Gå til innhold

Ser ut som jeg må være singel resten av livet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og den siste setningen i innlegget ditt gir selv svaret :-)

Den siste setningen var vel ikke helt riktig. Har prøvd da jeg var yngre, men når man bare får slengt dritt i trynet hver gang jeg prøvde å bli kjent med ei jente ga jeg opp.

Har aldri fått noe tilbud om terapi hos psykolog når jeg var der.

• Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ung30

12

• santander

10

• keinstein

6

• lonelyP

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Den siste setningen var vel ikke helt riktig. Har prøvd da jeg var yngre, men når man bare får slengt dritt i trynet hver gang jeg prøvde å bli kjent med ei jente ga jeg opp.

Har aldri fått noe tilbud om terapi hos psykolog når jeg var der.

Så ikke at det var kommet så mange svar på innlegget mitt.Må skrive et svar til.

Er nok litt reservert og innesluttet. Har liksom aldri klart å "slå ut håret" Selv med alkohol.Må liksom ha full kontroll.

Sitter muligens i behandlingen jeg fikk da jeg var mindre hvis jeg prøvde å vise meg fram på noe.Ble fort satt på plass. Selv om jeg ikke gjorde noe som andre ikke gjorde ute blant folk. Skulle liksom ikke tror jeg var noe.

Satt til slutt i en krok for meg selv uten å tørre noe som helst.

Er måteholden med alkohol selv når jeg er ute så jeg blir sjelden full.Er nok ikke det som er årsaken.

Har prøvd på kontakte folk på forskjellige chattekanaler og sider der du kan treffe folk på f.eks. Blink, match, møteplassen mfl. Var aktiv der også, men er ikke lettere der. Får kontakt, men den blir liksom aldri gjengjeldt. Klarer ikke holde på interessen til de lenge.

Hadde ei mor som ikke var noe flink til å vise omtanke og empati for meg så jeg har litt problemer med å gi dette.

Klarer ikke utlevere meg selv i fylla engang. Hvet ikke hva jeg skal si da engang.

Er litt for reservert.

Har hatt lyst til å gi ros mange ganger, men hvet ikke hva jeg skal si. Klarer liksom ikke å åpne meg selv opp ved å vise interesse, eller sjarmere. Har aldri lert det.

Har ikke noen hemmeligheter som ingen skal vite om.

Skrevet

Det er nok mest det siste du skriver,at du ikke kan eller tør vise interesse for folk enn hareskåret og utseendet ditt.

Jeg var kjempeforelsket i en gutt da jeg var rundt tjue (du er kanskje jente, da, men prinsippet er det samme) og han hadde hareskår. Men han kledde det på en måte, han var en lys og frekk og freidig fyr med stor sjøltillit og stort kvinnetekke.

Så du må nok jobbe med sjøltilliten. Lettere sagt enn gjort, det vet jeg. Men det går an. Du må i alle fall late som om du er interessert når du snakker med folk, late som om du bryr deg om hva de driver med, om de har reist mye, om de syns musikken som spilles er noe kul.

For det er det som sjarmerer: interesse, og at du virker tilstede.

:)

Lykke til!

Nei er ikke jente. Da tror jeg ikke det hadde vært noe problem.

Skrevet

Jeg foreslår at du melder deg inn i organisasjoner der det er både kvinner og menn.Humanitære organisasjoner har ofte mange kvinnelige medlemmer. Felles interesse for noe skaper ofte fellskap BUL,Røde Kors,Kirkens Nødhjelp,

Menigheter har ofte flere kvinnelige enn mannlige medlemmer.Engasjerte menn på det humanitære og sosiale området virker alltid tiltrekkende på kvinner.Et engasjement vil også fylle livet ditt med aktiviteter, slik at du ikke blir så opphengt i at du må skaffe dame.

Lykke til!

Gjest bleem
Skrevet

"Dette klarer ikke psykologen å hjelpe noe med selv om jeg har vært hos flere. Bare svada og "god dag mann økseskaftsvar" å få der."

