Gå til innhold

Webmaster-gulfargen ødelegger synet!


Gjest Eksdoler

Anbefalte innlegg

Gjest Eksdoler

Fjern den gule bakgrunnsfargen og få hvit nøytral bakgrunnsfarge igjen sånn som før. Å stirre på den gule skraverte fargen gjør så det svir og renner i øynene. Blir jo helt forvirret i skallbrasken!

Tilbakestill like gjerne hele forumet i samme slengen, alt var mye bedre før. Med den nye designen deres sørger dere for at mange rømmer fra dol. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er gule striper på skrå som totalt dekker 1/3 av flaten. Dette forvirrer hjernen. Øyet klarer ikke fokusere siden du ikke vet om flaten er i fokus eller ikke, og hjernen får ikke nok ro.

Det er som å se på en fiskestim med millioner små fisk. Derfor går også fisken i stim, for å forvirre rovdyra. Av samme grunn har sebraen striper. Om DOL vil forvirre brukere er en annen sak.

Meningen er trolig å dekke over ujevne kanter på skrift og bilder.

Det forvirrer så mye at den hvite flaten inne i boksen der du skal skrive også ser ut som den har striper eller prikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

Det er gule striper på skrå som totalt dekker 1/3 av flaten. Dette forvirrer hjernen. Øyet klarer ikke fokusere siden du ikke vet om flaten er i fokus eller ikke, og hjernen får ikke nok ro.

Det er som å se på en fiskestim med millioner små fisk. Derfor går også fisken i stim, for å forvirre rovdyra. Av samme grunn har sebraen striper. Om DOL vil forvirre brukere er en annen sak.

Meningen er trolig å dekke over ujevne kanter på skrift og bilder.

Det forvirrer så mye at den hvite flaten inne i boksen der du skal skrive også ser ut som den har striper eller prikker.

Nå har vel gulfargen endret seg vel? Blekere?

Eller har jeg allerede blitt vant til den...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pigini

Nå har vel gulfargen endret seg vel? Blekere?

Eller har jeg allerede blitt vant til den...?

Litt svak rosa nå vel? Eller er jeg blitt fargeblind?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mandolina

Nå har vel gulfargen endret seg vel? Blekere?

Eller har jeg allerede blitt vant til den...?

Gulfargen er blitt mindre intens.

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt svak rosa nå vel? Eller er jeg blitt fargeblind?

Neida, du er ikke fargeblind, den er svakt fersken/rosa-aktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest trultemor26

Litt svak rosa nå vel? Eller er jeg blitt fargeblind?

Er det feil også? Den grelle gulfargen er borte og det er jo knall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Neida, du er ikke fargeblind, den er svakt fersken/rosa-aktig.

Hos meg er den fremdeles svakt gul. Ikke et snev av rosa her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trultemor26

Hos meg er den fremdeles svakt gul. Ikke et snev av rosa her...

Kanskje det gule har satt seg fast på netthinnen din? hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Kanskje du må "refreshe" siden?

Hvordan refresher jeg siden? Måtte spørre min datter nå, men hun var enig med meg bare gult...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

streker paa veggen..!

Hvordan refresher jeg siden? Måtte spørre min datter nå, men hun var enig med meg bare gult...!

beige for meg her ;p

mmmm.....nei, sukk.. det kommer til og ta lang tid og bli vant til dette gitt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Daglig leder/redaktør

Kanskje det gule har satt seg fast på netthinnen din? hehe

Fargen er gul, ja. Eller nærmere bestemt #ffffcc hvis fargekoder gir mening. At den oppleves som rosa hos noen skyldes gammel skjerm eller en skjerm som ikke er fargekalibrert på en stund. Men så lenge det oppleves som fint har det jo ingen betydning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fargen er gul, ja. Eller nærmere bestemt #ffffcc hvis fargekoder gir mening. At den oppleves som rosa hos noen skyldes gammel skjerm eller en skjerm som ikke er fargekalibrert på en stund. Men så lenge det oppleves som fint har det jo ingen betydning.

Gammel skjerm? *hrmf* PCen min er flunkende ny den! Men bakgrunnen i forum er svak rosa.

Uansett mye bedre enn den gyselige gule, takk for forbedringen. Nå gjenstår snart bare å snu tilbake til vertikal trådliste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rrose

Gammel skjerm? *hrmf* PCen min er flunkende ny den! Men bakgrunnen i forum er svak rosa.

Uansett mye bedre enn den gyselige gule, takk for forbedringen. Nå gjenstår snart bare å snu tilbake til vertikal trådliste.

oj nå ble det hvitt! Men nå mangler markering av ruter hos meg..Ser jo ingenting nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan refresher jeg siden? Måtte spørre min datter nå, men hun var enig med meg bare gult...!

Vi har ulike skjermer. LCD har aldri klart å gjengi så mange farger som en CRT skjerm.

Hvis de gjør den enda litt lysere, blir den trolig rosa/fersken og til slutt lysegrå. Da har ikke LCD mer å stille opp. Alle farger blir grå når de blir lyse nok på LCD, de lyseste er ikke synlige i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble det lysegrått på den ene skjermen og ferskenpastell på en annen.

Jeg ser at det skal være gult egentlig.

Det merkelige er at lyse farger ofte er sterkere hvis de skyves opp øverst på skjermen. Det skyldes trolig spenningstap i krystallbelegget. En dag blir det også kanskje bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ylvali1365381015

Fargen er gul, ja. Eller nærmere bestemt #ffffcc hvis fargekoder gir mening. At den oppleves som rosa hos noen skyldes gammel skjerm eller en skjerm som ikke er fargekalibrert på en stund. Men så lenge det oppleves som fint har det jo ingen betydning.

??? Dette må da være tull?

Jeg har helt ny pc. I går var fargen grelt lysegul. Idag er den svakt rosa/ ferskenfarget.

Den er uten tvil endret siden i går, for det er ikke skjermen min. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...