Gå til innhold

Vil soove..

Anbefalte innlegg

Gjest ferri
Skrevet

Er det meningen at jeg skal spørre legen selv om og jeg kan få noe som kan hjelpe meg til og holde en stabil døgnrytme?

Eller skal man pent holde kjeft? Han vet jo at jeg ikke får sove......eller glemmer de sånt?

Også dette med angstempende, hvor mange legetimer (hvor godt må han kjenne meg) for og føle seg komfortabel til og skrive ut noe sånt?

Han vet jo masse om meg allerede fra info han har fått gjennom meg, psyk.sykepleier, og journal fra tidligere innleggelse i tenårene..

jeg er en rolig person, å har ingen historie på meg at jeg er utagerende, eller fryktelig impulsiv. Men han har bare sett meg 2 ganger så langt. (1 månde mellom hver legetime, *stort sukk*)

Vet ikke hvor mye allmenleger vet om ulike medikament.. Alltid bare stolt på "de myndige" her.. Men aldri behøvd og ta medisiner før... så er redd for dette nå også.. samtidig som jeg nå hadde kastet meg over alt som kunne roe meg ned "på alle områder......" og gjort det lettere for meg og gjøre//vise fremgang...

det er kanskje feil...vet ikke, vil ha bort uroen, og sove om natta....tror jeg..........

Gjest ferri
Skrevet

spørsmålet er vel kanskje, hvor lang tid pleier det og ta for en lege og stole på en psykiatrisk passient godt nok til og skrive ut lindrende medisiner?

Og har de god peiling på medisinene og kan finne "det rette"...

Gjest liten løve
Skrevet

Du må ta opp problemene med legen selv om det er nevnt tidligere eller står i journal. Dette fordi legen skal være klar over at det fortsatt er et problem.

Hvis du mener du trenger sovemedisin eller beroligende så må du be om det. Legen er ikke synsk. Så har du meldt ett behov og det blir legens oppgave å vurdere om du kan få sovemedisin og beroligende.

Muligens noe flåsete å ha med men:

"Be så skal du få. Let så skal du finne. Bank på så skal det lukkes opp for deg. For den som ber han får og den som leter han finner og den som banker på skal det lukkes opp for"

Gjest repsil
Skrevet

Jeg må alltid fortelle legen hva jeg trenger, sovemedisiner osv.

Vil bare advare om hvis du ber om sovemedisiner så gir noen av de en skikkelig "hangover" og man blir liggende i halvørska til ettermiddagen neste dag. (ihvertfall jeg da :)

Gjest ferri
Skrevet

Jeg må alltid fortelle legen hva jeg trenger, sovemedisiner osv.

Vil bare advare om hvis du ber om sovemedisiner så gir noen av de en skikkelig "hangover" og man blir liggende i halvørska til ettermiddagen neste dag. (ihvertfall jeg da :)

Au, hmm...har ikke noe erfaring med sovemedisiner her.. det hørtes litt vilt ut ;)

Gjest ferri
Skrevet

Du må ta opp problemene med legen selv om det er nevnt tidligere eller står i journal. Dette fordi legen skal være klar over at det fortsatt er et problem.

Hvis du mener du trenger sovemedisin eller beroligende så må du be om det. Legen er ikke synsk. Så har du meldt ett behov og det blir legens oppgave å vurdere om du kan få sovemedisin og beroligende.

Muligens noe flåsete å ha med men:

"Be så skal du få. Let så skal du finne. Bank på så skal det lukkes opp for deg. For den som ber han får og den som leter han finner og den som banker på skal det lukkes opp for"

Okay.. Jeg blir bare så.. uhm.. det føles bare så ubehagelig og måtte minne dem på ting.. alltid så redd for at de pluttselig skal droppe meg eller noe sånt, ah.. jeg vet ikke..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...