Gå til innhold

Nevroleptika

Anbefalte innlegg

Gjest saiko
Skrevet

Hei! Jeg går nå på min fjerde type nevroleptika, alle jeg har prøvd har hatt store bivirkninger. Først, for fem år siden, Seroquel, denne gjorde at jeg ikke kunne sitte stille, og den hadde en nedbrytningstid (på meg) på bare èn time, mao ingen effekt. Deretter Zyprexa, denne la jeg på meg 14 kg av, noe som naturlig nok heller ikke er ønskelig. Videre med Zeldox, denne virket bra lenge, helt til jeg begynte å få ufrivillige rykninger i hele kroppen, veldig ubehagelig og slitsomt! Nå har jeg gått på Risperdal det siste halve året, og har igjen lagt på meg 15 kg. Er det ingenting som kan virke på en bra måte uten alle disse bivirkningene?? Jeg har akkurat flyttet og den nye legen min kjenner meg ikke, jeg vet heller ikke om jeg kan stole på en allmennlege når det gjelder slike problemstillinger. Vær så snill og hjelp meg med valget av nok en ny medisin! På forhånd takk.

Gjest D*lilith
Skrevet

hva med å prøve abilify?

de hadde ingen bivirkninger på meg..

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det må være naturlig å prøve Abilify som det neste.

Vektøkning som vi før trodde en ikke kom utenom, ser vi nesten ikke lenger etter at vi begynte et program for sunn livvstil på avdelingen.

Skrevet

Det må være naturlig å prøve Abilify som det neste.

Vektøkning som vi før trodde en ikke kom utenom, ser vi nesten ikke lenger etter at vi begynte et program for sunn livvstil på avdelingen.

NHD: Det høres jo kjempebra ut. Kan du fortelle litt om hva dere konkret gjør for å få en sunnere livvstil på avdelingen?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...