Gå til innhold

En meld fra Tacomix.


Gjest Tacomix

Anbefalte innlegg

Jeg vet at du mener det.

Men; om vi bruker deg som eksempel da. I en periode skrev du mange og lange innlegg om den ubrukelige samboeren din. Sier ikke at han er det - men det var sånn du fremstilte ham da.

Mange av oss brukte tid på å gi deg mange og gjennomtenkte råd, flere ganger - og du overså alle sammen hele tiden, og kjeftet i tillegg på de som sa rett ut at han var ubrukelig.

Det samme da du skrev kjefteinnlegget på de som brukte stellerommet da du skulle amme - det var mange som ikke var enige med deg, og de fikk seg en salve ifht hvor gamle, sure kjerringer de var.

Ser du mønsteret?

Jeg sier ikke at dere _alltid_ er sånn, eller at dere ikke har fått ufortjent pepper - jeg sier bare at dere kanskje skal se litt på hvordan dere opptrer selv før dere skyter vilt etter andre.

Mange her har engasjert seg i Tacomix sin sykdom, men så kommer det innlegg som tyder på at det ikke er så ille som hun skal ha det til likevel. Først er hun redd hun skal dø mens hun sover, og har ikke tatt til seg næring på gud vet hvor lenge, men så er hun godtesyk...

Du ser at det kan fremstå som lite sammenhengende og irriterende når man har brukt tid på å svare fornuftig?

Det er ikke greit å være frekke eller spydige uansett - men jeg tror du skal være litt forsiktig med å stemple "alle andre" som sure, premenstruelle sladrekjerringer bare fordi de synes dere opptrer dårlig.

Jeg vet at jeg har svart deg relativt fornufig mange ganger da du skrev om samboeren din, men siden du ikke tok noe av det til deg - og flere ganger tok ham i forsvar også, så gadd jeg ikke svare lenger. Hadde det skjedd én gang, greit nok - men du er sånn relativt konsekvent. Du skriver her om et eller annet problem, får masse råd - og motsier alle og kaller dem sure.

Du skjønner at vi ikke gidder å bruke masse tid på å empatisere med deg i etterkant da? Og at det ikke har noen hensikt for meg å svare på dine innlegg likevel, for du tar det ikke til deg uansett?

Og sånn blir det med Tacomix også - hun fikk mange råd, og fulgte svært få, så til slutt gidder ikke folk gi råd lenger.

Men igjen; det er ikke greit å svare frekt eller ufint, verken for dere eller andre.

*trampeklapp*

Er så enig, så enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hidi, the scorpion

Jeg vet at du mener det.

Men; om vi bruker deg som eksempel da. I en periode skrev du mange og lange innlegg om den ubrukelige samboeren din. Sier ikke at han er det - men det var sånn du fremstilte ham da.

Mange av oss brukte tid på å gi deg mange og gjennomtenkte råd, flere ganger - og du overså alle sammen hele tiden, og kjeftet i tillegg på de som sa rett ut at han var ubrukelig.

Det samme da du skrev kjefteinnlegget på de som brukte stellerommet da du skulle amme - det var mange som ikke var enige med deg, og de fikk seg en salve ifht hvor gamle, sure kjerringer de var.

Ser du mønsteret?

Jeg sier ikke at dere _alltid_ er sånn, eller at dere ikke har fått ufortjent pepper - jeg sier bare at dere kanskje skal se litt på hvordan dere opptrer selv før dere skyter vilt etter andre.

Mange her har engasjert seg i Tacomix sin sykdom, men så kommer det innlegg som tyder på at det ikke er så ille som hun skal ha det til likevel. Først er hun redd hun skal dø mens hun sover, og har ikke tatt til seg næring på gud vet hvor lenge, men så er hun godtesyk...

Du ser at det kan fremstå som lite sammenhengende og irriterende når man har brukt tid på å svare fornuftig?

Det er ikke greit å være frekke eller spydige uansett - men jeg tror du skal være litt forsiktig med å stemple "alle andre" som sure, premenstruelle sladrekjerringer bare fordi de synes dere opptrer dårlig.

Jeg vet at jeg har svart deg relativt fornufig mange ganger da du skrev om samboeren din, men siden du ikke tok noe av det til deg - og flere ganger tok ham i forsvar også, så gadd jeg ikke svare lenger. Hadde det skjedd én gang, greit nok - men du er sånn relativt konsekvent. Du skriver her om et eller annet problem, får masse råd - og motsier alle og kaller dem sure.