Har du prøvd å si til psykologen at svaret han/hun gir ikke hjelper?

Gjest et mannebein
Skrevet

Nekter å tro at alt du har gjort ellers i livet har feilet. Noe må du ha lykkes med, noen ganger bedre enn andre. Disse seierene får du ta med deg på andre områder også.

Å vinne seg parter er et spørsmål om markedsføringsprinsipper. Kvinner faller lett for smiger. Still spørsmål så du vet hvordan du skal gå videre. Alt du kan tape er "nei" (eller å bli skjelt ut om du møter ei rødstrømpe.) De greier ikke å ta livet ditt. Føler du deg fattig på tips, så gå i bokhandelen etter boken Sjekking for dummies. Bruk tid på å finne ut av hennes personlighet og personlige preferanser i stedet for å få henne til sengs.

Bruk markedsegmentering med omhu: det vil si velg miljøer med overvekt av kvinner med myke/humantære mål. Da finner du litt vennligere og medgjørelige kvinner. Velger du andre miljøer, får du større risiko for å finne rødstrømpe.

Skrevet

"Dette klarer ikke psykologen å hjelpe noe med selv om jeg har vært hos flere. Bare svada og "god dag mann økseskaftsvar" å få der."

Har du prøvd å si til psykologen at svaret han/hun gir ikke hjelper?

Har gjort det. Derfor jeg har prøvd flere.

Har ikke prøvd noen på to år.

Skrevet

Nekter å tro at alt du har gjort ellers i livet har feilet. Noe må du ha lykkes med, noen ganger bedre enn andre. Disse seierene får du ta med deg på andre områder også.

Å vinne seg parter er et spørsmål om markedsføringsprinsipper. Kvinner faller lett for smiger. Still spørsmål så du vet hvordan du skal gå videre. Alt du kan tape er "nei" (eller å bli skjelt ut om du møter ei rødstrømpe.) De greier ikke å ta livet ditt. Føler du deg fattig på tips, så gå i bokhandelen etter boken Sjekking for dummies. Bruk tid på å finne ut av hennes personlighet og personlige preferanser i stedet for å få henne til sengs.

Bruk markedsegmentering med omhu: det vil si velg miljøer med overvekt av kvinner med myke/humantære mål. Da finner du litt vennligere og medgjørelige kvinner. Velger du andre miljøer, får du større risiko for å finne rødstrømpe.

men når man ikke hvet hva man skal si for å smigre og komme med komplimenter er det ikke lett.

Gjest et mannebein
Skrevet

men når man ikke hvet hva man skal si for å smigre og komme med komplimenter er det ikke lett.

Hvis du ikke gidder å lære av andre menn, får du ikke resultater. Les den boken jeg nevnte. Les på nettet etter sjekketips og "småprat" osv.

Hva tror du jeg har opplevd da? Spydige kvinnfolk som tillegger meg egenskaper jeg ikke har. Hva jeg gjorde med det? Tenkte det var jammen godt de avslørte seg så tidlig, for sånne har jeg ikke bruk for! Tåler de ikke en gang komplimenter, får de seile i sin egen sjø. Jeg vil ville bare videre. Og fikk fulltreffer etter hvert.

Sammenlign med terningkast. Du får neppe 6 første gang eller andre gang. Men holder du på lenge nok, får du garantert 6! :-)

Skrevet

Hvis du ikke gidder å lære av andre menn, får du ikke resultater. Les den boken jeg nevnte. Les på nettet etter sjekketips og "småprat" osv.

Hva tror du jeg har opplevd da? Spydige kvinnfolk som tillegger meg egenskaper jeg ikke har. Hva jeg gjorde med det? Tenkte det var jammen godt de avslørte seg så tidlig, for sånne har jeg ikke bruk for! Tåler de ikke en gang komplimenter, får de seile i sin egen sjø. Jeg vil ville bare videre. Og fikk fulltreffer etter hvert.

