Gå til innhold

På tide å legge inn reversen!


nickk1365381076

Anbefalte innlegg

nickk1365381076

Uansett hvor mye dere flikker og "forbedrer", det blir rett og slett ikke så bra som det var før. Nye dol er ikke bra når jeg er full en gang.

Det er aldri for sent å snu! Gjør det før hele dol går på rævva!

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kvadratroten

Hva skulle det være godt for? Funksjonaliteten er som før, den. Innholdet i forum er opp til brukerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke de kommer til å gjøre noe før det er for sent. Dessverre. Har fått referert mail skrevet fra webbis til en annen doler og det ser dårlig ut. Synd, men sant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nickk1365381076

Jeg tror ikke de kommer til å gjøre noe før det er for sent. Dessverre. Har fått referert mail skrevet fra webbis til en annen doler og det ser dårlig ut. Synd, men sant.

Da kommer det til å hangle videre til stor jubel fra de ikkepostende ikkeklikkdolerne.

Dette suger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nickk1365381076

Hva skulle det være godt for? Funksjonaliteten er som før, den. Innholdet i forum er opp til brukerne.

Uten brukere blir det ikke mye foruminnhold.

Alt er på et lavmål nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kvadratroten

Uten brukere blir det ikke mye foruminnhold.

Alt er på et lavmål nå.

Det skyldes mer brukerne enn funksjonaliteten. Ja, det er skuffende å se så mange som har hatt så mye glede av DOL opp gjennom årene, stikke av så snart de ikke får viljen sin 100%.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det skyldes mer brukerne enn funksjonaliteten. Ja, det er skuffende å se så mange som har hatt så mye glede av DOL opp gjennom årene, stikke av så snart de ikke får viljen sin 100%.

Grunnen til at så mange stikker er jo at det er mye mindre brukervennlig her nå enn det var før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nickk1365381076

Det skyldes mer brukerne enn funksjonaliteten. Ja, det er skuffende å se så mange som har hatt så mye glede av DOL opp gjennom årene, stikke av så snart de ikke får viljen sin 100%.

Det er ikke akkurat sånn at det kun er oss som har glede av dol, dol lever også av oss. Hvem tror du får hit-telleren til å gå bananas? De som nå kryper frem fra dolbuskene og poster et par; "hurra, klikken har stukket" før de skjelvende av spenning skrur av pc'n?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kvadratroten

Det er ikke akkurat sånn at det kun er oss som har glede av dol, dol lever også av oss. Hvem tror du får hit-telleren til å gå bananas? De som nå kryper frem fra dolbuskene og poster et par; "hurra, klikken har stukket" før de skjelvende av spenning skrur av pc'n?

Siden innlegg og tråder ligger i egne områder, så teller de ikke vesentlig på reklamestatistikkene, dermed genererer de ikke noe særlig med inntekter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kvadratroten

Grunnen til at så mange stikker er jo at det er mye mindre brukervennlig her nå enn det var før.

Det er jo ikke det, da. Det er bare uvant. Den gamle varianten var ikke spesielt bra den heller, med altfor små innleggsvindu, og et behov for å scrolle sidelengs.

Dessuten, når du ser hvor noen av dem har havnet, så kan det umulig ha vært brukervennligheten som var viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nickk1365381076

Siden innlegg og tråder ligger i egne områder, så teller de ikke vesentlig på reklamestatistikkene, dermed genererer de ikke noe særlig med inntekter.

Så de tusener av hits som dol hadde pr dag ble ikke brukt for å selge reklamespots?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kvadratroten

Så de tusener av hits som dol hadde pr dag ble ikke brukt for å selge reklamespots?

Antar annonsørene får tilbakemelding på antall sidevisninger. Den er ikke 1:1 med antall innlegg i forum. Til 7ende og sist er det click-through og conversion-raten annonsørene bruker for å sjekke om de ønsker å fortsette å annonsere. Jeg er ikke sikker på at den påvirkes nevneverdig av forumbrukerne.

