Gå til innhold

Deprimert kjæretse

Anbefalte innlegg

Gjest sommer i sikte

Horvordan forholde seg til en deprimert kjæreste? Han er i perioder veldig nedfor og ser svart på alt. Økonomi, helgepappatilværelse, jobbsituasjon, osv. Jeg prøver å støtte og finne løsninger og muntre han opp. Gir han tid til å komme seg. Men ingenting får han opp igjen. Sier han må gå til psykolog han er enig mnen kommer seg aldri dit. nå er jeg litt lei og vet ikke om hva som kan hjelpe. Uansett hvordan jeg gjør noe blir det feil. I går ble jeg sint på han og sa at han bør ta seg selv i nakken og gjøre noe selv. Det har vært slutt mellom oss før fordi jeg orket ikke mer. Skal jeg være tolmodig eller gå?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/271029-deprimert-kj%C3%A6retse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Phenomena

Det er ikke din jobb å bære din kjærestes problemer. De må han finne ut av selv, også kan du hjelpe han i prosessen. Men han må selv være motor i systemet for å bli bedre.

Kan du ikke leve med at han er deprimert og kanskje ikke vil bli bedre, så kan du gjøre noe annet med ditt eget liv og heller se om en stund om dere kan få det bra sammen hvis han kommer seg på beina.

Lykke til!

Gjest Jente31

Syns du må tenke litt på deg selv, også. Du har ikke ansvar for hans liv. Det har han selv. Du må gjøre det du føler er best for deg selv, mener jeg. Hvis du er elsker han og vil dele livet ditt med han, ville jeg satt hardt mot hardt. Men ikke mange ganger. Tro meg, jeg prater av erfaring :-)

Gjest Jente31

Har kjæresten din noen form for behandling? Syns du burde oppfordre/oppmuntre han til å gå til legen. Kan jo være han kan bli mye bedre med en eller annen form for AD? Legen kan også henvise han videre enten til psykolog eller psykiatrien.

Godt forslag, Rrose :-)

• 3 uker senere...

Å ta seg selv i nakken er ekstremt vanskelig for deprimerte mennesker. Det beste du kan gjøre er å hjelpe ham å ta seg selv i nakken. Hjelpe ham til å få hjelp. Om du ikke orker det, spørs det om du har nok hengivenhet til å være sammen med ham. Han er selvfølgelig ansvarlig for egen lykke, akkurat som du er for din, men depresjon er en sykdom og må behandles deretter.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...