Sammenlign med terningkast. Du får neppe 6 første gang eller andre gang. Men holder du på lenge nok, får du garantert 6! :-)

Har vel strengt tatt ikke hatt noen andre å lære av. Har spurt, men da fikk jeg beskjed om at det bare skjedde.

Hadde nok tålt det hadde jeg sluppet alt bråket hjemme og mobbingen på skole/fritiden.

Kom meg aldri ut av den sirkelen selv om jeg flytta til en annen plass.

Gjest neida, ikke gi deg
Skrevet

En kompis var på din alder da jeg ordna blind date; nå er de gift og har barn. Han var jomfru og hadde gitt opp.

Gjest et mannebein
Skrevet

Har vel strengt tatt ikke hatt noen andre å lære av. Har spurt, men da fikk jeg beskjed om at det bare skjedde.

Hadde nok tålt det hadde jeg sluppet alt bråket hjemme og mobbingen på skole/fritiden.

Kom meg aldri ut av den sirkelen selv om jeg flytta til en annen plass.

"Har vel strengt tatt ikke hatt noen andre å lære av. "

JO !!! Og det trenger ikke å være noen av dine nærmeste. Jeg har gitt deg en del tips andre menn bruker, og de kan du også utmerket godt bruke.

Når det gjelder vond oppvekst er det kun en måte å håndtere det på:

Tilgi de menneskene som plaget deg. Eller vil du fortsette å bære på bitterhet overfor dem samtidig som du indirekte gir dem rett i de negative påstandene om deg.

Å tilgi kan selvfølgelig være vanskelig, men du er nødt å gjøre det. Og legg fortiden bak deg. Jeg hadde også en vond oppvekst. Måten jeg gjorde de på var at jeg flyttet til en helt annen kant av landet og fikk dermed ingenting å gjøre med de folkene. Slik gikk det mange år.

Helt til noen jeg gikk sammen med på folkeskolen fant ut at de skulle lage en jubileumsfest i anledning av at det gikk x antall år fra vi begynte på skolen. De fleste kom. Ikke jeg. Jeg vet hva slags personligheter jeg hadde lite interesse av, og det gjaldt en del av dem. En av dem som jeg gikk på skolen tok kontakt med meg. Vi traff hverandre (selv om jeg ikke var spesielt begeistret for fyren) til en prat et par timer om hva som hadde skjedde i årene etter skolen. Han var veldig flink på skolen, jeg bare middels.

Livet hans hadde ikke gått så bra, oppløst familie, jobbtull, klarte nesten ikke skaffe seg utdanning. Jeg hadde lykkes med det aller meste, flere gode utdanninger, god familie. Og de folkene jeg ikke var så begeistret for på skolen, ja de hadde rota senere i livet også. I mitt stille sinn tenkte jeg at det burde jeg ha ventet også. De som i barndommen var så grov i kjeften og ekkel å være sammen med hadde vist seg å ha lite å fare med i det voksne liv. Så da så. Jeg kunne legge bak meg for godt det vonde i oppveksten, for jeg visste at de ikke hadde rett i en tøddel om hva de sa om meg.

Greier du ikke legge fortiden bak deg ved egen hjelp, søk profesjonell hjelp. Ikke det minste flaut. Lykke til.

Skrevet

En kompis var på din alder da jeg ordna blind date; nå er de gift og har barn. Han var jomfru og hadde gitt opp.

Du ordna blind date? Hvordan da?

Skrevet

"Nei er ikke jente. Da tror jeg ikke det hadde vært noe problem."

Hehe, godt poeng. Dét er fordelen med å være jente, de får kjæreste bare de ser ok ut. Trenger ikke gjøre en innsats på byen.

Gjest milde måne
Skrevet

Så ikke at det var kommet så mange svar på innlegget mitt.Må skrive et svar til.

