Gå til innhold

opp i vekt FORT!

michvell

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er ikke kyndig på området, men jeg har vært alt for tynn selv også. Du må få i deg både fett, karbohydrater og proteiner, og evt ta noe kosttilskudd til du er kommet ovenpå vektmessig. Spis mye grovt brød, pasta og poteter, og suppler med fet fisk, leverpostej, en skikkelig biff. Lag en salat til maten med dressing av olivenolje og vineddik. Velg rucola istedetfor iceberg, den inneholder mere mineraler.

Har du lyst på mat, eller sulter du deg med vilje? Prøv å nyt måltidene og finn gleden ved å spise god mat igjen, og ikke vær redd for fettet. Møt dine venner over en deilig middag. Du kan spise alt hva du vil, i de riktige mengder. Selv om du er tynn, er det ingen grunn til å overdrive med det usunne fettet, som i fritert og stekt mat. Men unn deg litt fruktsalat til dessert i hverdagen, som gir masser av c-vitaminer, og ta litt sjokolade til, en liten bit sjokolade om dagen med over 70 % kakaoinnhold er sundt for helsa og humøret:-) Håper du får opp appetitten snart, lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke kyndig på området, men jeg har vært alt for tynn selv også. Du må få i deg både fett, karbohydrater og proteiner, og evt ta noe kosttilskudd til du er kommet ovenpå vektmessig. Spis mye grovt brød, pasta og poteter, og suppler med fet fisk, leverpostej, en skikkelig biff. Lag en salat til maten med dressing av olivenolje og vineddik. Velg rucola istedetfor iceberg, den inneholder mere mineraler.

Har du lyst på mat, eller sulter du deg med vilje? Prøv å nyt måltidene og finn gleden ved å spise god mat igjen, og ikke vær redd for fettet. Møt dine venner over en deilig middag. Du kan spise alt hva du vil, i de riktige mengder. Selv om du er tynn, er det ingen grunn til å overdrive med det usunne fettet, som i fritert og stekt mat. Men unn deg litt fruktsalat til dessert i hverdagen, som gir masser av c-vitaminer, og ta litt sjokolade til, en liten bit sjokolade om dagen med over 70 % kakaoinnhold er sundt for helsa og humøret:-) Håper du får opp appetitten snart, lykke til!

tuusen takk =) dette skal jeg prøve :D alt er bedre enn ingenting :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

muskler veier også mer enn fett, så i tillegg til å spise godt og fornuftig kan du begynne med styrketrening...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tuusen takk =) dette skal jeg prøve :D alt er bedre enn ingenting :D

Skriv gjerne igjen om hvordan det går, det høres ut som du er motivert til å komme i gang med spisingen, det er kjempebra. Du burde være forsiktig med å belaste kroppen for mye med trening, jeg ville holde meg til lett trening hvis jeg var deg, så du ikke brenner for mye. Du trenger fett nå. Når du begynner å legge på deg mere, kan du øke treningsmengden igjen, både med styrke -og kondisjonstrening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

muskler veier også mer enn fett, så i tillegg til å spise godt og fornuftig kan du begynne med styrketrening...

jeg er trapeze kunstner -.-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriv gjerne igjen om hvordan det går, det høres ut som du er motivert til å komme i gang med spisingen, det er kjempebra. Du burde være forsiktig med å belaste kroppen for mye med trening, jeg ville holde meg til lett trening hvis jeg var deg, så du ikke brenner for mye. Du trenger fett nå. Når du begynner å legge på deg mere, kan du øke treningsmengden igjen, både med styrke -og kondisjonstrening.

ja skal det =) .. jeg kan ikke sakke ned treningen .. jeg er trapeze kunstner og trener 1 gang i uka =) men det er ikke så voldsomt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor må du opp i vekt fort?

jeg går på koncerta (adhd piller) .. så vist jeg ikke går opp i vekt muster jeg dem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er trapeze kunstner -.-

Okey, kanskje upraktisk å legge på seg for mye muskler da. Men uansett, muskler veier mer enn fett, og musklene er mer praktisk enn dødfett. Du skriver du trener bare 1 gang i uka, da kan du jo øke det til 2 med en strykeøkt. Samtidig som du finner gode oppskrifter på god sunn mat med masse energi i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan også kjøpe ernæringsdrikker på apoteket og bruke de i tillegg til den maten du spiser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja skal det =) .. jeg kan ikke sakke ned treningen .. jeg er trapeze kunstner og trener 1 gang i uka =) men det er ikke så voldsomt

jøss, så spennende! Lykke til, håper du ser resultater snart:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig at legen ikke ga deg noen gode råd. Eller henviste deg til en Ernæringsfysiolog..

var bare inne på en sjekk .. det er ikke fastlegen min

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey, kanskje upraktisk å legge på seg for mye muskler da. Men uansett, muskler veier mer enn fett, og musklene er mer praktisk enn dødfett. Du skriver du trener bare 1 gang i uka, da kan du jo øke det til 2 med en strykeøkt. Samtidig som du finner gode oppskrifter på god sunn mat med masse energi i.

hmm.. ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jøss, så spennende! Lykke til, håper du ser resultater snart:-)

det har jeg alerede jort =) gått litt opp =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

det har jeg alerede jort =) gått litt opp =)

Hei, jeg har ikke vært inne på forum på lenge, men jeg ville bare si at jeg er glad for å høre at det går den riktige veien med deg. Håper du har hatt success siden også:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...