Gjest trultemor26 Skrevet 28. mars 2007 Skrevet 28. mars 2007 Jeg skal lage koldtbord rett over påske i anledning min sønns dåp. Nå sitter jeg her og tenker over hva det skal inneholde. Kan ikke dere bare ramse opp hva som er naturlig og selvfølgelig å ha med på koldtbord? Og muligens litt nye ideer. Takk. 0 Siter
Gjest koldtbord, nammis=) Skrevet 28. mars 2007 Skrevet 28. mars 2007 Roastbeef med sann tørr løk eller hva det heter, karbonader og stekt løk, potetsalat, waldorfsalat,eggerøre,laks,loffskiver(pariserloff),spekemat-brett,rømme,smør,salt og pepper..hms, kom jaggu ikke på noe mer=) 0 Siter
flowy Skrevet 28. mars 2007 Skrevet 28. mars 2007 Jeg synes det er veldig godt med grov leverpostei, champignon og bacon. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 28. mars 2007 Skrevet 28. mars 2007 Jeg har laget koldtbord flere ganger, og pleier å ha med følgende: Karbonader + stekt løk Røykelaks med eggerøre Skinkepålegg med asparges Roastbeef Waldorfsalat Hjemmelaget potetsalat Aspic med hjemmelaget dressing til Loff og godt smør. 0 Siter
illuminatum Skrevet 28. mars 2007 Skrevet 28. mars 2007 hva med: spansk tortilla (omelett), chorizo, asparges med spekeskinke, ovnstekte poteter, køfke, empanadillas, friterte akkarringer, aioli også selvsagt god skinke 0 Siter
Gjest AveM Skrevet 28. mars 2007 Skrevet 28. mars 2007 Jeg har laget koldtbord flere ganger, og pleier å ha med følgende: Karbonader + stekt løk Røykelaks med eggerøre Skinkepålegg med asparges Roastbeef Waldorfsalat Hjemmelaget potetsalat Aspic med hjemmelaget dressing til Loff og godt smør. Hjemmelaget potetsalat... Høres godt ut. Grillsesongen begynner snart, og vi pleier å spise mye potetsalat. Har du oppskrift? 0 Siter
Gjest trultemor26 Skrevet 28. mars 2007 Skrevet 28. mars 2007 Jeg synes det er veldig godt med grov leverpostei, champignon og bacon. Åssen "serveres" det da? 0 Siter
Gjest trultemor26 Skrevet 28. mars 2007 Skrevet 28. mars 2007 Jeg har laget koldtbord flere ganger, og pleier å ha med følgende: Karbonader + stekt løk Røykelaks med eggerøre Skinkepålegg med asparges Roastbeef Waldorfsalat Hjemmelaget potetsalat Aspic med hjemmelaget dressing til Loff og godt smør. Hva er aspic? 0 Siter
Gjest trultemor26 Skrevet 28. mars 2007 Skrevet 28. mars 2007 hva med: spansk tortilla (omelett), chorizo, asparges med spekeskinke, ovnstekte poteter, køfke, empanadillas, friterte akkarringer, aioli også selvsagt god skinke Dette her hørtes mer ut som tapas? 0 Siter
Gjest AveM Skrevet 28. mars 2007 Skrevet 28. mars 2007 Roastbeef med sann tørr løk eller hva det heter, karbonader og stekt løk, potetsalat, waldorfsalat,eggerøre,laks,loffskiver(pariserloff),spekemat-brett,rømme,smør,salt og pepper..hms, kom jaggu ikke på noe mer=) Det er like greit at du ikke kom på noe mer, for dette var plagsomt å lese. Ble så sulten!!! 0 Siter
morsan Skrevet 28. mars 2007 Skrevet 28. mars 2007 Hjemmelaget potetsalat... Høres godt ut. Grillsesongen begynner snart, og vi pleier å spise mye potetsalat. Har du oppskrift? Mange lager hjemmelaget potetsalat med rømme/majones, men prøv å lage det med eddik/olje istedet! Gjerne med kapers oppi. Nam! 0 Siter
Gjest trultemor26 Skrevet 28. mars 2007 Skrevet 28. mars 2007 Noe ekkelt noe!! ;-) er det sånn lekker gelé med mat i? 0 Siter
Gjest AveM Skrevet 28. mars 2007 Skrevet 28. mars 2007 Mange lager hjemmelaget potetsalat med rømme/majones, men prøv å lage det med eddik/olje istedet! Gjerne med kapers oppi. Nam! Altså ingen rømme og majones.. Men hvordan ser den ut da? Den skal jo være litt kremet og hvit. 0 Siter
Gjest trultemor26 Skrevet 28. mars 2007 Skrevet 28. mars 2007 Altså ingen rømme og majones.. Men hvordan ser den ut da? Den skal jo være litt kremet og hvit. Joda! Masse rømme og majones! 0 Siter
morsan Skrevet 28. mars 2007 Skrevet 28. mars 2007 er det sånn lekker gelé med mat i? Ja! *grøss* Men mange liker det sikkert, ettersom det er så vanlig på koldtbord;-) 0 Siter
Gjest AveM Skrevet 28. mars 2007 Skrevet 28. mars 2007 Ja! *grøss* Men mange liker det sikkert, ettersom det er så vanlig på koldtbord;-) *Grøsser med* 0 Siter
Gjest trultemor26 Skrevet 28. mars 2007 Skrevet 28. mars 2007 Ja! *grøss* Men mange liker det sikkert, ettersom det er så vanlig på koldtbord;-) Ja, det er sånn typsk koldbord-klassiker som jeg aldri har smakt på! Hehe. Jeg får få svigermor til å lage noe sånt noe. 0 Siter
morsan Skrevet 28. mars 2007 Skrevet 28. mars 2007 Altså ingen rømme og majones.. Men hvordan ser den ut da? Den skal jo være litt kremet og hvit. Jeg synes sånn mer tradisjonell potetsalat med rømme og majones er godt også, og noen liker jo ikke eddik/olje, så har man mange gjester kan man med fordel lage begge deler. Dette er et eksempel på hvordan "german potatosalad" kan se ut (ser ut som om det er baconterminger i denne): http://img.timeinc.net/food/channel/i/06/10/1002_FOODis_potatosalad_xl.jpg 0 Siter
Gjest AveM Skrevet 28. mars 2007 Skrevet 28. mars 2007 Du har jo fått mange gode forslag her, men vil bare si at når vi har hatt koldtbord er røykalaksen, eggerøra, karbonadene og kyllinglåra gått først. Selv liker jeg ikke kald kylling og kald karbonade så godt, men det gjør tydeligvis andre. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.