Gjest guggen Skrevet 9. mai 2001 Del Skrevet 9. mai 2001 jeg har drevet med 20 min kardio etter styrketreninga nå under deffen. SÅ tar jeg energidrikk rett etter kardioen. Nå har jeg fått høre at man mister muskler ved dette hvis man ikke doper seg. Hva stemmer? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Synch Skrevet 10. mai 2001 Del Skrevet 10. mai 2001 Ja, men jeg tror ikke du som hobbybygger vil merke noen forskjell. Kroppen er i en katabol fase fordi musklene trenger næring etter styrketreninga. Ettersom glykogenlagrene er tomme ville kroppen bruke mer fett til energi som er positivt, og kanskje litt muskler..:/ Men en kort cardioøkt etter styrketreninga som du gjør i perioder når du deffer tror jeg ikke vil gjøre en merkbar forskjell på styrken eller musklene dine. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest guggen Skrevet 10. mai 2001 Del Skrevet 10. mai 2001 Ja, men jeg tror ikke du som hobbybygger vil merke noen forskjell. Kroppen er i en katabol fase fordi musklene trenger næring etter styrketreninga. Ettersom glykogenlagrene er tomme ville kroppen bruke mer fett til energi som er positivt, og kanskje litt muskler..:/ Men en kort cardioøkt etter styrketreninga som du gjør i perioder når du deffer tror jeg ikke vil gjøre en merkbar forskjell på styrken eller musklene dine. jeg har diskutert det her på andre forum og fått følgende slengt i trynet: Det er en myte at glykogenlagrene er "tomme" etter vekttreningen. Dette er ikke tilfelle! (medmindre du kjører 100reps pr. sett e.l.). Etter treningen trenger muskelene dine NÆRING ASAP. Dette for å restituere seg raskest mulig. Du er ikke ute etter å slanke vekk musklene, men fettet! Eneste du oppnår med kardio rett etter vekttreninga er å løfte mindre for hver økt. Konsentrer deg mer om kostholdet, kjør heller kardio på de dagene du ikke trener vekter, eller legg inn kardioen 6-12 timer før eller etter vekttreninga. En ting først; "proffene" er på steroider stort sett hele året. Hvis du som ren skal kjøre på med kardio etter vekttreninga kan jeg love deg at MYE av massen din vil forsvinne iløpet av kort tid. Kardio etter vekttreninga vil få deg ned i vekt, men halvparten av vekta vil være muskler.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Synch Skrevet 10. mai 2001 Del Skrevet 10. mai 2001 jeg har diskutert det her på andre forum og fått følgende slengt i trynet: Det er en myte at glykogenlagrene er "tomme" etter vekttreningen. Dette er ikke tilfelle! (medmindre du kjører 100reps pr. sett e.l.). Etter treningen trenger muskelene dine NÆRING ASAP. Dette for å restituere seg raskest mulig. Du er ikke ute etter å slanke vekk musklene, men fettet! Eneste du oppnår med kardio rett etter vekttreninga er å løfte mindre for hver økt. Konsentrer deg mer om kostholdet, kjør heller kardio på de dagene du ikke trener vekter, eller legg inn kardioen 6-12 timer før eller etter vekttreninga. En ting først; "proffene" er på steroider stort sett hele året. Hvis du som ren skal kjøre på med kardio etter vekttreninga kan jeg love deg at MYE av massen din vil forsvinne iløpet av kort tid. Kardio etter vekttreninga vil få deg ned i vekt, men halvparten av vekta vil være muskler.... jeg har diskutert det her på andre forum og fått følgende slengt i trynet: Det er en myte at glykogenlagrene er "tomme" etter vekttreningen. Dette er ikke tilfelle! -Noen mener det, andre mener det motsatte. Jeg mener det motsatte. (medmindre du kjører 100reps pr. sett e.l.). -Tror ikke antall rep har noe å si. Heller hvor tungt og hardt du løfter den tida du løfter. Etter treningen trenger muskelene dine NÆRING ASAP. Dette for å restituere seg raskest mulig. -Ja, akkurat som jeg sa til deg på forrige innlegg. Komme seg i en anabol fase.. Du er ikke ute etter å slanke vekk musklene, men fettet! Eneste du oppnår med kardio rett etter vekttreninga er å løfte mindre for hver økt. -Og til det skrev jeg tidligere(kan gjøre det litt dypere nå): Som en hobbybygger tror jeg ikke du vil merke den store forskjellen på styrke/muskler hvis du kjører cardio etter styrketrening i perioder