Du skjønner at vi ikke gidder å bruke masse tid på å empatisere med deg i etterkant da? Og at det ikke har noen hensikt for meg å svare på dine innlegg likevel, for du tar det ikke til deg uansett?

Og sånn blir det med Tacomix også - hun fikk mange råd, og fulgte svært få, så til slutt gidder ikke folk gi råd lenger.

Men igjen; det er ikke greit å svare frekt eller ufint, verken for dere eller andre.

Virkelig godt skrevet, Persille!

Mener det samme, men er ikke like veltalende som deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt mulig du var det - jeg vet ikke, og uttaler meg ikke om det heller.

Jeg prøver bare å forklare hvorfor folk reagerer som de gjør på innleggene deres.

Du var på grensen til å spamme forumet med innlegg en periode, og i samtlige nevnte du hvor forferdelig syk du var - men du klarte å DOL'e hele dagen likevel.

Jeg hadde er periode med mange innlegg om en sak som engasjerte meg jeg også, og jeg fikk mange og varierte tilbakemeldinger - men i motsetning til hva dere gjør nå, så kan jeg ikke huske at jeg stigmatiserte folk på samme måte.

Veldig mange her har vært uenig med meg i mange saker - men jeg skriver ikke innlegg om alle de sure sladrekjerringene likevel. Noen ganger får man medhold, noen ganger motbør - sånn er det.

Her er nok tonen hardere enn du finner på gaten - men jeg synes bare dere skal tenke litt over måten dere presenterer dere selv, og deres problemer/spørsmål/temaer på før dere går ut og sier at "alle andre" er så slemme med dere.

Om alle andre er duste hele tiden så bør det vel kanskje ringe noen bjeller ifht egen fremtreden?

Når det er sagt, jeg har konsekvent hoppet over innleggene dine en god stund nå - så jeg vet ikke hva som har blitt sagt og ikke, jeg klarer bare ikke helt å kjenne meg igjen i beskrivelsen av meddebattantene våre.

At _noen_ er sånn - uten tvil, men langt fra alle, og langt fra flertallet også...

Veldig bra, persille :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solsikkefrø

Jeg vet at du mener det.

Men; om vi bruker deg som eksempel da. I en periode skrev du mange og lange innlegg om den ubrukelige samboeren din. Sier ikke at han er det - men det var sånn du fremstilte ham da.

Mange av oss brukte tid på å gi deg mange og gjennomtenkte råd, flere ganger - og du overså alle sammen hele tiden, og kjeftet i tillegg på de som sa rett ut at han var ubrukelig.

Det samme da du skrev kjefteinnlegget på de som brukte stellerommet da du skulle amme - det var mange som ikke var enige med deg, og de fikk seg en salve ifht hvor gamle, sure kjerringer de var.

Ser du mønsteret?

Jeg sier ikke at dere _alltid_ er sånn, eller at dere ikke har fått ufortjent pepper - jeg sier bare at dere kanskje skal se litt på hvordan dere opptrer selv før dere skyter vilt etter andre.

Mange her har engasjert seg i Tacomix sin sykdom, men så kommer det innlegg som tyder på at det ikke er så ille som hun skal ha det til likevel. Først er hun redd hun skal dø mens hun sover, og har ikke tatt til seg næring på gud vet hvor lenge, men så er hun godtesyk...

Du ser at det kan fremstå som lite sammenhengende og irriterende når man har brukt tid på å svare fornuftig?

Det er ikke greit å være frekke eller spydige uansett - men jeg tror du skal være litt forsiktig med å stemple "alle andre" som sure, premenstruelle sladrekjerringer bare fordi de synes dere opptrer dårlig.

Jeg vet at jeg har svart deg relativt fornufig mange ganger da du skrev om samboeren din, men siden du ikke tok noe av det til deg - og flere ganger tok ham i forsvar også, så gadd jeg ikke svare lenger. Hadde det skjedd én gang, greit nok - men du er sånn relativt konsekvent. Du skriver her om et eller annet problem, får masse råd - og motsier alle og kaller dem sure.

Du skjønner at vi ikke gidder å bruke masse tid på å empatisere med deg i etterkant da? Og at det ikke har noen hensikt for meg å svare på dine innlegg likevel, for du tar det ikke til deg uansett?

