Gå til innhold

Hvor lang tid?

Anbefalte innlegg

Gjest pigini
Skrevet

Hei, etter å ha vært kjempedum og redusert lamictal-dosen fra 400-200 mg, sliter jeg nå med en smertefull depresjon igjen. Grunnen til denne reduksjonen var at jeg er i veldig dårlig fysisk form, influensalignende.

Nå har jeg økt dosen til 300 mg, har brukt dette i ei uke, men er bare mere deprimert. Får kommentarer fra de rundt meg, selv om jeg prøver å "skjule" min tilstand. Sover ca 15 timer i døgnet, blir bare liggende, kroppen er laget av "stein."

Hvor lang tid tar det før lamictal virker? Mener fra jeg økte dosen til jeg skulle begynne å merke effekt?

Gjest Majja Kr.
Skrevet

hei. hos meg, personlig, så får jeg veldig rask effekt av lamictal, men ikke før dosen er korrekt, dvs 100 mg for lite, gir ikke effekt. Men fra rett dose, går det fort.

Jeg blir også veldig fort dårlig om jeg tar for lite.

Gjest pigini
Skrevet

hei. hos meg, personlig, så får jeg veldig rask effekt av lamictal, men ikke før dosen er korrekt, dvs 100 mg for lite, gir ikke effekt. Men fra rett dose, går det fort.

Jeg blir også veldig fort dårlig om jeg tar for lite.

Hei og takk for svar :). Da tar jeg jo kanskje for lite lamictal da og må gå opp til 400 mg igjen. Ja, ja, kan vel uansett ikke bli verre enn jeg er nå. Må prøve å finne igjen formen til påsken starter, skal på tur og det har jeg ingen mulighet for hvis formen er slik som nå. Skal til lege i morgen, så får se hva som skjer. Takk igjen for at du svarte, det ga meg en ide om hva jeg bør gjøre.

Gjest Majja Kr.
Skrevet

Hei og takk for svar :). Da tar jeg jo kanskje for lite lamictal da og må gå opp til 400 mg igjen. Ja, ja, kan vel uansett ikke bli verre enn jeg er nå. Må prøve å finne igjen formen til påsken starter, skal på tur og det har jeg ingen mulighet for hvis formen er slik som nå. Skal til lege i morgen, så får se hva som skjer. Takk igjen for at du svarte, det ga meg en ide om hva jeg bør gjøre.

Svaret mitt kan kanskje være noe misvisende, siden erfaringene jeg har gjort kommer av veldig korte opphold. Så da kommer jeg meg raskt igjen. Mens du har jo sittet i dypet en lengre stund nå, kanskje tar det da litt lenger også. Jeg vet ikke, men jeg vet du kommer deg opp etterhvert!

Gjest pigini
Skrevet

Svaret mitt kan kanskje være noe misvisende, siden erfaringene jeg har gjort kommer av veldig korte opphold. Så da kommer jeg meg raskt igjen. Mens du har jo sittet i dypet en lengre stund nå, kanskje tar det da litt lenger også. Jeg vet ikke, men jeg vet du kommer deg opp etterhvert!

Tusen takk, ja, må holde håpet oppe! Det som er irriterende er at jeg føler meg fysisk syk av mange medisiner jeg bruker. Det er også dette som gjøre at jeg trapper ned, eller slutter. Men så ille som jeg har det nå har jeg det ikke med medisiner. Jeg må vel bare innse at jeg vil fortsette og være i fysisk dårlig form og være ute av arbeidslivet og treg tankemessing. Bedre det, enn å være sånn som nå.

Gjest Majja Kr.
Skrevet

Tusen takk, ja, må holde håpet oppe! Det som er irriterende er at jeg føler meg fysisk syk av mange medisiner jeg bruker. Det er også dette som gjøre at jeg trapper ned, eller slutter. Men så ille som jeg har det nå har jeg det ikke med medisiner. Jeg må vel bare innse at jeg vil fortsette og være i fysisk dårlig form og være ute av arbeidslivet og treg tankemessing. Bedre det, enn å være sånn som nå.

ja, det er det...

hos meg er det en sterk kvalme og brekninger jeg må leve med. Blir drittlei, men det er jo tusen ganger verre å ha depresjonssmerter.

Dessuten hjelper det mot kvalmen å spise nok brød etc, ha brød til måltidene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...