Gå til innhold

ang.P-piller og lamictal

Anbefalte innlegg

Gjest lissie may 25

hallo jeg er en jente som blir 25 år, jeg er bipolar lidelse rappid cycling. så jeg tar litium og lamictal. Jeg brukte 300 mg lamictal, så begynte jeg på marvelon p-pillen og da måtte jeg økte til 500 mg lamictal.

Funket bra.

Men så ville fastlegen absolutt ha meg til å skifte til Microgynon for Marvelon er så gammel. Men jeg føler meg dårlig allerede, kan det hende en må enda mere opp i lamictal om en skifter p-pille merke?

Jeg er irritabel og får lyst til å skrike når noe går sakte, jeg ler av alt for syns ting jeg leser på nettet er komisk, og jeg føler jeg har uro/angst inni meg, klarer ikke konsentere meg særlig, og har ikke hatt høydeskrekk før, men fikk det på visning i 4 etasje, samme på fest i 8. etasje. Planlegger å kjøpe meg leilighet og planlegger ting om møbler jeg vil kjøpe etc.

Psykiateren min sa at jeg fikk en lett mani med en gang jeg begynte på p-pillen første gangen, jeg vet ikke om det er det som skjer nå, for jeg følte ikke selv jeg fikk mani, men en blandet tilstand, hadde sterkt ubehag.

Er det p-pillen som hormonelt gjør meg slik? Eller er det lamictal som sank mere enn på marvelon? Plz svar, det er ubehagelig inni meg

ps kanskje dem gamle typene p-piller er bedre likevel når du har bipolar lidelse, jeg har ikke fått blodpropp enda, var det han var så redd for lissom

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/271669-angp-piller-og-lamictal/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...