Gjest Loserina Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 På denne datoen for ett år siden, møttes jeg og en venninne for å ta opp kampen mot kiloene. Våre utgangspunkt var omtrent identiske: 30 år gamle, 160 cm høye, 110 kilo tunge, målvekt 50 kilo. For å gjøre det litt interessant, valgte vi å bruke hver vår slankemetode. Min venninne, som hater å trene, skulle kun bruke Cambridge-kuren/Nutrilett (pulver + barer/måltidserstatning). Jeg skulle bruke den gode, gamle "sunn mat + trening". For meg innebar det en modifisert utgave av lavkarbokosthold + 5-6 timers trening i uka (2 ganger styrke, resten kondisjon). For øvrig er livsstilen vår omtrent den samme, vi har begge like stillesittende yrker. Så kom altså D-dagen. Veiedagen. Vi har begge vært veldig flinke, spesielt min venninne har holdt seg 99% til pulverkuren (tror det kun var på julaften at hun spiste noe annet!) Jeg har også gjort det bra, har aldri "sprukket", ei heller skulket en eneste treningstime, men har spist et liite kakestykke i bursdager etc (5-6 ganger i løpet av året). Men jammen var det forskjell på vektnedgangen! Jeg har i løpet av dette året gått ned 30 kilo, noe jeg egentlig er godt fornøyd med. Men min venninne har gått ned 60 kilo (!!), noe som plasserer henne spot on på ønsket vekt. Ergo har Cambridge på "kort" sikt virket bedre enn sunt kosthold, i og med at jeg vet at jeg kun er halvveis og har minimum ett år igjen før jeg når 50 kilo. Selvfølgelig: Min venninne kan ikke leve på Cambridge resten av livet, mens jeg kan leve med mitt kosthold hele livet. Det er bare det at vi begge skal i et bryllup om et par uker. Da kan min venninne kjøpe lekre kjoler, mens jeg fremdeles må gå i avdelingen for B.I.G, S.T.O.R og T.Y.K.K. og velge blant "bestemortelt". *Leimeg*. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kajja. Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 men får hun ikke masse løshud når hun går ned så fort? hvorfor akkurat 50 kg? litt spinkelt til voksne damer(om de ikke er så slanke av natur seff), hm poenget mitt, kan jo være like lekker på la oss si 65 kg... Og ja, hun må jo begynne spise en gang hun og. Du kommer jo bare til å gå ned og ikke gå opp siden du går ned og ikke sprekker :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffepiken Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Så fort venninna di begynner å spise mat igjen, kommer hun til å rase opp i vekt igjen. Du derimot har vennet deg til gode vaner som gjør at ditt resultat mest sannsynlig blir varig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Ok, hun har gått ned mer i vekt, men på en usunn måte. Du har gått ned 30 kilo på ett år - det er kjempemye det og!!!! Dessuten har du skaffet deg en solid helsegevinst ved å trene masse og spise ordentlig og sunn mat fremfor de greiene hun har trøkket i seg. Så du er den som skal være mest fornøyd, ikke hun! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lotus78 Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Jeg skal ikke kritisere her, men den dagen din venninne sprekker, tørr å si at 99% av de som går på cambridekuren går opp hver eneste kilo på kort tid. Det er en stor og imponerende bragd din venninne har gjort, ingen tvil om det. Håper hun er en av de som greier å holde vekten etter endt kur. Jeg vet ikke hvor du bor,men det finnes butikker for stor mote for den yngre garde. Her er nettsted for klær i større størrelser. www.overvektige.no 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ugga Bugga Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Gratulerer! Jeg er mest imponert over din prestasjon. Du er nok sunnere enn venninna di. Men, som noen andre sier her, så synes jeg 50 kilo høres litt spinkelt ut for en voksen dame. Hvis man tidligere har veid 110, så burde jo f.eks. 65 være en brukbar forbedring 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest guttelus Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Jeg synes du har vært flink. Fortsett slik du har gjort, så vil du se at de neste 20 kiloene går raskere av enn du tror. Du opparbeider deg flere og flere muskler ved å trene, og muskler forbrenner kalorier. En kan ikke gå på cambridge kur resten av livet. Så fort din venn begynner å spise normal kost, vil hun gå opp i vekt. Mye bedre å ha en fast kropp, en en kropp som er slapp uten en muskel. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest annlovinda Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Jeg synes du har vært flink. Det du har gjort kan du leve med resten av livet. VEnninna di kan ikke leve på cambridge resten av livet. Og jeg vil også anta at når hun begynner spise vanlig mat igjen, så vil vekta øke. Jeg gikk ned 35 kg. med cambridge, i løpet av 6 mnd. I løpet av 6-8 mnd. hadde jeg gått opp NESTEN alt igjen. Så aldri mer cambridge på meg. I tillegg fikk jeg store problemer når jeg gradvis begynte å spise mat igjen. Jeg fikk kraftige galle-anfall. Og det var ikke noe særlig. Magen klarte rett og slett ikke at jeg begynte å spise vanlig mat igjen, selv om jeg prøvde både og spise sunt og lite av gangen. Galle-anfall fikk jeg når jeg spiste, spes. middag. Nei, jeg synes du har vært flink. Det er slik du jobber deg nedover jeg også holder på nå, men dessverre saktere enn deg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest loserina Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 men får hun ikke masse løshud når hun går ned så fort? hvorfor akkurat 50 kg? litt spinkelt til voksne damer(om de ikke er så slanke av natur seff), hm poenget mitt, kan jo være like lekker på la oss si 65 kg... Og ja, hun må jo begynne spise en gang hun og. Du kommer jo bare til å gå ned og ikke gå opp siden du går ned og ikke sprekker :-) Hvorfor akkurat 50 kilo? For det første, fordi legen jeg konsulterte før jeg startet slankinga, mente at det var en bra vekt for meg. For det andre: Jeg har som voksen vært nede på 52 kilo, og jeg ser ikke det minste tynn ut da. Jeg har voldsomme, kvinnelige former som gjør at jeg ser ut som om jeg veier minst 10 kilo mer enn jeg gjør. Husker da jeg veide dette og skulle passes til en hjelpepleieruniform til sommerjobb, og jeg slet med å finne en som passet over bryst og hofter. "Jammen var du drøy også" var oversykepleierens kommentar da. Så med min fasong, må jeg ned i nedre del av normalområdet for å se normalvektig ut, mens andre sikkert godt kan veie 12-13 kilo mer og se like slank ut som meg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 Å gå ned 60 kilo på et år er fryktelig mye. Faktisk er dette for mye i forhold til alle anbefalinger. (1/2 kilo i uka er visstnok det kroppen kan tåle uten å miste masse muskler.) Det som også er litt spennende å se på er videre utvikling for dere to. Du har gjort en super innsats og gått ned på en sunn og flott måte. Du har sikkrt fått en sterk og fin kropp nå. Og hvordan ser dere ut pr. i dag? Ho må vel ha blitt veldig slapp i huden mens du fortsatt er stram og fin??? Uansett skal man ikke måle seg med andre. Vær stolt av det du HAR gjort, og det du skal gjøre fremover. Lykke til videre:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.