Gjest slank og overvektig... Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 Er det nødvendig for helsens skyld å slanke seg når BMI er litt for høy, selv om man ser slank ut og bruker f.eks størrelse 36 til 38 i klær? Vil det si at det kan være et slags indre fett som er skadelig for helsen, siden BMI'n er for høy? Hvor mange år kortere vil man leve når BMI er 26 og ikke 24? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sikker på det Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 Kroppsmasseindeks er ikke et nøyaktig mål når det gjelder å finne ut en enkeltpersons idealvekt, fordi den ikke tar hensyn til om man har spesielt mye eller lite muskler, hvilken kropps/benbygning man har osv. Det er et godt mål når man skal se på vektutvikling i en større voksen gruppe / befolkning. Og det beste / enkleste målet man har når man skal si noe om vekten til et voksent menneske man ikke har sett / undersøkt nærmere. Men jeg synes det høres rart ut at en voksen kvinne med kroppsmasseindeks på 26 stort sett bruker str 36 i klær. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest slank og overvektig Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 Kroppsmasseindeks er ikke et nøyaktig mål når det gjelder å finne ut en enkeltpersons idealvekt, fordi den ikke tar hensyn til om man har spesielt mye eller lite muskler, hvilken kropps/benbygning man har osv. Det er et godt mål når man skal se på vektutvikling i en større voksen gruppe / befolkning. Og det beste / enkleste målet man har når man skal si noe om vekten til et voksent menneske man ikke har sett / undersøkt nærmere. Men jeg synes det høres rart ut at en voksen kvinne med kroppsmasseindeks på 26 stort sett bruker str 36 i klær. hva er så rart med det? jeg er heller ikke den eneste, bestevenninna mi har også 25-26 i BMI og bruker små størrelser. Men vi er litt lave da, kanskj derfor? Hun er forresten 67 cm i midja, helt sykt at det skal klassifiseres til overvekt. Men er vel ikke lov å ha litt rumpe og lårmuskler *ler* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest liten løve Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 En lege sa til meg at BMI ikke var noe bra mål å bruke om man er under 165 cm eller over ett eller annet som jeg ikke husker. Husker ikke begrunnelsen for det heller men han sa nå så. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest slank og overvektig Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 En lege sa til meg at BMI ikke var noe bra mål å bruke om man er under 165 cm eller over ett eller annet som jeg ikke husker. Husker ikke begrunnelsen for det heller men han sa nå så. sykt at de da likevel bruker det. kan det ha noe med at organene veier omtrent det samme uansett høyde? på den annen side er det jo bare et par kg som skiller normalvekt fra overvek ifølge bmi, og du ser jo uansett slank ut fordi om du har to kg for mye. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest donaldine Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 Mange på treningssenteret jeg går på som sier de har høy BMI. Disse er alle slanke og veltrente og ser overhodet ikke ut som de burde tenke på å slanke seg!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.