Gå til innhold

Jeg er redd..

Anbefalte innlegg

Har skrevet inn en del ganger før..Har slitt med konstant svimmelhet i nesten 1 og et halvt år, og har derfor utviklet angst. Svimmelheten har imidlertid blirr veldig mye bedre , og de siste 2 månedene har jeg såvidt kjent noe til den. Så det er neppe noe alvorlig.Blodprøver er tatt, alt var fint.

Men det som bekymrer meg mest er de korte anfallene med svimmelhet jeg opplever. De kan komme helt plutselig, og jeg føler meg omtåket, utenfor meg selv på en måte, føler meg nummen, like etterpå blir jeg helt skjelven. Alt dette skjer på 1-5 sekunder. Aldri lengre. Er det angst? Kan slike korte anfall være angst? Det kan være måneder mellom hver gang. Jeg hadde et pittelite slikt anfall igår, sto og skrev noe på tavla, snudde meg rundt, og følte meg plutselig omtåket. Like fort gikk det bort igjen, men da var jeg redd og skalv.

Det er nesten 4 måneder siden sist jeg hadde et slikt anfall. Og hver gang tror jeg at jeg skal dø /besvime. I ettertid etter et slikt anfall sliter jeg mye. Tenker at det må feile meg noe alvorlig, og at jeg kan dø når som helst. Har maaange ganger vært hos legen med mine symptomer. Men han mener det kun er psykisk. Hva tror dere?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/271431-jeg-er-redd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest melmøll

Forstår godt at dette må være skremmende. Men jeg synes det kan høres ut som panikkanfall? Jeg har aldri hatt det selv da, men ettersom andre beskriver...Ellers vet jeg at man kan bli veldig svimmel av å være anspent i skuldre/nakke, og folk som er overarbeidet kan få svimmelhet som symptom på at det går i gal retning (mot utbrendthet) Uansett om det er psykiske årsaker eller ei, så er det jo blitt både et psykisk og fysisk problem for deg, og legen kan ikke bare avfeie deg med at det er psykisk. Stå på og si til legen at h*n må hjelpe deg med dette.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/271431-jeg-er-redd/#findComment-2198023
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...