Gjest Milla02 Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 Hei. Jeg har ei jente på 5 år som veier 30 kilo 1.23 cm høy.. jeg har fått mye klage på henne at hun er overvektige men er hun det? Jeg gir henn variert mat og masse vann og bare snop te lørdagen men ikkje for mye av det gode:) Hva kan jeg gjør for å hjelpe henne? jeg er lei av at hun blir mobbet og at eg får høre det rundt fra andre at hun er det.. men ting hun er sol stråle og jeg er kjempe glad i henne 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 Ja, hun er noe overvektig, det nytter ikke å bortforklare det med "nusselig valpefett". Hun er riktignok lang for alderen, men hun veier det normale for en jente i 8-9 årsalderen. http://www.netdoktor.dk/sunderaad/fakta/pigevaeksttabel.htm Hun kan ha insulinresistens, se tråden om overvektig 9-åring under her. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 Hun er lang for alderen, men også noe overvektig. Jeg har en nylig fylt 6 år gammel jente som er 118 cm lang og veier 22 kg. Jeg også ei som er 7 år, hun er 128 cm lang og veier 23 kg. 7-åringen er ganske tynn, 6-åringen er litt rundere. Det som er viktig når barna er litt runde er at de ikke legger mer på seg. Sørg for at hun spiser faste måltider - og at det er proteiner til hvert måltid (egg, kjøtt, fisk, fugl, linser) og at det er grønnsaker til hvert måltid. Prøv å begrense brødmåltidene og pastaen. Ikke snakk om overvekten - det gjør det bare leit for ei lita jente. Fokuser på å holde henne i bevegelse hver eneste dag, og få i henne regelmessige måltider. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.