Gå til innhold

Sliten av å lese i bredden


Gjest mij

Anbefalte innlegg

Her er det ca 17 cm, og nokså nærme meg fordi jeg har laptop, og jeg synes i grunnen det går greit. Smalere hadde vært greiere, men for meg er ikke bredden på tekstfeltet det verste.

Hos meg er det 22 cm, sikkert pga stor skjerm. Nå har vi fått lilla for leste innlegg, og det er bedre enn den lyseblå. Synes jeg da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hos meg er det 22 cm, sikkert pga stor skjerm. Nå har vi fått lilla for leste innlegg, og det er bedre enn den lyseblå. Synes jeg da :)

Enig!

Og så må jeg påpeke en ting med nye dol som er BEDRE enn gamle-dol!! *kryss i taket*

Det er at når man står i 100 nyeste og klikker på et innlegg (eller i svar til meg), så er innlegget man trykket på fortsatt i "ulest-farge" når man kommer inn i tråden.

Dermed er det lettere å se hvor i tråden man er.

I gamle dol kunne man oppnå det samme, men måtte da trykke på tråden og ikke selve innlegget. Gjorde man det siste og det var en lang tråd var det ganske vanskelig å finne igjen hva det egentlig var svar på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig!

Og så må jeg påpeke en ting med nye dol som er BEDRE enn gamle-dol!! *kryss i taket*

Det er at når man står i 100 nyeste og klikker på et innlegg (eller i svar til meg), så er innlegget man trykket på fortsatt i "ulest-farge" når man kommer inn i tråden.

Dermed er det lettere å se hvor i tråden man er.

I gamle dol kunne man oppnå det samme, men måtte da trykke på tråden og ikke selve innlegget. Gjorde man det siste og det var en lang tråd var det ganske vanskelig å finne igjen hva det egentlig var svar på.

Ja, det har jeg også likt, men nå trykket jeg "svar til meg", og innlegget ditt sto som lest. Hmm.. Har de forandret det mon tro.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

Webmasteren her er jo bare nødt til å være tilbakestående. Det samme må sies om dem som tillater driten. Alle kan vel se at dette ikke funker.

En god side skal være brukervennlig. En side er ikke brukervennlig når det er scrolling i hue og ræva. Når jeg skriver dette innlegget har jeg hele tre scrollere jeg må holde greie på.

Det du skriver er helt korrekt. Ingen god webdesigner tillater at brukerne må sitte og dra øya fra venstre til høyre, tilbake igjen og fra venstre til høyre, tilbake igjen og fra venstre til høyre, osv, osv.

Og dette på en legeside (!) der man skulle tro de vet litt om hodepine.

For halvannet uke side snakket de om den ene forbedringa etter den andre. Etter det har det blitt tyst som i graven. Konstruktiv kritikk og gode forslag på siden her lar de skli tilbake i systemet, uten å svare noen.

Se på denne tråden:

http://www.doktoronline.no/forum3/bin/gotomsg.wa2?MessageId=3581155;g=1175029985

Dette er en seriøs tråd, og den er relativt lang. Men den er umulig å følge. Så fort det kommer mer enn et visst antall innlegg, begynner innleggene å legge seg hulter til bulter nedover, og ikke under personen vi svarer.

De er gjort oppmerksom på dette. Det ble de allerede en av de første dagene. Hva gjør de med det? Ingenting.

Disse folka er så til de grader inkompetente at det ikke ligner noe som helst.

Det ikke webbisene her forstår er at folk sniker seg unna. Det er helt tydlig på innleggshyppigheten. Og nei. Da snakker jeg ikke om vi som mer eller mindre har emigrert, men færre innlegg medfører også at dere andre sjekker innom mindre hyppig. Det medfører at folk ikke får svar like raskt som tidligere. Tidligere fikk folk svar nesten umiddelbart, selv i fagforaene. Muligens ikke av fagperson, men like fullt gode svar.

Igjen: Dette medfører at folk sjekker innom sjeldnere.

De fatter ikke at det hele kommer til å medføre færre og færre innlegg, da folk sjekker innom mindre og mindre, og i løpet av et halvt år er siden så godt som død.

Det er helt utrolig at det er mulig å fucke opp sin egen nettside så jævlig.

Det siste er jeg veldig enig i, og nå er jeg så pisslei scrolling at det er faen ikke mulig! :( Å sitte på laptop på dol er ihvertfall ikke særlig convenient. *sur*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...