Gjest hilsen undrende observatør Skrevet 21. mars 2007 Skrevet 21. mars 2007 Jeg undrer meg over hvorfor det er så mange sykehus og institusjoner i psykiatrien som har bordtennisbord. Jeg syns overalt hvor jeg kommer -der er det et bordtennisbord! Sykehusavdelinge, dagavdelinger, rehaeliteringssentre, institusjoner, aktivitetssentre: Bordtennisbord! Jeg spør meg hvorfor. Er det en overvekt av mennesker med psykiske vansker som er lidelskapelig opptatt av bordtennis. Er eller var det en trend i psykiatrien? Jeg mener de tar jo ganske stor plass, og er det virkelig så morsomt å spille bortennis? Er det forskning som viser at bordtennis er god miljøterapi? *spekulerer* 0 Siter
Gjest figa Skrevet 21. mars 2007 Skrevet 21. mars 2007 Hehehehehe!! Du sier noe! Ping-pong må være veldig rehabiliterende! Jeg skulle ønske at det fantes ping-pong-baller UTEN lyd! Skikkelig irriterende for en sart og knekt sjel å høre på det evinnelige spetakkelet! Er jo bra å sette folk i aktivitet for å få vekk vonde tanker en stund, men kanskje ikke alle synes det er like kult å spille bordtennins? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 21. mars 2007 Skrevet 21. mars 2007 Psykiatrien er rede til å motta dine gode forslag til bedre alternativer :-) 0 Siter
rose23 Skrevet 21. mars 2007 Skrevet 21. mars 2007 Jeg har også ledd litt av disse ping pong-bordene en ser over alt. Ikke så mange som bruker dem heller. Jeg hater bordtennis. Blir svimmel og stresset av ping pong. Enten jeg ser på eller prøver selv. 0 Siter
LaLuna83 Skrevet 24. mars 2007 Skrevet 24. mars 2007 Psykiatrien er rede til å motta dine gode forslag til bedre alternativer :-) biljard feks... mye festligere. 0 Siter
tigerungen Skrevet 24. mars 2007 Skrevet 24. mars 2007 *ler* Jeg har også tenkt på disse ping-pong*ene man ser overalt. Nesten de eneste stedene jeg ikke har sett de er på nyopprettet institusjoner. Så kanskje det henger igjen fra en tid hvor det var veldig populært å spille ping-pong. Ikke vet jeg, men man kan jo undre seg. For de som liker ping-pong er det vel en grei måte å holde seg i aktivitet på, som samtidig ikke krever så mye. Men det er fryktelig slitsomt for oss som ikke liker det, og som pent blir nødt til å høre på. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 26. mars 2007 Skrevet 26. mars 2007 biljard feks... mye festligere. Enig. Det har vi her på vår avdeling :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.