Syklist75 Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Er ivrig hobbysyklist og sykler mest landevei. Opplever ofte ved lengre økter at jeg plutselig blir kortpustet og lettere kvalm. Pga pusten må jeg da sette ned farta. Dette skjer gjerne etter 3-4 timer på sykkelen. Mener jeg ligger på riktig intensitet før dette skjer, med puls på 130-150. Har trodd at det kan være at jeg er dehydrert (svetter MYE) og prøver å drikke jevt under hele turen, først vann så etterhvert sportsdrikke, uten at dette tilsynelatende har hjulpet. Har også lurt på om jeg rett og slett går tom for energi. Har med 2-3 sjokolader evt et par brødskiver på lengre turer. Kjører som regel minst et par timer før jeg spiser noe. Noen tips? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Det mest sansynlige er at du går tom for energi. Jeg forslår et litt "profft" opplegg med drikke, 3-4 dl. hvert 20 minutt og litt banan og bolle hver time når du er ute på langtur. Funker ikke dette, bør du sjekke om du er frisk. I første omgang en klinisk undersøkelse hos legen din med blodprøver, urinprøve osv. Lykke til.! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.