birdie Skrevet 28. mars 2007 Skrevet 28. mars 2007 Kom på en ting til: hardkokte egg deles i to, legges med snittsida opp og får enten en dæsj kaviar (til ungene, spesielt) eller en dæsj majones og ei reke oppå seg. 0 Siter
morsan Skrevet 28. mars 2007 Skrevet 28. mars 2007 Amen! Jeg er en av dem som håper cabareten dør ut med år foreldregenerasjon. Ja huffameg! Men en veldekorert cabaret kan jo se ganske pen ut der den står, ihvertfall inntil noen går hen og forsyner seg av den. Så kanskje man skulle ha hatt "fake cabaret" i silikon, bare for dekorens skyld? ;-) 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 29. mars 2007 Skrevet 29. mars 2007 Aspic er det samme som kabaret. ALtså en slags buljong-gelé som en har mat oppi. Når den stivner, blir det veldig lekkert! Jeg pleier å bruke hardkokte egg, reker, erter, gulrøtter og litt fiskepinner. Legger dette fint i en bolle (den skal snus, så en må tenke på hvordan den blir opp-ned), og heller gel¨´een forsiktig oppi. Dette står i kjøleskapet og stivner til dagen etter. Med mammas deilige remuladesaus til, er det knallgodt :-) Ikke noe grøssing av det, takk! Aspic er selve geleen, hele greia ferdig med grønnsaker og diverse heter kabaret ;O) 0 Siter
Gjest prust Skrevet 30. mars 2007 Skrevet 30. mars 2007 Aspic er selve geleen, hele greia ferdig med grønnsaker og diverse heter kabaret ;O) Å? Da lærte jeg noe nytt i dag :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.