Og sånn blir det med Tacomix også - hun fikk mange råd, og fulgte svært få, så til slutt gidder ikke folk gi råd lenger.

Men igjen; det er ikke greit å svare frekt eller ufint, verken for dere eller andre.

Men her sier du jo rett ut at du dømmer folk selv. Jeg mener at folk ikke skal svare på grunnlag av det andre har skrevet før. Og dessuten syns jeg det er ganske sykt at folk husker alle trådene som andre har skrevet. Det tyder jo mye på at dol er en stor del av livet til disse menneskene, og at de lever på det andre skriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Persille

Men her sier du jo rett ut at du dømmer folk selv. Jeg mener at folk ikke skal svare på grunnlag av det andre har skrevet før. Og dessuten syns jeg det er ganske sykt at folk husker alle trådene som andre har skrevet. Det tyder jo mye på at dol er en stor del av livet til disse menneskene, og at de lever på det andre skriver.

Men kjære deg, DOL fungerer jo i prinsippet på samme måte som ellers i samfunnet?

Når du presenterer deg for noen, og forteller biter av din historie - vil den etterhvert feste seg. Over tid bygger man seg opp et inntrykk av deg, og lærer deg å kjenne på godt og vondt, og man vil bruke det man kjenner når man betrakter det du forteller.

Det er ikke sånn at du får anledning til å gi et førsteinntrykk _hver_ gang du treffer noen?

Her har du muligheten i større grad fordi du kan bytte nick - og om du ikke vil at folk skal basere sine svar på det de allerede vet om deg, så er det det du må gjøre.

F.eks - når jeg stiller et arb.giverspørsmål svarer folk meg ut fra forutsetningen om at de vet at jeg er arbeidsgiver, og hva jeg har opplevd gjennom det.

Når jeg stiller et foreldre spørsmål, svarer de utfra hva de vet om min rolle der.

Dersom folk ikke vet noenting om meg, svarer de basert på akkurat det som står i innlegget - og ikke noe annet enn det.

Når du da skriver innlegg om samme tema over tid, så får man tilgang til mer og mer informasjon - og baserer til slutt svarene på det man vet.

Det er ikke sånn at vi glemmer alt du har skrevet tidligere hver gang du skriver et nytt innlegg - og det kan du ikke forvente heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det sånn at man er premenstruelle sladrekjerringer bare fordi man ikke er enig med dere?

Det tenderer nemlig til å være litt sånn...

Enig med deg!

Jeg er en av dem som har forsvart Tacomix, såjeg føler meg ikke "personlig truffet" av Solsikke i akkurat denne saken.

Men det er ikke særlig konstruktivt å avfeie den som ikke er enig med en, eller som ikke støtter en 100% i det man gjør/ikke gjør, bare skal få slike ukvemsord slengt etter seg.

Folk flest her inne prøver tross alt å holde en ryddig linje og diskutere på _sak_, ikke person.

Enhver som legger inn innlegg må tåle å bli motsagt eller høre noe man ikke liker, så lenge det går på sak.

Å lire av seg alskens edder og galle til slike personer er i beste fall umodent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Persille

Enig med deg!

Jeg er en av dem som har forsvart Tacomix, såjeg føler meg ikke "personlig truffet" av Solsikke i akkurat denne saken.

Men det er ikke særlig konstruktivt å avfeie den som ikke er enig med en, eller som ikke støtter en 100% i det man gjør/ikke gjør, bare skal få slike ukvemsord slengt etter seg.

Folk flest her inne prøver tross alt å holde en ryddig linje og diskutere på _sak_, ikke person.

Enhver som legger inn innlegg må tåle å bli motsagt eller høre noe man ikke liker, så lenge det går på sak.

Å lire av seg alskens edder og galle til slike personer er i beste fall umodent.

"Å lire av seg alskens edder og galle til slike personer er i beste fall umodent."

En ting er når de gjør det direkte til personene - men her starter de jo nye tråder der de dømmer alle nord og ned, det blir litt for dumt.

Det er alle andre som er dumme - ikke jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Å lire av seg alskens edder og galle til slike personer er i beste fall umodent."

En ting er når de gjør det direkte til personene - men her starter de jo nye tråder der de dømmer alle nord og ned, det blir litt for dumt.

Det er alle andre som er dumme - ikke jeg!

*he he* ja, helt enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...