Gå til innhold

hjelp, jeg er blitt avhengig av psykologen min!

Anbefalte innlegg

Gjest surk og surk ...

Hjelpes meg, jeg tenker på psykologen min nesten hele dagen nå...

Jeg blitt helt i ørska av all omsorgen jeg får av henne. Hun er så enormt flink med ord, sier akkurat det som trøster, er ALLTID så varm og hyggelig mot meg!!

Jeg vet jo at hun er professjonell hjelper og ingenting mer, men nå er det gått så langt at jeg ønsker hun var moren min!! Hallo??? Jeg får lyst til å grine når jeg tenker på ting hun har sagt, fordi det var så godt.. og jeg tar meg selv i ønske jeg kunne krype oppi fanget hennes og være ungen hennes!!

Jeg blir skremt av hvor ekstremt jeg knytter meg til denne damen. Jeg må være gaaal etter omsorg?? Eller, hva skjer?? Lengter bare etter neste time så jeg kan få mer, mer , mer.....huff, er jeg ynkelig eller er jeg ynkelig?

Fortsetter under...

Jeg kan ikke si annet enn at jeg forstår deg veldig, veldig godt.

Det er vanskelig når man blir avhengig av sin behandler, det er vanskelig når følelsene tar overhånd og fyller tankene mer enn det som er til det beste. Jeg tenker at du må sitte med et stort omsorgsbehov, og det er lov. Det er godt at du har kommet til en som gir deg gode opplevelser. Jeg håper imidlertid at psykologen din vil hjelpe deg med å avvikle relasjonen på en god og skånsom måte når tiden er inne for det.

Det er svært vanlig å føle seg knyttet til, og avhengig av, behandleren sin. Men når dagen kommer da man skal avslutte forholdet, er det en fordel at det også oppleves som noe riktig og godt.

Jeg ønsker deg all lykke til i behandlingen. Nyt det gode og den omsorgen du får, men tenk også på at dette er en temporær situasjon, og at du en dag skal "stå på egne ben".

Gjest surk og surk

Jeg kan ikke si annet enn at jeg forstår deg veldig, veldig godt.

Det er vanskelig når man blir avhengig av sin behandler, det er vanskelig når følelsene tar overhånd og fyller tankene mer enn det som er til det beste. Jeg tenker at du må sitte med et stort omsorgsbehov, og det er lov. Det er godt at du har kommet til en som gir deg gode opplevelser. Jeg håper imidlertid at psykologen din vil hjelpe deg med å avvikle relasjonen på en god og skånsom måte når tiden er inne for det.

Det er svært vanlig å føle seg knyttet til, og avhengig av, behandleren sin. Men når dagen kommer da man skal avslutte forholdet, er det en fordel at det også oppleves som noe riktig og godt.

Jeg ønsker deg all lykke til i behandlingen. Nyt det gode og den omsorgen du får, men tenk også på at dette er en temporær situasjon, og at du en dag skal "stå på egne ben".

Tusen takk, Bibben! Håper du har rett, at det er ganske så "normalt"...Og-

Ja, jeg vet veldig godt at dette ikke blir å vare evig, og jeg vet også at jeg klarer meg uten...men, uæææh jeg gruer meg allerede! Jeg vil helst bli adoptert eller noe!

Ha en fin kveld!

Tusen takk, Bibben! Håper du har rett, at det er ganske så "normalt"...Og-

Ja, jeg vet veldig godt at dette ikke blir å vare evig, og jeg vet også at jeg klarer meg uten...men, uæææh jeg gruer meg allerede! Jeg vil helst bli adoptert eller noe!

Ha en fin kveld!

Ha en fin kveld du også.

Husk at når den tid kommer at du skal "ut i verden på egen hånd" har du forhåpentlig mange, mange gode tanker og minner fra denne relasjonen. De kan ingen ta i fra deg. De kan du ta frem for ditt indre når du trenger litt trygghet, trøst og støtte.

I løpet av behandlingen har du antagelig fått god tro på at det finnes omsorg i andre mennesker der ute, at det er mulig å bli sett, at det er mulig å føle seg trygg. Kanskje er det det en slik varm og dyktig psykolog gjør; nemlig det å gi deg en smakebit på det du selv skal finne i ditt eget miljø.

Gjest surk og surk

Ha en fin kveld du også.

Husk at når den tid kommer at du skal "ut i verden på egen hånd" har du forhåpentlig mange, mange gode tanker og minner fra denne relasjonen. De kan ingen ta i fra deg. De kan du ta frem for ditt indre når du trenger litt trygghet, trøst og støtte.

I løpet av behandlingen har du antagelig fått god tro på at det finnes omsorg i andre mennesker der ute, at det er mulig å bli sett, at det er mulig å føle seg trygg. Kanskje er det det en slik varm og dyktig psykolog gjør; nemlig det å gi deg en smakebit på det du selv skal finne i ditt eget miljø.

ja *klump i halsen*.

Takk for gode ord!

isprinsessen

Hei, du. Jeg håper du ser dette svaret mitt selv om det er noen dager siden du skrev innlegget. Jeg hadde bare lyst til å skrive noen ord til deg.

Jeg har lenge gått hos en psykiater. H•n var veldig flink og jeg fikk utrolig god hjelp. Det var skikkelig vanskelig å innse at den siste timen min nœrmet seg, jeg ville ikke at det skulle ta slutt. Men pga at jeg skulle flytte var det ikke noe valg. Jeg måtte si hadet til psykiateren min etter mange år. Det var skikkelig hardt. Det hender ofte at jeg skulle ønske at jeg kunne se h•n regelmessig hver uke, og jeg savner den tryggheten som det ga meg å ha terapitimene å se frem til. Det betød mye for meg. Faktisk så mye at jeg ikke turde i hvor mye. Jeg ville ikke at folk skulle se hvor avhengig jeg var blitt av disse samtalene. Men nå, nå som jeg sitter her på mitt nye sted, langt, langt vekke fra psykiateren min, ser jeg hvorfor jeg ble så innmari glad i disse samtalene. Og jeg ser at det ikke er galt å vise normale følelser. Faktum er at det er unikt å ha en person sittende rett ovenfor deg som kan gi deg trøst og veiviser til neste steg du tar. Vi som er psykisk syke kan vœre veldig sårbare, og følelsene ligger veldig fremme. Og jeg er utrolig glad for at jeg har hatt et menneske som har orket å høre på mine tanker og til tider veldig destruktive ideer.

Jeg synes du er heldig som føler at du har funnet noen som er til å stole på slik at du kan dele dine tanker og se frem til terapitimene. Bruk timene til å få orden i livet ditt slik at du kan komme deg videre og vœre stolt av deg selv. Ikke skam deg fordi du er glad for at noen bryr seg om deg. Det er deilig at noen orker! Din jobb nå er å sørge for at du tar vare på disse samtalene og kan dra dem frem når du trenger det men ikke har muligheten lengre til å sitte ovenfor en som kan hjelpe deg.

All œre til folk som bruker sine dager til å hjelpe andre til en bedre hverdag!!!!!

Og all œre til dem som kan gjøre livene sine bedre ved hjelp av hjelpen!!!!! ;)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...