når du deffer. For du deffer da vel ikke året rundt? Hvis du er en kroppsbygger eller styrkeløfter som prøver å holde en peakform forran en konkurranse(holde styrke/muskler, men gå ned i vekt) da er intensiv cardiotrening etter styrke ikke å foretrekk(men det ordner seg som regel med AS for mange, noe jeg ikke anbefaler deg). Og en annen ting er at du trenger ikke å løpe eller sykle som en gærning! Holder du moderat tempo vil kroppen ta seg tid til å brenne fettet i stedet for muskler(det negative med det er at forbrenningen varer ikke så lenge etter endt cardioa økt, som når du kjører en intensiv cardio økt) Konsentrer deg mer om kostholdet, kjør heller kardio på de dagene du ikke trener vekter, eller legg inn kardioen 6-12 timer før eller etter vekttreninga. -Kosthold er _ja_ det viktigste av alt! Du blir foreslått mye... når du trener cardio for bli opp til deg. En ting først; "proffene" er på steroider stort sett hele året. -Hvis du er "proff" er du ikke så lite lur at du er på AS 12 mnd i året. Hvis du som ren skal kjøre på med kardio etter vekttreninga kan jeg love deg at MYE av massen din vil forsvinne iløpet av kort tid. Kardio etter vekttreninga vil få deg ned i vekt, men halvparten av vekta vil være muskler.... -DET må da være en ny myte... 50/50 muskler og fett. Hehe, må være noen som hater cardio som har svart på innleggene dine! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest guggen Skrevet 10. mai 2001 Del Skrevet 10. mai 2001 jeg har diskutert det her på andre forum og fått følgende slengt i trynet: Det er en myte at glykogenlagrene er "tomme" etter vekttreningen. Dette er ikke tilfelle! -Noen mener det, andre mener det motsatte. Jeg mener det motsatte. (medmindre du kjører 100reps pr. sett e.l.). -Tror ikke antall rep har noe å si. Heller hvor tungt og hardt du løfter den tida du løfter. Etter treningen trenger muskelene dine NÆRING ASAP. Dette for å restituere seg raskest mulig. -Ja, akkurat som jeg sa til deg på forrige innlegg. Komme seg i en anabol fase.. Du er ikke ute etter å slanke vekk musklene, men fettet! Eneste du oppnår med kardio rett etter vekttreninga er å løfte mindre for hver økt. -Og til det skrev jeg tidligere(kan gjøre det litt dypere nå): Som en hobbybygger tror jeg ikke du vil merke den store forskjellen på styrke/muskler hvis du kjører cardio etter styrketrening i perioder når du deffer. For du deffer da vel ikke året rundt? Hvis du er en kroppsbygger eller styrkeløfter som prøver å holde en peakform forran en konkurranse(holde styrke/muskler, men gå ned i vekt) da er intensiv cardiotrening etter styrke ikke å foretrekk(men det ordner seg som regel med AS for mange, noe jeg ikke anbefaler deg). Og en annen ting er at du trenger ikke å løpe eller sykle som en gærning! Holder du moderat tempo vil kroppen ta seg tid til å brenne fettet i stedet for muskler(det negative med det er at forbrenningen varer ikke så lenge etter endt cardioa økt, som når du kjører en intensiv cardio økt) Konsentrer deg mer om kostholdet, kjør heller kardio på de dagene du ikke trener vekter, eller legg inn kardioen 6-12 timer før eller etter vekttreninga. -Kosthold er _ja_ det viktigste av alt! Du blir foreslått mye... når du trener cardio for bli opp til deg. En ting først; "proffene" er på steroider stort sett hele året. -Hvis du er "proff" er du ikke så lite lur at du er på AS 12 mnd i året. Hvis du som ren skal kjøre på med kardio etter vekttreninga kan jeg love deg at MYE av massen din vil forsvinne iløpet av kort tid. Kardio etter vekttreninga vil få deg ned i vekt, men halvparten av vekta vil være muskler.... -DET må da være en ny myte... 50/50 muskler og fett. Hehe, må være noen som hater cardio som har svart på innleggene dine! takk skal du ha jeg stoler på deg jeg 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
John Gunnar Oppheim, Instruktør Skrevet 11. mai 2001 Del Skrevet 11. mai 2001 Hei, det er ikke riktig at du mister muskler, ikke så lenge kardioen din er tilpasset øvrig treningsmengde og ligger innenfor det kroppen klarer å tilpasse seg. Fører kardioen til overtrening, vil det medføre at du mister styrke, overskudd og muskelmasse. [email protected] 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
