Gå til innhold

Etter mye eder og galle fra meg ...


ShitDiddelyDo

Anbefalte innlegg

ShitDiddelyDo

... skal jeg ikke skrive en tårevåt avskjed, men komme med et par oppdaterende forslag og litt ros.

1. Fargene er ikke det viktigste, men hvis jeg var dere ville jeg forsøkt noen sterkere farger. Det er jævla matt her. Jeg ser ikke ut til å være den eneste som mener at fargene er grusomme. Prøv litt fram og tilbake. Det meste må være bedre enn dette, og det å skifte farger må være en enkel sak som fort kan rettes på dersom dere presterer noe grusomt igjen.

2. Dere har ordna skriftstørrelsen. Bra!

3. Trådlisten er lengre. Bra!

4. Editfunksjon i f.eks. 10 minutter etter sendt innlegg. Alle andre har denne funksjonen. Dere har åpenbart muligheten til å gi oss den, og burde derfor gjøre det (men det er viktig at innleggene ikke kan redigeres annet enn innenfor en gitt tidsramme, da noe annet i så fall kan medføre at enkelte suspekte brukere kan fjerne noe som er skrevet, og etterpå nekte for at han/hun har skrevet et eller annet).

5. Quote-funksjon. I svaret jeg fikk nedenfor quoter du (webbis) det jeg skrev. Dere ser altså ut til å ha denne muligheten. Gi den til oss også. Dol må være noe tilnærma det eneste nettstedet i verden (i hvert fall ikke langt unna) der denne funksjonen ikke er gitt forumets brukere.

6. Når en tråd blir lang legger ikke innlegg seg under personen vi svarer. Det blir jævla rotete, og umulig å vite hvem man svarer. Dette må dere naturligvis gjøre noe med, da tråder på dol har, eller i det minste hadde før omlegginga, en tendens til å bli lange,

og det er ikke bare chattetrådene som vanligvis drar seg til i omfang.

7. Boksen vi skriver i et fryktelig liten og medfører mye unødvendig scrolling. Denne må gjøres langt større. Hvis det ikke er plass: Går det ikke an å få opp en ny side (uten popup!) når vi trykker på "svar på innlegg"?

8. Samme med popup-boksen som ramler fram når vi tykker på nye innlegg eller svar til meg. Men dette vet jeg dere er klar over.

9. Mer om scrolling: Når jeg nå skriver et innlegg har jeg tre scrollere å forholde meg til. Den i skriveboksen. Den til høyre for den igjen, samt hovedsiden. Dette er fryktelig tungvindt og kommer til å gi oss musesyken alle som en. Samme når jeg trykker forhåndsvis. Det er tungt, og et stort problem. Dette må dere også gjøre noe med.

10. Det var det samme i gamle dol, men når man f.eks. kjører linjeskift og tror man lager nytt avsnitt, dog uten luft imellom f.eks. to punkter, flytter punkt to seg opp bak det siste punktumet.

Eks:

1 (nå tar jeg linjeskift).

2 (nytt linjeskift).

Dette burde kommet slik, dog uten luft.

1.

2.

Dette er ikke noe stort problem for oss som har brukt dol en stund, men det er et stort problem for nye som f.eks. skriver noe i word før de poster, og får en eneste stor tekst uten avsnitt. Det gjør det vanskelig å lese.

Det er også et problem når man limer inn tekst.

Nå var jeg saklig. Har ikke skjelt dere ut en eneste gang i hele teksten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ShitDiddelyDo

Jeg antar dere er klar over det og kommer til å gjøre noe med det, men det bør være en innlogginsmulighet. Det er slitsomt å måtte trykke seg inn på et innlegg på hovedsiden, for så å logge seg inn / finne fram til "nye innlegg".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg på her med punktene:

*vil gjerne ha "nye fra utvalgte"

*at man kan klikke på 100 nyeste fra forsiden

*at man kan logge inn og logge ut på forsiden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

Her skrev du mye bra, SDD! saklig og greit forklart :-)

Sier meg enig i alt (selv om jeg ikke har noen erfaring med qoute, så høres det greit ut).

