Gå til innhold

Alkohol og angst

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Alkohol er definitivt bra mot sosiale sperrer. Bare ikke la det bli en vanesak at du MÅ drikke før du kan være sosial Da kan du fort ha et alkoholproblem.

Hvis du ikke har drukket mye før, burde det hjelpe godt med et par halvlitere. Sprit er sterkere saker, ja.

Virka aldri på meg, ble bare full. Og fylleangst i tillegg dagen derpå.

For de fleste er det nok som å pisse i buksa for å holde varmen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/269515-alkohol-og-angst/#findComment-2181666
Del på andre sider

• 1 måned senere...
Gjest lyspæra65

Ikke for alle hvis angsten er sterk nok

tror kanskje det er litt tankegangen som spiller inn her og.. om dere sitter og tenker "nå forsvinner angsten og jeg blir full og alt er gøy" og bare venter på at skal skje, da skjer det ikke. Det er sånn med alle rusmidler, om man venter og venter på at det "slå inn" så merker man det ikke så godt.

Om man tar et glass eller 2 og bare slapper av, ikke stresser med at "nå blir jeg full snart" så kommer det av seg selv.

Om du har drukket lite før, anbefaler jeg øl/rusbrus/cider, velg noe du klarer smaken på. Ellers kan du risikere å spy det opp igjen, og det er jo ikke noe gøy.. Ang sprit, ja det smaker jo godt når det er blandet med brus, men det er for sterkt når du ikke har drukket mye av det før.

Jeg vil anbefale deg å få med en venn du stoler på, som du er litt trygg på ihvertfall.. og at dere bare skal drikke og ha det gøy, så går det av seg selv. Bare ikke gå rundt og "vent". Snakk ha det gøy og le, så merker du fort nok når du er full ;-).

Etterhvert klarer du kanskje å ha det gøy og le uten å ha litt "ekstra" i kroppen også? Når du merker hvor bra det går?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/269515-alkohol-og-angst/#findComment-2211543
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...