Gå til innhold

Lengde på trådlister


Gjest Webmaster, Utv.

Anbefalte innlegg

Vanskelig å si noe bestemt om akkurat hva vi skal gjøre med forumet annet enn å forbedre det slik at de fleste blir fornøyd. Vi tok en risiko da vi la det ut halvferdig, og har fått pepper så det holder for det.

Det vi gjør er altså å høre deres reaksjoner og forbedre i de retninger dere foreslår. Men én ting gjør vi ikke, og det er å gå tilbake til det gamle forumet. Dette forumet vil imidlertid ende opp som like bra til slutt, takket være de tilbakemeldingene vi får fra dere. Kanskje lager vi til slutt også en mulighet for brukeren til å velge forumoppsett selv, men det kan jeg ikke love.

Bakgrunnsfarge, fontstørrelse, markering av leste innlegg, indentering av innlegg, punktmarkering av innlegg etc. vil vi justere på til det blir bra. Det samme vil vi gjøre med all funksjonalitet. Vi MÅ få til et bra forum. Det er en svært viktig del av Doktor Online og skal fortsatt være det. Og dere er nå med på å lage det, selv om det sikkert er både irriterende og frustrerende.

Sta og egne er dere iallfall, det skal dere ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel, det har vi da gjort både før og etter omleggingen. Men vi kunne sikkert informert enda mer. At vi har byttet om fargen på lest og ulest innlegg er ukjent for meg.

"ukjent for meg" Hehe, den var god. Er det du eller jeg som må ta oss en tur til øyenlegen tro? Kan noen andre her avgjøre det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns den ble alt for lang nå, men likte at vi kunne velge... ;) For ørten DOL-versjoner siden kunne man dra og justere vindus-størrelsen selv på de forskjellige elementene, det var veldig kjekt.

Jeg syns også at eldre tråder bør hete nettopp det, og ikke "forrige side". Blir kanskje vant til det, men for nye bør det være såpass logisk at det heter nyere og eldre... Eller er jeg fastgrodd i tankegangen min her nå? Jeg syns også at linkene til pakk ut tråder, forrige side og neste side bør være et annet sted enn i samme rute som trådlisten, sånn at man slipper å scrolle helt opp eller ned for å få lov til å velge det. Syns det er flott at velg forum-rullegardinen er utenfor dette feltet, det har den vel ikke vært i det siste såvidt jeg husker. (altså før omleggingen)

Også er det selvsagt fryktelig irriterende at det står "SPØR FAGPERSON" og sperrer sånn at jeg ikke klarer å se et par av linjene jeg selv skriver her nå, men det ser jeg det er flere som har nevnt.

Tekststørrelsen i skrivefeltet bør også økes, den er vel mindre enn all annen tekst? Eller er det bare en annen skrifttype kanskje... Litt vanskelig å lese for meg som har "perfekt syn" til og med.

Ellers får dere en klapp på skuldra for god jobb, og mot til å legge ut noe så heftig uten å ha det ferdig først. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Redaktør/daglig leder

"Men én ting gjør vi ikke, og det er å gå tilbake til det gamle forumet. "

Det er her jeg ramler av - hvorfor så inni granskauen bastante på at her skal det være horisontal deling, og stadig insistere på at dette er mer logisk og brukervennlig - når noe sånt som 95% av tilbakemeldingene på dette er negative??

Jeg kan ikke forstå det. Mulig jeg er treg, men da er det i så fall mange av oss. Jeg blir litt sliten av dere og de sporadiske oppdateringene til oss brukerne, dere er så takknemlige for tilbakemedlinger og justerer forum etter våre gode forslag - men det de fleste er enige om, nemlig vertikalt oppsett, nei det er ikke aktuelt.

HÆ? Om noen gidder å forklare meg dette blir jeg glad. Dere har jo ikke svart på mail heller.

Det siste er ikke riktig. Jeg svarte deg med en lang mail fredag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"ukjent for meg" Hehe, den var god. Er det du eller jeg som må ta oss en tur til øyenlegen tro? Kan noen andre her avgjøre det?

Den er ikke byttet, i alle fall ikke i forhold til hvordan det har vært her på det nye oppsettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det siste er ikke riktig. Jeg svarte deg med en lang mail fredag.

