Gå til innhold

Ang. nhd. Xanor innlegget av "ps. livskvalitet

Anbefalte innlegg

Reidar Rose

Beklager å måtte si det, men Serjozha tar feil. Xanor (alprazolam) er et atypisk benzopiazepin. Xanor er faktigst det eneste i benzo-gruppen som virker like bra uten å måtte øke dose etter hvert, slik alle andre benzo - må man ofte øke dosen for å få den ønskede virkning. Dette skjer ikke med Xanor. Xanor er også det eneste i benzo-gruppen også virker mot depresjon. Dette er opplysninger som jeg har fått av min psykriater.... - å det stemmer...jeg har blitt et normalt menneske som fungerer i samfunnet igjen. Endelig.

Det var forresten meg som fikk beskjed om å kontakte NHD om 4 mnd...

Fortsetter under...

Gjest benzora

Desverre har NHD en lei tendens til ikke å besvare benzo spørsmål. Vi er mange her som bruker, har brukt og kommer til å bruke denne medisinen. Min tidligere spykiater sa en gang at psykiatrien ville vært temmelig hjelpeløs uten benzo preparater!!! Han skrev ikke ut i hytt og pine, og i hans lange praksis var jeg den eneste som fikk xanor i en vanskelig situasjon. Han like ikke denne medisinen, men jeg fikk aldri spurt hvorfor (han gikk over i en adminstrativ stillig) , men han var åpen for teraputisk dose valium, Da han hadde privatpraksis som lege var det mange som kom seg gjennom angsth. og livet med dem sa han. NHD svarte engang- det fant jeg på søk:)) at det var mye moralisering ute å gikk. At 15 mg valium ikke var noen krise. (husker ikke helt ordlyden) Tror innelegget var fra 2003 eller noe. Står du fortsatt for dette utsagnet nhd? Og hva er verre med xanor ? er det ikke omtrent det samme bare mer potent??

Reidar Rose

http://www.xanaxxr.com/

http://www.xanax.com/

Alle vet jo at Alprazolam (Xanor - Xanax i USA) virker mye bedre enn SSRI/SSNI. Men i Norge er holdningen en annen. Personer med alvorlig angst/panikkangst får ofte/nesten alltid et SSRI preparat...eller noe annet, som er en C-Resept. Jeg har en kamerat som gikk på Xanor og hadde det bra - Frisk. Plutselig fant helsepersonalet at skulle slutte med Xanor. Han begynte på en rekke SSRI og Nevroleptika uten virkning. Han sa han ble trøtt, men angsten var der uansett.

Resultat: for å døyve angsten begynnte han å bruke alkohol. Ble alkoholiker.

Nå ligger han på sykhus med betennelse i bukspyttkjertelen...hvor er logikken? Hva mener du omdet NHD?

Nils Håvard Dahl, psykiater

Eneste godkjente indikasjon for Xanor er alvorlig panikklidelse der annen behandling ikke har ført frem.

Avhengighetsfaren er ikke bare knyttet til stoffet. Like mye er det knyttet til diagnose og personlightestype hos den som tar det. Kan skrive mer om det over helgen.

Gjest benzora

Eneste godkjente indikasjon for Xanor er alvorlig panikklidelse der annen behandling ikke har ført frem.

Avhengighetsfaren er ikke bare knyttet til stoffet. Like mye er det knyttet til diagnose og personlightestype hos den som tar det. Kan skrive mer om det over helgen.

Venter spent på fortsettelse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...