Gå til innhold

Øke AD i påvente av behandling pga ny depresjon?

Anbefalte innlegg

Gjest Jente31

Bruker 225 mg Efexor. Økte fra 150mg før jul, med virkning, men er i ferd med å bli deprimert, på nytt. Har brukt Efexor siden 2003 og har så langt vært kjempefornøyd.

Er det dumt å be om å få øket dosen nå, eller skal jeg vente til jeg er kommet til psykiater? Skal purre på, men er lovet behandling innen august.

Jeg forsøker å kjempe imot denne depresjonen, med ulike tiltak som trim og gjøre noe positivt. Men kroppen protesterer bare mer og mer.

Om noen har tips til hva jeg kan gjøre, tar jeg gjerne imot :-)

Fortsetter under...

Gjest pigini

Det er sikkert lurt å gjøre noe med situasjonen nå og ikke vente. Kanskje du kunne snakke med en lege og høre hva denne mener? Synes det er lang tid og måtte vente helt til i august med å få hjelp.

Tenker også at du sikkert er sliten etter alt du har vært igjennom, så kanskje dette også er en litt naturlig reaksjon?

Gjest Jente31

Det er sikkert lurt å gjøre noe med situasjonen nå og ikke vente. Kanskje du kunne snakke med en lege og høre hva denne mener? Synes det er lang tid og måtte vente helt til i august med å få hjelp.

Tenker også at du sikkert er sliten etter alt du har vært igjennom, så kanskje dette også er en litt naturlig reaksjon?

Hei pigini!

Jeg skal til fastlegen min på mandag, og så hater jeg å be om medisiner, så jeg tenkte å høre her først, om dette er dumt å be om.

Jeg skal iallefall be fastlegen purre på dpsèn for meg.

Jeg har også tenkt det samme som deg, at dette kansje er en naturlig reaksjon. Jeg går egentlig utfra at begeret rett og slett bare har runnet over. Jeg er gjennomsliten, både i kropp og sjel. Det er kansje ikke så rart at kroppen protesterer?

Gjest Jente31

ser ikke noe galt i å øke på ad i påvente av psykiater ,skal leve i mellomtiden også, og da er det raskere for han å se om efexoren funker som den skal og for deg, eller om han gjør andre tiltak.

Hei, Majja Kr. Takk for godt råd. Jeg har tenkt det samme som deg jeg også; at man skal leve i mellomtiden.

Gjest pigini

Hei pigini!

Jeg skal til fastlegen min på mandag, og så hater jeg å be om medisiner, så jeg tenkte å høre her først, om dette er dumt å be om.

Jeg har også tenkt det samme som deg, at dette kansje er en naturlig reaksjon. Jeg går egentlig utfra at begeret rett og slett bare har runnet over. Jeg er gjennomsliten, både i kropp og sjel. Det er kansje ikke så rart at kroppen protesterer?

Nei, jeg synes ikke det er noe rart at kroppen din protesterer. Tror også det er viktig for deg nå å ta hensyn til dette. Jeg tenker at du må få noe positivt, noe som gir deg noe, inn i livet ditt. Hvis det du gjør bare tar krefter fra deg og du hele tiden gir av deg selv, vil du til slutt gå helt tom for energi.

Jeg tror jeg vet hva jeg snakker om, jeg var der og greide å bygge meg opp over tid. Men nå har jeg dessverre fallt ned igjen og tåler ingenting. Det å sitte ute og sole meg og gjøre det aller nødvendigste er nok for meg nå, ellers blir jeg fryktelig sliten.

Vet ikke hva du synes er veldig positivt for deg? Det er jo ikke likt for alle sammen. Men tenk igjennom at det du gjør skal gi deg noe, gi påfyll av energi ;))

Annonse

Gjest Jente31

Nei, jeg synes ikke det er noe rart at kroppen din protesterer. Tror også det er viktig for deg nå å ta hensyn til dette. Jeg tenker at du må få noe positivt, noe som gir deg noe, inn i livet ditt. Hvis det du gjør bare tar krefter fra deg og du hele tiden gir av deg selv, vil du til slutt gå helt tom for energi.

Jeg tror jeg vet hva jeg snakker om, jeg var der og greide å bygge meg opp over tid. Men nå har jeg dessverre fallt ned igjen og tåler ingenting. Det å sitte ute og sole meg og gjøre det aller nødvendigste er nok for meg nå, ellers blir jeg fryktelig sliten.