disko Skrevet 14. mai 2001 Del Skrevet 14. mai 2001 jeg har diskutert det her på andre forum og fått følgende slengt i trynet: Det er en myte at glykogenlagrene er "tomme" etter vekttreningen. Dette er ikke tilfelle! -Noen mener det, andre mener det motsatte. Jeg mener det motsatte. (medmindre du kjører 100reps pr. sett e.l.). -Tror ikke antall rep har noe å si. Heller hvor tungt og hardt du løfter den tida du løfter. Etter treningen trenger muskelene dine NÆRING ASAP. Dette for å restituere seg raskest mulig. -Ja, akkurat som jeg sa til deg på forrige innlegg. Komme seg i en anabol fase.. Du er ikke ute etter å slanke vekk musklene, men fettet! Eneste du oppnår med kardio rett etter vekttreninga er å løfte mindre for hver økt. -Og til det skrev jeg tidligere(kan gjøre det litt dypere nå): Som en hobbybygger tror jeg ikke du vil merke den store forskjellen på styrke/muskler hvis du kjører cardio etter styrketrening i perioder når du deffer. For du deffer da vel ikke året rundt? Hvis du er en kroppsbygger eller styrkeløfter som prøver å holde en peakform forran en konkurranse(holde styrke/muskler, men gå ned i vekt) da er intensiv cardiotrening etter styrke ikke å foretrekk(men det ordner seg som regel med AS for mange, noe jeg ikke anbefaler deg). Og en annen ting er at du trenger ikke å løpe eller sykle som en gærning! Holder du moderat tempo vil kroppen ta seg tid til å brenne fettet i stedet for muskler(det negative med det er at forbrenningen varer ikke så lenge etter endt cardioa økt, som når du kjører en intensiv cardio økt) Konsentrer deg mer om kostholdet, kjør heller kardio på de dagene du ikke trener vekter, eller legg inn kardioen 6-12 timer før eller etter vekttreninga. -Kosthold er _ja_ det viktigste av alt! Du blir foreslått mye... når du trener cardio for bli opp til deg. En ting først; "proffene" er på steroider stort sett hele året. -Hvis du er "proff" er du ikke så lite lur at du er på AS 12 mnd i året. Hvis du som ren skal kjøre på med kardio etter vekttreninga kan jeg love deg at MYE av massen din vil forsvinne iløpet av kort tid. Kardio etter vekttreninga vil få deg ned i vekt, men halvparten av vekta vil være muskler.... -DET må da være en ny myte... 50/50 muskler og fett. Hehe, må være noen som hater cardio som har svart på innleggene dine! guggen har rett her..hold styrketreninga lengst mulig unna cardio treninga. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 14. mai 2001 Del Skrevet 14. mai 2001 guggen har rett her..hold styrketreninga lengst mulig unna cardio treninga. Jeg har også lest begge deler, men av egen erfaring vil jeg si meg enig med Synch. Selv forbrenner jeg sinnsykt bra med fett dersom jeg legger inn ca 20-30 min på en steppemaskin 2-3 ganger i uka ETTER vektreninga. Jeg har ikke fått tilnærmet samme resultater da jeg har steppa/sykla uten å ha trent vekter først en times tid på en egen dag. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Synch Skrevet 14. mai 2001 Del Skrevet 14. mai 2001 guggen har rett her..hold styrketreninga lengst mulig unna cardio treninga. Å du du sier dette etter egen erfaring? Grunnen til at du mener det du mener er vel fordi du har opplevd nedgang i styrke og muskelmasse med cardio etter vekttreninga, eller hva? Jeg mener ihvertfall som hobbybygger vil du ikke se en særlig merkbar nedgang hvis du adder cardio etter vekttrening(så lenge du ikke blir overtrent). Skal ikke nekte hvis du mener at du opplevde motsatt, men da ble du enten overtrent eller så kanskje du spiste for lite eller dårlig den perioden? Guggen anbefaler jeg ihvertfall å prøve! For jeg har prøvd selv, og merket ikke annet enn at fremgangen styrkemessig ikke var den store den perioden. Men jeg synes det extra fett tapet du får etter ei vekttrening veier opp for den stagneringen du kan få akkurat da. Og som sagt før, et moderat tempo vil også få kroppen til å ta seg tid til å bruke fettet som kilde istedet for musklene. Og som jeg fortalte deg lenger opp på en tråd her vil også en proteinshake i vann være antikatabolt! UanZ så er nok morgenen kanskje å foretrekke for den som klarer!=) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest disko - guru på kosthold Skrevet 14. mai 2001 Del Skrevet 14. mai 2001 Å du du sier dette etter egen erfaring? Grunnen til at du mener det du mener er vel fordi du har opplevd nedgang i styrke og muskelmasse med cardio etter vekttreninga, eller hva? Jeg mener ihvertfall som hobbybygger vil du ikke se en særlig merkbar nedgang hvis du adder cardio etter vekttrening(så lenge du ikke blir overtrent). Skal ikke nekte hvis du mener at du opplevde motsatt, men da ble du enten overtrent eller så kanskje du spiste for lite eller dårlig den perioden? Guggen anbefaler jeg ihvertfall å prøve! For jeg har prøvd selv, og merket ikke annet enn at fremgangen styrkemessig ikke var den store den perioden. Men jeg synes det extra fett tapet du får etter ei vekttrening veier opp for den stagneringen du kan få akkurat da. Og som sagt før, et moderat tempo vil også få kroppen til å ta seg tid til å bruke fettet som kilde istedet for musklene. Og som jeg fortalte deg lenger opp på en tråd her vil også en proteinshake i vann være antikatabolt! UanZ så er nok morgenen kanskje å foretrekke for den som klarer!=) SierDuDet - innlegget ditt er nokså usammenhengende men jeg tror jeg fatter det meste. Okey...aller først.. Spise før man trener er ikke lurt! samme hva man spiser - det er kalorier i alt (inkludert tannpasta) . Og hvis man da spiser før cardio vil man forbrenne kalorier fra det måltidet man netopp spiste (veldig logiskt dere...) Det virker som mange ikke helt sjønner pointet med morgentrening her ! - Det har ikke noe med at man tidlig på dagen forbrenner mer fett eller noe - eller at man er i bedre form da eller noe sånt. Det er rett og slett fordi man da ikke har tilført kroppen næring på ca. 8 timer. Etter 8 timers søvn vil kroppens muskler ha brukt opp omtrent alt av glykogenet de har på lager. Når dette skjer vil kroppen gå over til å bruke reserve lagrene sine (som blir brukt til nød) FETT ! Hvis ikke alle har fått med seg hovedsakelig hvorfor man egentlig trener cardio under deff så er det fordi man ønsker å øke kroppens forbrenning generelt - som vil føre til at man forbrenner mer fett. Så til styrke - cardio - når ? Grunnen til at man ikke bør kjøre styrke og cardio i samme økt er fordi man ønsker å være så sterk som mulig når man trener. Med den høye forbrenningen man oppnår med cardio vil det gå hardt utover muskelmassen. Skal man absolutt kjøre alt samme dagen bør cardio kjøres minst 7 timer før man trener styrke - da man under disse 7 timene har meget høy forbrenning etter cardioen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 14. mai 2001 Del Skrevet 14. mai 2001 SierDuDet - innlegget ditt er nokså usammenhengende men jeg tror jeg fatter det meste. Okey...aller først.. Spise før man trener er ikke lurt! samme hva man spiser - det er kalorier i alt (inkludert tannpasta) . Og hvis man da spiser før cardio vil man forbrenne kalorier fra det måltidet man netopp spiste (veldig logiskt dere...) Det virker som mange ikke helt sjønner pointet med morgentrening her ! - Det har ikke noe med at man tidlig på dagen forbrenner mer fett eller noe - eller at man er i bedre form da eller noe sånt. Det er rett og slett fordi man da ikke har tilført kroppen næring på ca. 8 timer. Etter 8 timers søvn vil kroppens muskler ha brukt opp omtrent alt av glykogenet de har på lager. Når dette skjer vil kroppen gå over til å bruke reserve lagrene sine (som blir brukt til nød) FETT ! Hvis ikke alle har fått med seg hovedsakelig hvorfor man egentlig trener cardio under deff så er det fordi man ønsker å øke kroppens forbrenning generelt - som vil føre til at man forbrenner mer fett. Så til styrke - cardio - når ? Grunnen til at man ikke bør kjøre styrke og cardio i samme økt er fordi man ønsker å være så sterk som mulig når man trener. Med den høye forbrenningen man oppnår med cardio vil det gå hardt utover muskelmassen. Skal man