Venter spent på det endelige resultatet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trultemor26

I tillegg til det du skriver synes jeg det er vanskelig å finne ruta der man skal skrive svar. Ikke pga scrolling, men pga fargene er så innmari like, og kanten rundt boksen er så svak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg på her med punktene:

*vil gjerne ha "nye fra utvalgte"

*at man kan klikke på 100 nyeste fra forsiden

*at man kan logge inn og logge ut på forsiden

Ja dette var også greie punkter. Men er det bare meg som må logge inn to ganger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ShitDiddelyDo

I tillegg til det du skriver synes jeg det er vanskelig å finne ruta der man skal skrive svar. Ikke pga scrolling, men pga fargene er så innmari like, og kanten rundt boksen er så svak.

Enig. Jeg har nevnt det med fargene mange ganger. Kontrastene er alt for små, og gjør det vanskelig å skrive og generelt å være her.

Men webbis skrev i går at de skulle prøve seg fram hva farger angår. Tror det er en enkel sak å gjøre noe med det.

Spør du meg burde fargene være langt kraftigere. Nå er alt bare matt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trultemor26

Enig. Jeg har nevnt det med fargene mange ganger. Kontrastene er alt for små, og gjør det vanskelig å skrive og generelt å være her.

Men webbis skrev i går at de skulle prøve seg fram hva farger angår. Tror det er en enkel sak å gjøre noe med det.

Spør du meg burde fargene være langt kraftigere. Nå er alt bare matt.

Enten mer farge eller ingen farge ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trultemor26

Sterke farger blir bare slitsomt for øynene.

Det bør ihvertfall bli litt mer farge enn nesten-farge som det er nå. Eller ingen farge, eller mer fremtredende kant rundt boksen her. Hvertfall her i skrivedelen så det går an å finne ruta man skal skrive i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Sterke farger blir bare slitsomt for øynene.

Kommer an på hvor sterke de er. Hvit skrift på kølsvart bakgrunn blir naturligvis i overkant.

Men sånn som det er nå blir jeg sliten i øya av matte farger.

Tror ikke det er mye som skal til. Litt sterkere farger på selve forumet, svart i stedet for grå eller blå (eller hva det er) farge rundt boksen, og annen farge enn lyseblå på leste innlegg. F.eks. fargen som var tidligere. Den sorte fargen på skriften i forum blir også fryktelig matt på den matte gulfargen (eller hva den fargen egentlig er ...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bør ihvertfall bli litt mer farge enn nesten-farge som det er nå. Eller ingen farge, eller mer fremtredende kant rundt boksen her. Hvertfall her i skrivedelen så det går an å finne ruta man skal skrive i.

Jeg bryr meg egentlig ikke ikke. Jeg hadde uansett tenkt å starte med dol-avvenning.

Vi skulle få nytt system på jobben min for ett år siden og vi reagerte på samme måte som det reageres her nå. Nå husker jeg nesten ikke hvordan det gamle systemet var. Man blir vant til ting.

Synes så langt dette virker tungvint og lite oversiktlig. Fargen synes jeg er behagelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Meget bra skrevet. Når det gjelder fargene, så jeg at de hadde svart en person via mail som ble lagt ut på Åpent. Der sa de at de hadde brukt designer som hadde valgt fargene. Da måtte jeg le for meg selv, for jeg husket min erfaring med proffesjonell designer. Vi leide det på jobben for mange år siden for å endre lobbyen. Det ble mildt sagt redselsfult, alle fikk sjokk, at noen kunne finne på og lage noe så stygt. Men det er nå en gang slik, at dersom en designer skal velge det som de fleste vil like, ja da er jo ikke designeren unik lenger, da har de ingen misjon. Da kunne vi gjort det selv. En designer må mikse sammen noe som den menige mann ikke for sitt bare liv hadde funnet på. Da blir det kunst liksom og en designer verdig. Det var nok der DOL dummet seg litt ut, de ville ha proffesjonelle folk, og her ser man resultatet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...