Gå til innhold

Abstinens??-NHD

Anbefalte innlegg

Hei igjen,Nhd.

Skrev for en tid tilbake om det" å ta imot hjelp" fra psyk.pol. Aktuelt nå er at min psykolog mener jeg har abstinenssymptomer etter å ha avsluttet Orfiril LOng(siste dose 250107),og avsluttet citalopram for en uke siden,etter nedtrapping i samråd med fastlegen. Har nå et helvete på jord,både fysisk og psykisk. Har det kaotisk inni meg,veldig ustabil;svinger hit og dit på "now time". Psyk.håper jeg ikke starter med medisin,men klarer å komme gjennom krisen vha samtaler!!

Tidligere nevnt at jeg har ust.p.f.-borderline. Brukes egentlig Orfiril til dette?? Primært er det jo et antiepileptikum;også brukt ved akutt anfall av manisk-depressiv lidelse. Er virkestoffet i dette prep. å sammenligne med narkotoske middler, hvor abstinens oppstår?? Brukte drøyt 1/2 år på nedtrapping. Citalopram en måned.

Er en sympatisk utgave av meg selv;også uten tro på at dette vil gi seg. Mine nærmeste lider av å være sammen med en slik"svingstang" og kranglefant. Heldigvis er jeg sykmeldt.

Jeg tror jeg vil vurdere medisin hvis muligheten byr seg.Og håpe at jeg kan komme videre i terapien.om den skulle ta lengre tid. Kan man" snakke seg frisk av ust.p.f." Hva er din erfaring??Eller er det en livslang lidelse som går i variabler??

Jeg syns det er pinlig ogf laut å ha en psyk. lidelse.Ingen andre enn mine nærmeste vet om det,og har vanskelig for å godta at dette er meg--ektefelle og forelder.

Noen kommentar? På forhånd takk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/271835-abstinens-nhd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er dette abstinens? Tror det er tilbakekomst av grunnlidelsen.

Hva er begrunnelsen for seponering? Jeg er ikke i stand til å se den.

Takk for hurtig svar.Setter pris på det!!

Finner egentlig ingen fornuftig forklaring,slik jeg ser det.Seponering av Orfiril skjedde på eget initiativ(ser nå veldig DUMT gjort;angrer...) Men;hos noen psykologer er man ikke "glad i psykofrmaka". Tenk hva det gjør med deg,kroppen din ,hjernen.leveren osv.,får jeg høre.Vet noe om dette ,men vet også hvilket helvete jeg har stelt istand for meg selv...For å være "medgjørlig pasient",tenkte jeg at det kunne være et forsøk verd. Min datter er siste- års-student innen psykologi:hun maste også om å kutte ut medesiner;så jeg hørte nok litt på henne også;men kanskje mest på min "sårede stolthet":(og trass!):jeg skulle vise at jeg klarer.......

Akk ja,hvor dum kan man være??Kanskje et barnslig trekk ifht. min lidelse??

Føler meg ikke særlig voksen nå,nei.Håper på bedring;men aller mest på fornuftig gjennomgang av kaoset jeg har stelt istand.

Når det gjelder AD,syntes jeg ikke at den hjalp;Spurt fastlegen om hjelp;svar:: seponer det du har!!! Dvs er pr idag medisinfri! Roper IKKE hurra for det,når jeg opplever slike dager.Tror jeg desverre trenger medisin likevel.......hufameisann!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/271835-abstinens-nhd/#findComment-2200878
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...