Gjest Nola63 Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Etter å ha prøvd Reductil 15 mg i 4 mnd utan resultat, ringte eg til produsenten. Han anbefalte å måle Melatonin, Serotonin og Leptin (+ evt. Grelin). Dette pga at lite søvn og stress kan sette ned forbrenninga. Fastlegen min seier at desse målast berre i samband med forsking, så eg kan ikkje få sjekka dette. Nokon som veit noko? Eg forstår ikkje kvifor eg sakte men sikkert legg på meg. Er 44 år, aktiv og trenar regelmessig 1-3 gonger i veka. Et grovt og sunt stort sett, men er plaga med treg mage. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest liten løve Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 Kanskje legen går med på å måle C-peptid og blodsukker. Mange overvektige har forhøyet C-peptid. Med forhøyet C-peptid (for mye insulin i blodet) er det nærmest umulig å gå ned i vekt (i følge min fastlege) fordi insulin er det hormonet som lagrer fett. Karbohydratfattig kosthold anbefales ofte da. Evt, medisinering med Metformin. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dr. Grethe Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Fastlegen din har nok rett i at disse hormonene måles i forbindelse med forskning. Det er riktig at dårlig søvn og stress kan sette hormonene ut av balanse. Da gir jeg som regel det rådet å spise følgende matsorter: grønne bønner, brokkoli, kruspersille, fisk som er kokt og da helst hellefisk og laks. Du kan prøve å ta en kopp kakao før du legger deg, men den bør være av den gamle sorten som du rører ut i et glass lettmelk eller skummet melk. Du kan også prøve å ta en banan før sengetid, men den bør være grønn. Gule bananer inneholder mye sukker og grønne bananer har en del fiber. Disse matsortene inneholder stoffer som får deg inn i mer faste rutiner når det gjelder søvn. Spis hver eneste dag mat du må tygge godt, som grønnsaker og frukt. Kjøp deg et fiberprodukt eller linfrø hvis du fremdeles ikke får fart på den trege magen til tross for mye frukt og grønnsaker og flerkorn brød. Jeg foreslår at du tar deg en tur til fastlegen og sjekker stoffskiftet. Det er enkelt å sjekke. I tillegg bør du drikke minst 6 glass vann med friskt lime i. Da mener jeg at du kjøper lime og skjærer opp i skiver og legger i vannet. Lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.