absolutt kjøre alt samme dagen bør cardio kjøres minst 7 timer før man trener styrke - da man under disse 7 timene har meget høy forbrenning etter cardioen. Jeg ser ikke helt hva som var usammenhengende i svaret mitt da jeg vel bare konstanterte at jeg selv har meget gode erfaringer iforhold til korte cardioøkter direkte etter styrkeøkta. Når det gjelder morgentrening så er vi enig om hvorfor morgentrening er bra, det er vel heller ingen som har skrevet at man brenner mer fett på denne tiden av døgnet. MEN, poenget med proteindrinken før morgenøkta er at ikke den aerobiske treninga skal tære på muskelmassen, noe den har en tendens til å gjøre dersom man hopper rett ut av senga og opp på ergometersykkelen. Jeg har aldri benyttet meg av morgentrening, er litt for glad i å sove til å skulle klare det, så det jeg sier om dette er basert på teori, samt andre byggeres erfaringer. Men du er vel uansett enig i at en proteindrikk før morgenøkta gjør så man "brenner" mindre muskler? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Synch Skrevet 14. mai 2001 Del Skrevet 14. mai 2001 SierDuDet - innlegget ditt er nokså usammenhengende men jeg tror jeg fatter det meste. Okey...aller først.. Spise før man trener er ikke lurt! samme hva man spiser - det er kalorier i alt (inkludert tannpasta) . Og hvis man da spiser før cardio vil man forbrenne kalorier fra det måltidet man netopp spiste (veldig logiskt dere...) Det virker som mange ikke helt sjønner pointet med morgentrening her ! - Det har ikke noe med at man tidlig på dagen forbrenner mer fett eller noe - eller at man er i bedre form da eller noe sånt. Det er rett og slett fordi man da ikke har tilført kroppen næring på ca. 8 timer. Etter 8 timers søvn vil kroppens muskler ha brukt opp omtrent alt av glykogenet de har på lager. Når dette skjer vil kroppen gå over til å bruke reserve lagrene sine (som blir brukt til nød) FETT ! Hvis ikke alle har fått med seg hovedsakelig hvorfor man egentlig trener cardio under deff så er det fordi man ønsker å øke kroppens forbrenning generelt - som vil føre til at man forbrenner mer fett. Så til styrke - cardio - når ? Grunnen til at man ikke bør kjøre styrke og cardio i samme økt er fordi man ønsker å være så sterk som mulig når man trener. Med den høye forbrenningen man oppnår med cardio vil det gå hardt utover muskelmassen. Skal man absolutt kjøre alt samme dagen bør cardio kjøres minst 7 timer før man trener styrke - da man under disse 7 timene har meget høy forbrenning etter cardioen. Det virker som noen her ALDRI forstår!! Hvis du ser hva jeg skrev på forrige innlegg så prøver jeg å forklare at man kan oppleve noe muskelsvinn med cardio etter vekttrening. MEN, som som hobbybygger vil jeg si det den postive delen med høyrere fettforbrenning VEIER OPP for det negative at kroppen kan bryte ned noe muskler(noe som er mest sannsynlig hvis du blir overtrent). Det du vil oppnå i en deffeperiode er vel lavrere fettprosent? Du kan ikke få pose og sekk.. Mer muskler under deffeperiode vil for de fleste være vansklig å få til(så lenge du ikke kjører AS), men å beholde så si alt det man har kan gå fint hvis kostholdet ikke er på trynet. Og så kan jeg komme med et par tips til deg Herr.Guru: På morgenen vet vi alle at glykogendepoene er rimlig tomme, så derfor vil kroppen under en morgenøkt benytte seg av fett da det ikke er noe glykgen tilstedet. Men skal jeg fortelle deg noe!? Du sa det selv i sted, kroppen bruker fett i NØD. Og hva har kroppen lett for å bruke som energikilde før og sammen med fettet, jo MUSKLER! Og du sa også i forrige innlegg at "meninga er å være sterkest mulig, så skill cardio og vekttrening". Men hva tror du skjer under morgenøkta da a? Jo, muskler blir brutt ned til energi/glukose og brukt som energi. Og da kan man oppleve det du er så redd for! Men vet du Mister Disko, da kan du ta en proteinshake i vann(for å unngå karbisser) slik at kroppen vil ta av aminosyrene du tilførte i stedet for å bryte ned muskelvev. Da har du ihvertfall gjort det du kunne mot muskelnedbryting! Fortsatt uening? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
