Gå til innhold

PLutselig slapp form på trening

Larsen36

Anbefalte innlegg

Hei.

Noen som har vært borti noe tilvsavarende?

Er plutselig helt kraftløs på trening. Trener normalt 5-10 økter pr uke variert mellom forskjellig øvelser samt rolige og harde.

Nå er det helt tomt selv om jeg ikke har trent mer enn 5-6 økter pr uke i det siste.

Hadde riktignok bronkitt tild i vinter som jeg ikke tenkte på før etter 3 uker. Trente normalt med den. Har og trykk over brystet tidvis, noen hele dager. Når jeg trener blilr jeg fort litt virklighetsfjern og liten følelse i armer og bein.

Noen ide?

Larsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor mye tar du i benken? F eks hvis du skulle kjøre 3*6?

Trener ikke benk for tiden. Stort sett bare utholdenhetstrening. Gjør noe styrketrening på beina. Fra 100 til 150 i knebøy avhengig av dybde og antall rep.

Tidligere kunne jeg kjøre 110-130 i benk med 3x6 men en stund siden. Kanskje 90-100 i dag.

Hvilepuls målt en hel natt er snitt på 37.

L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener ikke benk for tiden. Stort sett bare utholdenhetstrening. Gjør noe styrketrening på beina. Fra 100 til 150 i knebøy avhengig av dybde og antall rep.

Tidligere kunne jeg kjøre 110-130 i benk med 3x6 men en stund siden. Kanskje 90-100 i dag.

L

Lav hvilepuls, gitt! Tror eg ligger på 55.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overtrent?

Prøv men noen hviledager. Det kan gjøre underverk.

Om du er overtrent vil du bare bryte ned om du fortsetter å trene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lav hvilepuls, gitt! Tror eg ligger på 55.

Syntes dette høres ut som symptomer på overtrening. Det er heller ikke lurt å trene hvis en ikke føler seg tip-topp. Hadde jeg vært deg hadde jeg tatt en pause på et par uker og sett hvordan det hadde gått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

L

Hvis hvilepulsen din er så lav, så ville jeg nok ha bestilt meg time hos legen for å sjekke hjertet og få tatt blodprøver for en mulig infeksjon i kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid når man trener må man ha hvileperioder for at kroppen skal få hente seg inn igjen. Det er spesielt viktig når man trener så mange økter som du gjør.

Trener du for hard for lenge bryter du bare ned kroppen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overtrent?

Prøv men noen hviledager. Det kan gjøre underverk.

Om du er overtrent vil du bare bryte ned om du fortsetter å trene.

Normalt er formen veldig bra og er vant til mye trening. Passer godt på å kjøre rolig de fleste øktene og så 2-3 harde pr uke.

Denne slapphetene kom ganske brått på egentlig.

Hvilepuls har ligget rundt 40 de siste årene.

Men skal ta infeksjonstest i morgen så få jeg ta noen rolige dager med gåturer med bikkja til jeg har fått svar på de.

L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

Umiddelbart synes jeg du bør ta en tur til legen for en grundigere sjekk.Ta med en urinprøve og be om blodprøver, bl.a. med jernlager (ferritin)undersøkelse.

Med fornuftig trening (og spising? og hvile?), selv om det blir ganske mye, er en slik nedtur du beskriver noe uvanlig.

Lykke til !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...