Dessuten, 1000envis av registrerte brukere har de, uansett om noen bruker tjenesten eller ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke det, da. Det er bare uvant. Den gamle varianten var ikke spesielt bra den heller, med altfor små innleggsvindu, og et behov for å scrolle sidelengs.

Dessuten, når du ser hvor noen av dem har havnet, så kan det umulig ha vært brukervennligheten som var viktig.

Scrolle sidelengs gjorde man jo sjelden, og det var mulig å unngå det ved å bruke shorlink/tinylink.

Den scrollingen vi har nå er hele tiden og det er ikke noe vi som brukere kan gjøre for å minimere det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kvadratroten

Scrolle sidelengs gjorde man jo sjelden, og det var mulig å unngå det ved å bruke shorlink/tinylink.

Den scrollingen vi har nå er hele tiden og det er ikke noe vi som brukere kan gjøre for å minimere det.

Det jeg gjør, er å flytte vinduet passe opp på skjermen, da slipper jeg scrolle noe særlig. Innleggene får stort sett plass i samme bilde, med mindre trådlisten blir aaaltfor lang.

Å ha siste-25 i et vindu på siden er heller ikke noe problem. Alt får plass i samme bilde.

Tinylink/short-link vet jeg ikke hva du mener med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sammfunnskritiker

Jeg tror ikke de kommer til å gjøre noe før det er for sent. Dessverre. Har fått referert mail skrevet fra webbis til en annen doler og det ser dårlig ut. Synd, men sant.

Forandring fryder, poitivitet er en fin ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

streker paa veggen..!

Antar annonsørene får tilbakemelding på antall sidevisninger. Den er ikke 1:1 med antall innlegg i forum. Til 7ende og sist er det click-through og conversion-raten annonsørene bruker for å sjekke om de ønsker å fortsette å annonsere. Jeg er ikke sikker på at den påvirkes nevneverdig av forumbrukerne.

Dessuten, 1000envis av registrerte brukere har de, uansett om noen bruker tjenesten eller ikke..

De sletter jo ikke inaktive brukere da, hehe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke de kommer til å gjøre noe før det er for sent. Dessverre. Har fått referert mail skrevet fra webbis til en annen doler og det ser dårlig ut. Synd, men sant.

Som du ser så henger jeg såvidt med fremdeles, men det er jo rene scrollehelvete da! Vanvittig mye scrolling for å gå med seg innleggene og deretter gå opp i tråden for å klikke på neste innlegg osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg gjør, er å flytte vinduet passe opp på skjermen, da slipper jeg scrolle noe særlig. Innleggene får stort sett plass i samme bilde, med mindre trådlisten blir aaaltfor lang.

Å ha siste-25 i et vindu på siden er heller ikke noe problem. Alt får plass i samme bilde.

Tinylink/short-link vet jeg ikke hva du mener med.

"Det jeg gjør, er å flytte vinduet passe opp på skjermen, da slipper jeg scrolle noe særlig. Innleggene får stort sett plass i samme bilde, med mindre trådlisten blir aaaltfor lang. "

Man må scrolle ikke bare der trådlisten er lang, men også der selve innlegget er langt. Og er begge deler lange samtidig blir det vanvittig mye scrolling.

"Tinylink/short-link vet jeg ikke hva du mener med."

I det gamle dol måtte man av og til scrolle sideveis, fordi noen hadde lagt inn en veldig lang link. En måte å unngå det på var å omgjøre lange linker til korte ved å bruke spesielle nettsteder som tinylink eller shorlink.

Eksempel på lang link fra tilfeldig klikk på finn.no:

http://www.finn.no/finn/bap/sale/result?channelId=1&SEGMENT=1%3B1&userid=1133310191&TYPE=1&searchKey=SEARCH_ID_BAP_SALE&siteId=1&CATEGORY/MAINCATEGORY=69

Som jeg så har gjort kort ved å gå inn på shorlink:

http://shortlink.co.uk/jod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...