Ja se der var det svar gitt, gått meg hus forbi siden den kom fra en privatpersons navn. Takk. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vanskelig å si noe bestemt om akkurat hva vi skal gjøre med forumet annet enn å forbedre det slik at de fleste blir fornøyd. Vi tok en risiko da vi la det ut halvferdig, og har fått pepper så det holder for det.

Det vi gjør er altså å høre deres reaksjoner og forbedre i de retninger dere foreslår. Men én ting gjør vi ikke, og det er å gå tilbake til det gamle forumet. Dette forumet vil imidlertid ende opp som like bra til slutt, takket være de tilbakemeldingene vi får fra dere. Kanskje lager vi til slutt også en mulighet for brukeren til å velge forumoppsett selv, men det kan jeg ikke love.

Bakgrunnsfarge, fontstørrelse, markering av leste innlegg, indentering av innlegg, punktmarkering av innlegg etc. vil vi justere på til det blir bra. Det samme vil vi gjøre med all funksjonalitet. Vi MÅ få til et bra forum. Det er en svært viktig del av Doktor Online og skal fortsatt være det. Og dere er nå med på å lage det, selv om det sikkert er både irriterende og frustrerende.

Takk for tilbakemelding! Det er gledelig at dere jobber for vårt beste. Takk for "prikken" ved nye innlegg (mangler bare når vi ser hele tråden nå). Og takk for markering av leste innlegg på mine svar og siste nye!! Jeg ser at dere er her å gjør noe nå, det er fint! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er ikke byttet, i alle fall ikke i forhold til hvordan det har vært her på det nye oppsettet.

Nei, de har ikke endret etter at de la ut det nye oppsettet, men det nye oppsettet er endret i forhold til det gamle. Før var uleste klar blå, og når man hadde lest, så endret fargen seg til en slags fiolett. Altså akkurat slik som det er på vanlig googlesøk. Hvis du gjør et søk på en søkemotor, vil det komme opp masse blå svar, og når du har klikket på dem, så forandrer fargen seg til noe fiolettgreier. Slik var det på DOL før. Det hadde jo vært kjekt å ha samme standard som søkemotorene, som man nå har nærmest "operert" inn i hjernen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nickk1365381076

Vel, det har vi da gjort både før og etter omleggingen. Men vi kunne sikkert informert enda mer. At vi har byttet om fargen på lest og ulest innlegg er ukjent for meg.

Det har dere, og det er plagsomt. Gjør som før, blå for ulest og lilla/fiolett for lest. Akkurat som på Google.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å si noe bestemt om akkurat hva vi skal gjøre med forumet annet enn å forbedre det slik at de fleste blir fornøyd. Vi tok en risiko da vi la det ut halvferdig, og har fått pepper så det holder for det.

Det vi gjør er altså å høre deres reaksjoner og forbedre i de retninger dere foreslår. Men én ting gjør vi ikke, og det er å gå tilbake til det gamle forumet. Dette forumet vil imidlertid ende opp som like bra til slutt, takket være de tilbakemeldingene vi får fra dere. Kanskje lager vi til slutt også en mulighet for brukeren til å velge forumoppsett selv, men det kan jeg ikke love.

Bakgrunnsfarge, fontstørrelse, markering av leste innlegg, indentering av innlegg, punktmarkering av innlegg etc. vil vi justere på til det blir bra. Det samme vil vi gjøre med all funksjonalitet. Vi MÅ få til et bra forum. Det er en svært viktig del av Doktor Online og skal fortsatt være det. Og dere er nå med på å lage det, selv om det sikkert er både irriterende og frustrerende.

Høres bra ut for min del. Det er klart noen dolere vil forsvinne, men det er ikke alle. Og det vil alltid komme til nye uansett hva alle som bitre sier.

Jeg har vent meg til det og plages ikke lenger av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det har dere, og det er plagsomt. Gjør som før, blå for ulest og lilla/fiolett for lest. Akkurat som på Google.

Tusen takk for støtten nicck, nok en gang. Det er ubegripelig at de ikke skjønner at de har forandret fargene, og at disse fargene de hadde før er standard på søkemotorene vi ellers bruker. Men de vil nok ikke bytte tilbake ser det ut til, så vi får bare tenke at DOL er motsatt av andre steder. Kjerringa mot strømmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...