Musli Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 Hvor god trening er det egentlig å svømme??Forbrenning av kalorier i forhold til å gå tur/trene på sykkel osv?Og hvor lenge bør man svømme?Begynt å svømme en dag i uka.Kjempe deilig. Jeg hater å trene så svømming passet med bra! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Du er inne på ett svært viktig poeng.! Man må finne frem til en eller annen måte å trene/mosjonere på som er lystbetont. Å tvinge seg til ett eller annet går ikke bra. Dvs. etter noen få ganger gir man opp. Synes du svømming er topp, så er det alle grunner til å fortsette. Hvis du nettopp har begynt, får du se hvor lenge du holder ut. Målet kan være 45 minutter 2-3 g. uka, men husk at alt er bedre enn intet. Når det gjelder den positive effekt på hjerte, lunger, kretsløp og helsa generelt, så er svømming nærmest ideelt. Bl.a er det svært vanskelig å svømme på seg belastningsskader. Lykke til videre.! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Musli Skrevet 21. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2007 Du er inne på ett svært viktig poeng.! Man må finne frem til en eller annen måte å trene/mosjonere på som er lystbetont. Å tvinge seg til ett eller annet går ikke bra. Dvs. etter noen få ganger gir man opp. Synes du svømming er topp, så er det alle grunner til å fortsette. Hvis du nettopp har begynt, får du se hvor lenge du holder ut. Målet kan være 45 minutter 2-3 g. uka, men husk at alt er bedre enn intet. Når det gjelder den positive effekt på hjerte, lunger, kretsløp og helsa generelt, så er svømming nærmest ideelt. Bl.a er det svært vanskelig å svømme på seg belastningsskader. Lykke til videre.! Tusen takk for svar!Jeg begynte å grue meg til hver dag jeg skulle trene!Og jeg fant ut at dette går ikke lenger!Jeg har begynt å svømme en dag i uka foreløpig og så får vi se:)Er jo bedre enn ingenting! Er helt grusomt å trene når man hater det og går å gruer seg til det hver dag og det tilslutt blir som en plikt å gjøre!Det ble bare helt feil for meg!Så får det gå som det går med vekten,vil jo ned i vekt men vil ikke presse meg til ting jeg overhodet ikke liker og blir i dårlig humør av! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.