Gjest kneplaget Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Hei, jeg har plager og smerter i venstre kne. Har spilt aktiv fotball (2.div.) i flere år, men er ikke så aktiv nå lengere. Nå begrenser det seg til en eller to fotballtreninger i uka. Når jeg belaster venstre kne så er det smerter på undersiden av kneskåla, når jeg f.eks går opp trapper så merker jeg det godt. Også på treninger så er det vondt i kneet, som regel så må jeg gi meg pga det. Når jeg trykker på undersiden av kneet så er det akkurat som om jeg har fått et slag på kneskåla, men kan ikke huske å skadet kneet. Er dette noe som vil gå over av seg selv over tid? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Du gir en ganske god beskrivelse av plagene dine og umiddelbart høres det ut som en bruskskade på undersiden av kneskjellet ditt (chondromalaci). Dette kan komme uten noen spesielle uhell-situasjon. Legen din bør se på det og evt. henvise deg til MR-rtg. undersøkelse. Hva som så evt- kan gjøres er helt avhengig av funn, dvs. grad og omfang av skaden. Lykke til ! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.