Gå til innhold

Tips til nybegynner?

Gjest Lyst til å orke mer

Anbefalte innlegg

Gjest Lyst til å orke mer

Hei lurer på om noen har tips til meg, nybegynner og i relativt dårlig form. Ikke spesielt overvektig bare utrolig dårlig form, blir sliten av å gå opp en liten bakke osv...

Håper på svar på hvordan jeg bør begynne og hva jeg bør gjøre.

Må være ting jeg kan gjøre for meg selv.

Kondisjon og litt styrke i overkroppen hadde vært fint.

Takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

Flott at du har lyst å begynne med en livstilsendring.!!

For det første bør du tenke på hva du har lyst til å gjøre. Hvis jeg sier at raske gå-turer og svømming er flott, og du synes det er dødsens kjedelig, da er det noe du aldri vil orke å fortsette med.

Start med noe som du synes er hyggelig og gjerne sammen med andre. Kondisjon vil du bedre ved å sykle, gå turer på beina, på ski osv., ved å svømme, ved airobic ol.

For å bli sterkere muskelært er selvsagt en eller annen form for styrketrening bra. Har du aldri drevet med det, hva ihvertfall me en periode på ett treningsinstitutt? Litt hjelp og assistanse for å komme i gang er lurt.

Men til slutt: føler du at formen er "så dårlig", start varsomt og svært så gradvis-

Lykke til !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lotus78

Jeg var også i svært dårlig form for 2 år siden, og begynte da med stavgang. Jeg begynte å gå 30min hver kveld og var dødssliten etterpå slik at jeg måtte gå å legge meg med en gang. Det tok ikke mer en 2 uker før jeg kunne ta lengre turer uten å bli så sliten. Jeg gikk for det meste alene, men det hjelper sikkert på motivasjonen å ha noen å gå sammen med eller høre på musikk dersom man liker det. Motivasjonen min var å merke hvor mye lettere livet ble etter at jeg fikk bedre form og kondisjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...