osv. I tillegg til mageøvelser. husk at det finnes ulike øvelser for magen. http://www.woman24.no/trim_og_fitness/article48489.ece 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 1. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2007 mer aktivitet, jogging, sykling osv. I tillegg til mageøvelser. husk at det finnes ulike øvelser for magen. http://www.woman24.no/trim_og_fitness/article48489.ece Jeg fikk ikke lastet ned siden, men ettersom det er mageøvelser av Kari Sjakkeson så er jeg godt i gang med dem 2-3 ganger i uka + sykling, en mil før mageøvelsene og jeg prøver å få syklet en mil de dagene jeg ikke trener magen også. Har ikke holdt på mer enn noen få uker, må vel ha litt tålmodighet og se hvordan det går. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sheba Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Jeg fikk ikke lastet ned siden, men ettersom det er mageøvelser av Kari Sjakkeson så er jeg godt i gang med dem 2-3 ganger i uka + sykling, en mil før mageøvelsene og jeg prøver å få syklet en mil de dagene jeg ikke trener magen også. Har ikke holdt på mer enn noen få uker, må vel ha litt tålmodighet og se hvordan det går. ) Da er du jo veldig godt igang:) du vil sikkert snart se resultater, men irriterende det alltid tar så lang tid! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
keinstein Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Jeg ville satse på trimsykkel, 120 i puls. Og lenge. 30-40 min to-tre ganger i uka. Tv og yndlingsprogram eller DVD-film. MiniTV du kan feste på styret eller sette på et bord foran. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
punkyB Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Det er vel en kombinasjon av trening og riktig kosthold som skal til. Mange sier pilates,yoga o.l er effektivt for oppstramming av kroppen. Unngå for mye karbohydrater/ sukker. Nå strides det vel om hva som er mest effektiv intensitet for forbrenning - men feks. rask gange er det jo mange kroppsbyggere som benytter seg av. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piraye Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Men det må da gå an å gjøre noe med musklene på bestemte punkter ved trening? Men det er vel ikke så mye muskler i fettpølsa.... Å slanke meg så mye at den forsvinner er lite aktuelt du. ) Selv da jeg var 7-8 kg lettere enn jeg er nå var den der til en viss grad og jeg har ikke som mål å bli så lett igjen. Selv om du gjør musklene større så gjør det ingenting med fettet utenpå. Større muskler generelt øker forbrenningen, men langtfra på det nivået du ønsker. Nok aktivitet (Litt styrke og 2-3 kondisjonsøvelser i uke (spinning med riktig instruktør er ao))+ riktig kosthold er nok det eneste som både får deg dit du vil og holder deg der! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ferrigno Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Jeg ville satse på trimsykkel, 120 i puls. Og lenge. 30-40 min to-tre ganger i uka. Tv og yndlingsprogram eller DVD-film. MiniTV du kan feste på styret eller sette på et bord foran. 30-40 min. er ikke lenge, og spesielt ikke med 120 i puls (avhenger dessuten av individuell makspuls). Med en slik lav belastning både i intensitet og varighet bør det også gjøres mer enn to, tre ganger i uka. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Jeg har sett mange som har prøvet all verdens dietter og apparater for å fjerne magevalker hos ellers ikke tykke folk. Jeg har nok til gode å se at noe har funket overbevisende. Men jeg har "ett men". Starter man regelmessig allsidig trening, har jeg erfart at fettet også på magen kan forflytte seg og gradvis bli mindre øyenfallende. Stramme magemuskler også i den samme retningen. Lykke til !! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
keinstein Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 30-40 min. er ikke lenge, og spesielt ikke med 120 i puls (avhenger dessuten av individuell makspuls). Med en slik lav belastning både i intensitet og varighet bør det også gjøres mer enn to, tre ganger i uka. Sånn ja. Legg lista så høyt at ingen kommer over, og ta motet fra flest mulig. Nei - ikke skrem dem: absolutt alle monner drar når det gjelder mosjon. For en som ikke rører på seg er bare en luftetur i fint vær både bra for helsa, humøret og en god begynnelse. Hjernen vår har en stygg tendens til å sky alt som er ubehagelig og spare energi. Hvis du forespeiler en latsekk at "Det er _ingen vits_ i å røre på deg uten at du bruker minst 5 timer i uka, og sliter deg ut med ubehagelige konsekvenser. Det skal være ubehagelig, det betyr at det virker." Så kommer ingen av dem til å røre på seg. Da er den allmene mening at de kan skylde seg selv. Men egentlig er de blitt skremt/demotivert. Lidelsene vi ser at slankehysteriske viser på TV er heller ikke bra. De late trenger motivasjon. Å vise store lidelser er ikke motivasjon. Legger du lista for høyt, vil 90% falle av. Jeg har sett det i praksis med over 300 mann i forsvaret. Helt utrente ble tvunget til å haste 3 mil med utstyr. Etterpå lovte halvparten at de adri skulle være med på slikt. Fulle av gnagsår, stive som stokker, mange syke og kvalme, sinte og sure. Neste gang var mer enn en tredel sykmeldte. halvparten av resten ga opp og tok bussen, eller bare satte seg ned og nektet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 2. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2007 Sånn ja. Legg lista så høyt at ingen kommer over, og ta motet fra flest mulig. Nei - ikke skrem dem: absolutt alle monner drar når det gjelder mosjon. For en som ikke rører på seg er bare en luftetur i fint vær både bra for helsa, humøret og en god begynnelse. Hjernen vår har en stygg tendens til å sky alt som er ubehagelig og spare energi. Hvis du forespeiler en latsekk at "Det er _ingen vits_ i å røre på deg uten at du bruker minst 5 timer i uka, og sliter deg ut med ubehagelige konsekvenser. Det skal være ubehagelig, det betyr at det virker." Så kommer ingen av dem til å røre på seg. Da er den allmene mening at de kan skylde seg selv. Men egentlig er de blitt skremt/demotivert. Lidelsene vi ser at slankehysteriske viser på TV er heller ikke bra. De late trenger motivasjon. Å vise store lidelser er ikke motivasjon. Legger du lista for høyt, vil 90% falle av. Jeg har sett det i praksis med over 300 mann i forsvaret. Helt utrente ble tvunget til å haste 3 mil med utstyr. Etterpå lovte halvparten at de adri skulle være med på slikt. Fulle av gnagsår, stive som stokker, mange syke og kvalme, sinte og sure. Neste gang var mer enn en tredel sykmeldte. halvparten av resten ga opp og tok bussen, eller bare satte seg ned og nektet. *Humrer* Jeg _vet_ jo at magefettet ikke er det letteste å bli kvitt, men jeg trener alikevel, ikke i første omgang for å bli kvitt akkurat det, men for å komme i generellt bedre form. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
keinstein Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 *Humrer* Jeg _vet_ jo at magefettet ikke er det letteste å bli kvitt, men jeg trener alikevel, ikke i første omgang for å bli kvitt akkurat det, men for å komme i generellt bedre form. Ta et råd. Begynn forsiktig. Så ikke underbevisstheten finner ting ubehagelig og begynner å finne på unnskyldninger helt av seg selv. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bik bok Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Som sagt her er det umulig å punktslanke kroppen. Bosu er veldig bra for mage og rygg. Du trener bittesmå muskler inne i magen som du ikke ante eksisterte. Gjør som Keinstein sier, du er nødt til å presse treningen din til å ha ubehagelig høy puls, for at du i lengden skal ha en skikkelig effekt av treningen. Spinning er supert. Jeg har bare hatt en liten fleske pølse på magen, men etter 8 månders trening med bosu og spinning, ser jeg helt klart resultater. Jeg har gått ned 2 kilo, men kroppen har blitt fast og fin. jeg har super kondis, og super muskler ( de synes ikke ), men jeg kjenner de. jeg regner nok med at det tar minst 8 mnd. til før magen er helt fast med muskler ( ikke sick pack ). Jeg har født 2 barn og er 38 år, jeg har aldri vært "feit", men magen fikk litt ekstra, og litt på hoftebeina. Fettet på hoftebeina har også blitt merkbart mindre. Jeg har fått muskler istedet for slapp hud. Lykke til. Du må bare ta tiden til hjelp. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 2. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2007 Ta et råd. Begynn forsiktig. Så ikke underbevisstheten finner ting ubehagelig og begynner å finne på unnskyldninger helt av seg selv. Jeg gjør det i et tempo som passer meg og blir ikke hysterisk om jeg ikke får trent på noen dager. ) Og ettersom litt trening er bedre enn ingen trening så koser jeg meg med det jeg orker og rekker jeg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke noe nick Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 30-40 min. er ikke lenge, og spesielt ikke med 120 i puls (avhenger dessuten av individuell makspuls). Med en slik lav belastning både i intensitet og varighet bør det også gjøres mer enn to, tre ganger i uka. Jeg trener ganske rolig og ikke i for høyt tempo, siden det gir migrene. Og det er jammen bedre enn ingenting! Jeg merker at jeg får mer energi. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke noe nick Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Jeg gjør det i et tempo som passer meg og blir ikke hysterisk om jeg ikke får trent på noen dager. ) Og ettersom litt trening er bedre enn ingen trening så koser jeg meg med det jeg orker og rekker jeg. Før måtte jeg gjøre hele trimvideoen, men nå har jeg funnet ut at om jeg ikke tar hele og kutter ut det som har mest tempo så slipper jeg unna migrenen. Og det er bedre med litt (40 min.) enn ingenting. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Å "punkt-slanke-seg" er ikke mulig. Så du må nok generelt gå ned i vekt (eller i hvertfall ned i fettprosent) for å bli kvitt den. Å trene mage vil jo kunne stramme opp noe så det tilsynelatende kan se litt bedre ut. Men ikke noe vesentlig. Men er ikke du igang med å gå ned i vekt da? Da vil du se at fettet forsvinner på magen også:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.