Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt angst siden i går, lå våken hele natten og begynner å bli veldig frustrert. Akkurat som jeg må puste med viljen, ellers stopper jeg å puste. (Jada, vet det ikke er sant) Men hva pokker gjør jeg? Har ikke gjort noe som helst i dag, annet enn å puste, og jeg er redd jeg skal få panikkanfall. Bor alene... har vurdert å ringe legevakta, men er redd jeg kommer til å bli avvist. Bor i en liten kommune, der legen bare rykker ut når det er fare for liv.

Skrevet

hei. Ja, det er ikke lett det der, vet at det er mange som blir avvist på legevakten: ``det er bare angst``har vel mange hørt.. Om du vet det er angst, så er ikke det farlig, føles kanskje slik. Det beste du kan gjøre er å prøve å slappe av, ta pusteøvelser, ta deg en dusj, gå en tur, se på tv og få tankene bort. Er dette noe du er plaget med: så har jeg fått ventoline med legen min for å lette på pusten, samme som blir brukt til astma. Pluss at jeg går på antidepressiva. Vet dette er uuutrolig ubehagelig, og bare noen som har opplevd det selv kan vite hvordan det er. Men fortsetter dette ville jeg kontaktet fastlegen/psykolog min å fått hjelp.

Gjest meridianen
Skrevet

Det finnes et nr under viktige tlf nr som er til angst ringen 22 22 35 30. Der kan du ringe i morgen mellom 10 og 13 på hverdager.

Men nå er den stengt. Du kan ringe kirkens sos 815 33 300 som har døgnåpent.

Ellers så vil jeg tipse deg om et ømt punkt du finner like under kravebenet. Det kan du stryke med sirkelbevegelser. Et beroligende punkt om panikken tar deg. Er du redd så ring legevakt. Er det vondt når du puster da?

Skrevet

Finn noe å være i aktivitet med. Rydde, gå tur, spring i trappene e.l.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...