disko Skrevet 16. mai 2001 Del Skrevet 16. mai 2001 Det virker som noen her ALDRI forstår!! Hvis du ser hva jeg skrev på forrige innlegg så prøver jeg å forklare at man kan oppleve noe muskelsvinn med cardio etter vekttrening. MEN, som som hobbybygger vil jeg si det den postive delen med høyrere fettforbrenning VEIER OPP for det negative at kroppen kan bryte ned noe muskler(noe som er mest sannsynlig hvis du blir overtrent). Det du vil oppnå i en deffeperiode er vel lavrere fettprosent? Du kan ikke få pose og sekk.. Mer muskler under deffeperiode vil for de fleste være vansklig å få til(så lenge du ikke kjører AS), men å beholde så si alt det man har kan gå fint hvis kostholdet ikke er på trynet. Og så kan jeg komme med et par tips til deg Herr.Guru: På morgenen vet vi alle at glykogendepoene er rimlig tomme, så derfor vil kroppen under en morgenøkt benytte seg av fett da det ikke er noe glykgen tilstedet. Men skal jeg fortelle deg noe!? Du sa det selv i sted, kroppen bruker fett i NØD. Og hva har kroppen lett for å bruke som energikilde før og sammen med fettet, jo MUSKLER! Og du sa også i forrige innlegg at "meninga er å være sterkest mulig, så skill cardio og vekttrening". Men hva tror du skjer under morgenøkta da a? Jo, muskler blir brutt ned til energi/glukose og brukt som energi. Og da kan man oppleve det du er så redd for! Men vet du Mister Disko, da kan du ta en proteinshake i vann(for å unngå karbisser) slik at kroppen vil ta av aminosyrene du tilførte i stedet for å bryte ned muskelvev. Da har du ihvertfall gjort det du kunne mot muskelnedbryting! Fortsatt uening? Ja fortsatt uening Herr synkronisere. Hva tror du skjer med protein shaken din når du drikker den etter 8 timers dvale og rett før du skal ut å "sjokke" kroppen med cardio trening ??? Tenk hardt nå... Kroppens glykogenlagre vil spalte opp proteinet i shaken din til glykogen og bruke det som energi under cardioen din. Dermed faller liksom hele pointet bort da vet du...! Uening nå også eller ? heh...tåpelig diskusjon - du blir jo så voldsomt redd for å miste litt av verdensmester ryktet ditt når du ikke har helt rett. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Synch Skrevet 16. mai 2001 Del Skrevet 16. mai 2001 Ja fortsatt uening Herr synkronisere. Hva tror du skjer med protein shaken din når du drikker den etter 8 timers dvale og rett før du skal ut å "sjokke" kroppen med cardio trening ??? Tenk hardt nå... Kroppens glykogenlagre vil spalte opp proteinet i shaken din til glykogen og bruke det som energi under cardioen din. Dermed faller liksom hele pointet bort da vet du...! Uening nå også eller ? heh...tåpelig diskusjon - du blir jo så voldsomt redd for å miste litt av verdensmester ryktet ditt når du ikke har helt rett. Joggu er du treig diskokongen! Du har jo fullstendig rett! Og dette er jo hva jeg har sagt tidligre. Og vet du hva som er kjekt med det? JO, hvis kroppen føler for å bruke en energikilde forran eller med fettet så tar den av MUSKLER hvis det ikke er mye glykogen tilstedet. Og det kan du gjøre svært lite for endre på! Så det kjekke med en proteinshake er at du vil forebygge et eventuelt muskelsvinn, for aminosyrene blir brukt som energi I STEDET FOR eventuelle muskler som lett kunne bli brutt ned til aminosyrer og brukt på samme vis! Når glykogenlagrene fra førsten av er tomme(som er førstevalg når det gjelder energikilde) vil kroppen brenne mer fett selv om noe av aminosyrer sikkert blir brukt som noe energi når du tar shaken. Altså, sagt på en annen kanskje lettere måte: Noe muskler kan bli brutt ned til aminosyrer som senere blir "energi" hvis ikke noe glykogen er tilstedet. Men da kan man liksågodt servere aminosyrer på sølvfat(les: proteinshake) i stedet for at kroppen bryter ned muskler til det. Og du vil brenne AKKURAT like mye fett i begge situasjoner. Men hvis du følger rådet mitt vil du beholde mer muskler! For aminosyrer(muskler) vil kroppen som regel ha til energi uansett hvis ingenting anna er tilgjengelig! Er vi på nett nå? /mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.