Gå til innhold

NHD: Sjikanert av medpasient over lengre tid.

Anbefalte innlegg

Gjest vanskelig dette.

Jeg er fortvilt. Jeg er hyppig inne på psykiatrisk avdeling. Har vært insttusjonalisert og "trapper ned" kontakten sakte men sikkert. Fungerer bra synes alle, men så til saken.

Det har kommet en kvinnelig, etter min mening sterkt ustabil og dramatiserende, til avdelingen. Hun har brukt posten ganske lenge.

Vedkommende sprer systematisk usannheter om meg i avdelingen. Hun sitter også i avdelingen og påstår iherdig at mange av hennes problemer er min skyld.

Det er min skyld at et forhold fikk i stykker. Det er min skyld at hun har prøvd å ta livet av seg. Det er min skyld at hun skader seg. Og det er min skyld at hun er så syk at hun i lengre perioder er innlagt på akuttpost.

Dette har pågått i over ett halvt år.

Usannhetene kombinert med at hun spiller ekstremt mye på andres følelser har ført til at hun klarer å få de "nye" pasientene, som ikke har sett psykiatrien, med henne og i mot meg. De tror på det hun sier.

De "gamle" pasientene kjenner meg og vet hvam jeg er og hva jeg står for og jeg merker at de ikke lar seg "bevege" av henne.

Jeg tror at dette handler om sjalusi, og det tror personalet. Kan ikke se at jeg har gjort noe som kan ligge til grunn for denne "sjikanen".

Jeg prøver å heve meg over det og klarer for det meste det, men det preger meg nå.

Personalet støtter meg, men hva kan de gjøre. De anbefaler ikke å ta det opp med henne. De mener at hun bare bli verre.

Hvordan skal jeg takle dette? Dette tar "plass" i meg. Plass som jeg gjerne vil bruke til å komme meg videre. Jeg trenger ikke dette! OG: Jeg fortjener det ikke.

Avdelingen tilbyr ikke behandling eller utredning. Det står faktisk i innleggelsesbrevet. Om det sjokkerer deg eller at du har vanskelig for å tro det så kan jeg maile deg på jobbmail om hvilken post det er og skanne et innleggelsesbrev. Jeg vil av anonymitetsgrunner ikke legge den informasjonen ut i forumet.

Til spørsmålet vedrørende dette: Hva i himmelsens navn gjør en pasient som helt tydelig er ustabil og driver sjikane på en slik type post (hun er ikke psykotisk). Kan ikke se at hun kan bli noe bedre av dette. Det er ikke det at jeg ikke mener at hun ikke skal få hjelp fra sykehus for hun har det helt tydelig vondt selv. Men det må da finnes et mer hensiktsmessig opplegg for "slike pasienter" enn det "opplegget" som er her.

Håper du vil ta deg tid til å svare. Ville isåfall bli veldig takknemmelig.

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...