Gå til innhold

Ping-pong-psykiatri

Gjest hilsen undrende observatør

Anbefalte innlegg

Gjest hilsen undrende observatør
Skrevet

Jeg undrer meg over hvorfor det er så mange sykehus og institusjoner i psykiatrien som har bordtennisbord.

Jeg syns overalt hvor jeg kommer -der er det et bordtennisbord!

Sykehusavdelinge, dagavdelinger, rehaeliteringssentre, institusjoner, aktivitetssentre: Bordtennisbord!

Jeg spør meg hvorfor. Er det en overvekt av mennesker med psykiske vansker som er lidelskapelig opptatt av bordtennis. Er eller var det en trend i psykiatrien?

Jeg mener de tar jo ganske stor plass, og er det virkelig så morsomt å spille bortennis? Er det forskning som viser at bordtennis er god miljøterapi?

*spekulerer*

Skrevet

Hehehehehe!! Du sier noe! Ping-pong må være veldig rehabiliterende! :P

Jeg skulle ønske at det fantes ping-pong-baller UTEN lyd! Skikkelig irriterende for en sart og knekt sjel å høre på det evinnelige spetakkelet! Er jo bra å sette folk i aktivitet for å få vekk vonde tanker en stund, men kanskje ikke alle synes det er like kult å spille bordtennins?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Psykiatrien er rede til å motta dine gode forslag til bedre alternativer :-)

Skrevet

Jeg har også ledd litt av disse ping pong-bordene en ser over alt. Ikke så mange som bruker dem heller. Jeg hater bordtennis. Blir svimmel og stresset av ping pong. Enten jeg ser på eller prøver selv.

Skrevet

Psykiatrien er rede til å motta dine gode forslag til bedre alternativer :-)

biljard feks...

mye festligere.

Skrevet

*ler* Jeg har også tenkt på disse ping-pong*ene man ser overalt. Nesten de eneste stedene jeg ikke har sett de er på nyopprettet institusjoner. Så kanskje det henger igjen fra en tid hvor det var veldig populært å spille ping-pong. Ikke vet jeg, men man kan jo undre seg.

For de som liker ping-pong er det vel en grei måte å holde seg i aktivitet på, som samtidig ikke krever så mye. Men det er fryktelig slitsomt for oss som ikke liker det, og som pent blir nødt til å høre på.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

biljard feks...

mye festligere.

Enig. Det har vi her på vår avdeling :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...