Gå til innhold

Prosent trekk eller skattetrekk?

Anbefalte innlegg

Gjest ja det var det da
Skrevet

Hva lønner det seg når det gjelder skattetrekk, prosentrekk eller tabelltrekk? Jeg bruker tabell trekk men føler at man kanskje ikke får så mye igjen. Noen klokere på dette enn meg;)

Skrevet

Jeg har alltid hatt tabelltrekk og har aldri blitt skyldig på skatten.

Gjest ja det var det da
Skrevet

Jeg har alltid hatt tabelltrekk og har aldri blitt skyldig på skatten.

Men har du fått noe tilbake da;)

Skrevet

Men har du fått noe tilbake da;)

Ja, nesten alltid fått noe tilbake også, noen ganger noen hundrelapper, noen ganger noen tusenlapper.

Gjest ja det var det da
Skrevet

Ja, nesten alltid fått noe tilbake også, noen ganger noen hundrelapper, noen ganger noen tusenlapper.

Ok takk for svaret:)

Skrevet

Ok takk for svaret:)

Lykke til, får håpe du også får igjen litt!

Skrevet

På årsbasis så spiller det ingen rolle enten du har fast prosent eller tabelltrekk.

Skatten du skal betale er jo akkurat den sammen.

Skrevet

Hvis målet ditt er å få igjen mest mulig på skatten kan du be lønningskontoret ditt om å trekke f.eks 500 eller 1000 kr ekstra per mnd.

fru Burlefot
Skrevet

Det kommer jo ut på det samme da.

Pengene du får igjen på skatten er jo ikke akkurat en gave fra staten heller da, det er jo bare penger som du har betalt for mye i løpet av året før.

Skrevet

Hvis du ikke får noe igjen på skatten så er jo det svært bra. Det er jo ideelt. Det aller beste er å bli skyldig 300 kroner, for da slipper du å betale tilbake. Tror grensen er 300 kroner.

Disse pengene du betaler for mye er jo dine egne.

Si at du betaler 500 kroner for mye i skatt hver måned, så er jo den eldste 500 lappen 1,5 år gammel før du får den igjen. Da er det bedre at du kan bruke den 500 lappen i januar enn i juni 1,5 år senere.

Jeg skjønner at det er greit å få igjen på skatten, men så veldig lønnsomt er det ikke.

Skrevet

Man får jo ikke mer eller mindre igjen på skatten om man velger % eller tabell-trekk.

Om man betaler inn for mye skatt, så får man dette igjen ved skatteoppgjøret.

Og man kan jo betale både for lite og for mye i begge tilfellene.

Sitter på lønningskontor, og ser da at nesten alle har tabelltrekk. Grunnen er jo at en tabell øker den %-vise trekket ettersom inntekten øker.

(Lavt %-vis skattetrekk ved lav lønn og høy %-vis skattetrekk ved høy lønn)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...