Er nok litt reservert og innesluttet. Har liksom aldri klart å "slå ut håret" Selv med alkohol.Må liksom ha full kontroll.

Sitter muligens i behandlingen jeg fikk da jeg var mindre hvis jeg prøvde å vise meg fram på noe.Ble fort satt på plass. Selv om jeg ikke gjorde noe som andre ikke gjorde ute blant folk. Skulle liksom ikke tror jeg var noe.

Satt til slutt i en krok for meg selv uten å tørre noe som helst.

Er måteholden med alkohol selv når jeg er ute så jeg blir sjelden full.Er nok ikke det som er årsaken.

Har prøvd på kontakte folk på forskjellige chattekanaler og sider der du kan treffe folk på f.eks. Blink, match, møteplassen mfl. Var aktiv der også, men er ikke lettere der. Får kontakt, men den blir liksom aldri gjengjeldt. Klarer ikke holde på interessen til de lenge.

Hadde ei mor som ikke var noe flink til å vise omtanke og empati for meg så jeg har litt problemer med å gi dette.

Klarer ikke utlevere meg selv i fylla engang. Hvet ikke hva jeg skal si da engang.

Er litt for reservert.

Har hatt lyst til å gi ros mange ganger, men hvet ikke hva jeg skal si. Klarer liksom ikke å åpne meg selv opp ved å vise interesse, eller sjarmere. Har aldri lert det.

Har ikke noen hemmeligheter som ingen skal vite om.

Er det bare dame som er viktig at du skaffer det?

Dame er luksus, ingen selvfølgelighet. Se slik på det. Det er ingen menneskerett med kjæreste.

Det viktigste er at man har det bra med seg selv. Det virker det ikke som du har. Jobb med dét først. Kanskje får du en bonus etter hvert også.

Gjest neida, ikke gi deg
Skrevet

Du ordna blind date? Hvordan da?

Kjente en singel jente som han sendte sms til, og de to avtalte å gå ut og spise pizza en dag. Tøft gjort og de fant tonen!

Skrevet

Kjente en singel jente som han sendte sms til, og de to avtalte å gå ut og spise pizza en dag. Tøft gjort og de fant tonen!

Uten å ha sett henne engang?

Ja, det er vel det som er blind date...

Skrevet

Hvor store problemer har du med å utlevere, dvs blottstille deg selv? Ikke at du skal gjøre det daglig eller mye. Bare litt til daglig og mer når det trengs.

Det er veldig fort å virke inneslutta.

Har ganske store problemer med å utlvere meg selv er litt innesluttet som person.

Skrevet

Mange kan lære å åpne seg. Det spørs hvilke hemmeligheter du bærer på da.

Kunne godt tenke meg å være litt åpnere, men hvet ikke hvordan og hvem som ksulle lære meg det.

Har ingen hemmeligheter som ikke tåler dagens lys.

Skrevet

Det er nok mest det siste du skriver,at du ikke kan eller tør vise interesse for folk enn hareskåret og utseendet ditt.

Jeg var kjempeforelsket i en gutt da jeg var rundt tjue (du er kanskje jente, da, men prinsippet er det samme) og han hadde hareskår. Men han kledde det på en måte, han var en lys og frekk og freidig fyr med stor sjøltillit og stort kvinnetekke.

Så du må nok jobbe med sjøltilliten. Lettere sagt enn gjort, det vet jeg. Men det går an. Du må i alle fall late som om du er interessert når du snakker med folk, late som om du bryr deg om hva de driver med, om de har reist mye, om de syns musikken som spilles er noe kul.

For det er det som sjarmerer: interesse, og at du virker tilstede.

:)

Lykke til!

Klarer ikke være sjarmerende og morsom. Ligger liksom ikke til min natur å være det.

Jobbe med selvtilliten har jeg prøvd i flere år, men har ikke kommet noen vei med det.

Er ofte på treningssudio, sykler hender jeg tar en fjelltur på sommeren.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...