Gå til innhold

Nils Håvard- Anti depp, opptrapping og virkning

Anbefalte innlegg

Gjest aurorixbrukeren
Skrevet

Er det slik at det er først når man kommer opp på dose, at virkning begynner?? Eller virker det smått om senn jevnt oppover ?? Jeg har trappet aurorix opp med 75 mg i uka, men har enda ingen positis effekt- er nå på 400. Vil det si at det ikke skjer noe før jeg har kommet opp på 450 eller mer, og at jeg derifra må vente en tre uker før antidepresiv virkning kommer??? Dette er viktig for meg å få svar på, for jeg vurderer å slutte siden ingenting har skjedd. Er bare blitt verre. Og har begynt å våkne midt på natta uten å få sove igjen, noe jeg håper er en overgang. Jeg er usikker og frustrert da de ikke virket slik sist?? Men håper jo fortsatt da.

Skrevet

Jeg tillater meg å svare deg, selv om jeg egentlig ikke vet helt hva jeg skal si...

Det er blitt sagt til meg at jeg skal kjenne virkning etter 2-3 uker, men jeg begynner først på Aurorix i morgen da. Tar du engangsdose, eller tar du morgen og kveld?

Mvh ICI.

Gjest aurorixbrukeren
Skrevet

Jeg tillater meg å svare deg, selv om jeg egentlig ikke vet helt hva jeg skal si...

Det er blitt sagt til meg at jeg skal kjenne virkning etter 2-3 uker, men jeg begynner først på Aurorix i morgen da. Tar du engangsdose, eller tar du morgen og kveld?

Mvh ICI.

Jeg tar dem morgen og ettermiddag. Men sliter veldig med å vente på virkning denne gangen. Har brukt dem før, da gikk jeg fortere opp, og fikk energikick av dem. Den gangen hadde jeg ikke depresjon, prøvde dem mot somatisert GAD. Virket ikke så på det, bortsett fra på energien, og det var jo kjærkomment. Denne gangen er jeg jeg i utgangangspunktet veldig deprimert, har angst, og somatisert angst,men blir bare trett,kvalm og veldig deprimert av dem så langt, men har gått sakte opp.

Skrevet

Jeg tar dem morgen og ettermiddag. Men sliter veldig med å vente på virkning denne gangen. Har brukt dem før, da gikk jeg fortere opp, og fikk energikick av dem. Den gangen hadde jeg ikke depresjon, prøvde dem mot somatisert GAD. Virket ikke så på det, bortsett fra på energien, og det var jo kjærkomment. Denne gangen er jeg jeg i utgangangspunktet veldig deprimert, har angst, og somatisert angst,men blir bare trett,kvalm og veldig deprimert av dem så langt, men har gått sakte opp.

Kanskje må du bare være tålmodig en stund til :-)

Medisinen virker nok heller ikke likt hver gang.

Jeg har erfart at seroxat virket veldig annerledes den gang jeg prøvde den for noen år siden.....enn den gjør i dag.

Kanskje er det slik med aurorix også.

Ønsker deg lykke til! Vet hvor vanskelig det er!!

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Sannsynligvis kan du ikke forvente effekt før du kommer opp på "terapautisk dose". Du trapper ekstremt sakte opp. Er det nødvendig?

Aurorix gir ofte aktivering med påfølgende innsovningsproblemer. Derfor skal det tas morgen og ettermiddag (ikke kveld). Noen trenger tillegg av Tolvon 10-30 mg på kvelden i en periode.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...