Gå til innhold

Hun tar fra meg Aurorixen... og Efexor+bipolar

Anbefalte innlegg

Hvorfor skal det være så vanskelig med ny lege og medisinene mine? Har endelig fått tatt blodprøve og økt Lamictal. Men nå vil hun at jeg skal skifte Aurorix med Efexor, fordi Aurorix er "utdatert". Men jeg har da brukt den i mange år, har grei virkning og ingen bivirkninger. Jeg skjønner ikke hva som er vitsen da?

I felleskatalogen står det at det ikke er erfaringer med Efexor og bipolar. Noen som har prøvd?

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg deler din bekymring. Synes ikke dette er noen god plan.

1. Endre en ting av gangen (nå Lamictaldosen). Dette fordi evalueringer er nesten umulige når flere ting endres samtidig.

2. Aurorix er ikke utdatert. Det er bare at firmaet (Roche) har lagt ned markedsføringen i Norge. Dermed tror legene at medisinen er gammeldags.

3. Efexor har større potensiale for å få deg til å slå over til en mani.

Lykke til :-)

Gjest aurorixbrukeren

Jeg deler din bekymring. Synes ikke dette er noen god plan.

1. Endre en ting av gangen (nå Lamictaldosen). Dette fordi evalueringer er nesten umulige når flere ting endres samtidig.

2. Aurorix er ikke utdatert. Det er bare at firmaet (Roche) har lagt ned markedsføringen i Norge. Dermed tror legene at medisinen er gammeldags.

3. Efexor har større potensiale for å få deg til å slå over til en mani.

Lykke til :-)

Markedesføres Aurorix fortsatt i utlandet? Kikket på google og verden og det var mange innlegg på mange forskjellige språk?

Gjest aurorixbrukeren

Du bestemmer vel til syvende og sist selv hvilken medisin du vil bruke!!! Det gjør iallefall jeg, selv om jeg er åpen for gode råd, så er det jeg som bestemmer. Og da hadde jeg aldri sluttet med noe som fungerte for meg, samme hva fastlegen måtte mene.

Du bestemmer vel til syvende og sist selv hvilken medisin du vil bruke!!! Det gjør iallefall jeg, selv om jeg er åpen for gode råd, så er det jeg som bestemmer. Og da hadde jeg aldri sluttet med noe som fungerte for meg, samme hva fastlegen måtte mene.

Er ikke helt sikker med denne legen. Det er jo hun som har reseptblokka, og regner med at hun kan finne på å gjøre som hun vil. Det har hun vel rett til. Men jeg blir til å nekte på harde livet ja... håper det hjelper.

Gjest aurorixbrukeren

Er ikke helt sikker med denne legen. Det er jo hun som har reseptblokka, og regner med at hun kan finne på å gjøre som hun vil. Det har hun vel rett til. Men jeg blir til å nekte på harde livet ja... håper det hjelper.

Glad jeg ikke har en slik fastlege

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...