Vet ikke hva du synes er veldig positivt for deg? Det er jo ikke likt for alle sammen. Men tenk igjennom at det du gjør skal gi deg noe, gi påfyll av energi ;))

Tusen takk for en god tankevekker. Jeg må visst ha slike tankevekkere innimellom;)

Sist gang var jeg borte noen dager, alene, sammen med venner og familie. Det hjalp meg mye. Kansje jeg skal ta med meg barna og besøke noen..Jeg liker å reise, og å kjøre bil.. hm..!

Ellers er jo våren en herlig tid da.. Men det er bare det, at nå bor jeg jo ikke i mitt eget hjem lenger, så da er blir det ikke den samme gløden, med hagearbeid og lignende heller..

Men jeg skal absolutt tenke gjennom det, hva som kan påvirke meg positivt.

Kjedelig at du har ramla så langt ned igjen. Er det noe spesielt som har skjedd, eller..? Du behøver ikke å svare på det, om du ikke vil altså ;))

Gjest pigini

Tusen takk for en god tankevekker. Jeg må visst ha slike tankevekkere innimellom;)

Sist gang var jeg borte noen dager, alene, sammen med venner og familie. Det hjalp meg mye. Kansje jeg skal ta med meg barna og besøke noen..Jeg liker å reise, og å kjøre bil.. hm..!

Ellers er jo våren en herlig tid da.. Men det er bare det, at nå bor jeg jo ikke i mitt eget hjem lenger, så da er blir det ikke den samme gløden, med hagearbeid og lignende heller..

Men jeg skal absolutt tenke gjennom det, hva som kan påvirke meg positivt.

Kjedelig at du har ramla så langt ned igjen. Er det noe spesielt som har skjedd, eller..? Du behøver ikke å svare på det, om du ikke vil altså ;))

Hei igjen! Bra hvis jeg kan være til litt hjelp ;). Ja, våren er en fin tid, bare solen gir jo litt håp for en deprimert sjel :-).

Jeg vet ikke helt hva som er hva med meg. Kuttet ned på en del medisiner og det er vel dette som har gjort meg verre. Har i tillegg fått meg en "smell" i trynet. Har ptsd og tåler lite stress, så alt blir forverret når det blir for mye. Har funnet ut at jeg må ta det mere med ro igjen, greier ikke den typen arbeid som jeg prøver på bl.a.

Men har økt medisinene igjen nå da, føler det går treeegt. Jeg skulle ha vært frisk "igår" :(. Men jeg skal snakke med min nye lege imorgen, så kanskje er det håp..

Gjest Jente31

Hei igjen! Bra hvis jeg kan være til litt hjelp ;). Ja, våren er en fin tid, bare solen gir jo litt håp for en deprimert sjel :-).

Jeg vet ikke helt hva som er hva med meg. Kuttet ned på en del medisiner og det er vel dette som har gjort meg verre. Har i tillegg fått meg en "smell" i trynet. Har ptsd og tåler lite stress, så alt blir forverret når det blir for mye. Har funnet ut at jeg må ta det mere med ro igjen, greier ikke den typen arbeid som jeg prøver på bl.a.

Men har økt medisinene igjen nå da, føler det går treeegt. Jeg skulle ha vært frisk "igår" :(. Men jeg skal snakke med min nye lege imorgen, så kanskje er det håp..

Du er til kjempegod hjelp, du også :-)

Godt at vi har sola og glede oss over nå, ja. Det er en medisin i seg selv.

Ta godt vare på deg selv, iallefall. Jeg håper at du finner utav ting, og kommer deg opp igjen, du også.

Lykke til hos legen i morgen da;))

Gjest pigini

Du er til kjempegod hjelp, du også :-)

Godt at vi har sola og glede oss over nå, ja. Det er en medisin i seg selv.

Ta godt vare på deg selv, iallefall. Jeg håper at du finner utav ting, og kommer deg opp igjen, du også.

Lykke til hos legen i morgen da;))

Tusen takk jente 31 :)) Og husk at når du er helt nede, så er det bare en vei og gå, og det er oppover!!

Hei pigini!

Du skriver at du skal til fastlegen på mandag. Det første du må be om er en måling av serumkonsentrasjon!!! Jeg gikk lenge på en dose som viste seg å ligge langt under terapeutisk nivå, og måtte doble dosen for å få effekt. Det ser ut til endelig å ha gitt effekt, etter 2 mnd på den høye dosen.

Enkelte prøver seg på en kombinasjon av SSRI og Tolvon (blant anet meg), men har nå bestemt meg for å kutte ut Tolvonen. Håper det skal gi meg litt mer overskudd og mindre susing i hodet. Dessuten har jeg begynt med akupunktur i håp om at også det kan gi meg et løft.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...