Gå til innhold

Slanking og amming

skos

Anbefalte innlegg

Hei. Har to barn på 2mnd og 21 mnd. La på meg ca 20 kg under hver svangerskap, men klart og gå ned mellom de to, så vekta er nå den samme som når j starta slankinga etter første svangerskap. Gikk ned 13 kg med ketosemetoden. Da amma j ikke lenger. Nå ønsker jeg og gå ned igjen, men ammer nå og lurer på om det er farlig for barnet om jeg kommer i ketosfase dersom j spiser reint kjøtt og grønnsaker + pulver?? Håper på svar da jeg er ganske desperat. Går på selvfølelsen løs og orker ikke vente til jeg ikke ammer mer!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• 2 uker senere...

Hei

Jeg synes du skal spise en helt vanlig kost mens du ammer. En helt vanlig kost som består av omtrent 20% proteiner, 30% fett og resten karbohydrater, men da mener jeg sammensatte karbohydrater. Du bør spise grønnsaker og frukt hver eneste dag, men et godt tips jeg kan gi deg er å unngå fruktsafter og fruktdrikker. Drikk helst vann med en frisk skive lime i, og bruk mye kruspersille både på brødskiva og til mat ellers. Det aller viktigste er at du går turer hver dag. Det regner jeg med at du allerede har begynt med, siden vi nesten har sommervær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

Du ammer. Dvs barnet tar energien sin i fra deg. Dette innebærer at det er ganske enkelt å gå ned i vekt...

Du bør ikke gå så fort ned i vekt- men ta det rolig.

Spis sunt og magert. Du trenger ikke sult deg. Beveg deg mest mulig. Kombinert med amming- vel, da forsvinner det vanskelige fettet - det på hofter og lår/bak..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fuji1365380447

Å være i ketose er en unaturlig tilstand for kroppen din - det betyr at kroppen frigjør slaggstoffer og tungmetaller ut i melka. Dette er IKKE bra for babyen.

Du kan fint begynne å begrense hva du spiser, og spise svært sunt og magert. Men du bør ikke gå i ketose.

Amming krever 500 kcal ekstra om dagen av kroppen din, så du får god hjelp til å gå ned i vekt av ammingen. Gå masse turer mens babyen sover, drikk masse vann, spis frukt til mellommåltid og spis magert ellers. Da kommer du nok til å gå ned skal du se.

Og dessuten - kroppen din er ikke 100% din akkurat nå. Den viktigste funksjonen til en kvinnekropp like etter fødsel, er ikke å se fresh og sexy og tynn ut. Det viktigste er at du tar hånd om dette nye lille krypet. Tiden du fullammer varer ikke lenge, og det kommer tidsnok tid til å slanke seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...