Gå til innhold

Skygger - psykose? NHD

Anbefalte innlegg

Gjest Surremitt

Hei, er ikke meningen å mase på deg. Begynner bare å bli litt bekymret for meg selv! Skrev et innlegg på tirsdag om at jeg har bejynt å se skygger i sidesynet og nå er skyggene der store deler av dagen! :-( De er smale og flere ved siden av hverandre og det ser ut som om de "blafrer i vinden". Når jeg snur meg så er det ikke noe der..... Sover fortsatt veldig dårlig så det er vel mulig at det er derfor jeg ser dem.

Synes du dette virker som starten på en psykose? Har aldri vært psykotisk før, men sliter med andre psykiske problemer. Burde jeg oppsøke lege?

Hilsen en bekymret jente på 22.....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/271887-skygger-psykose-nhd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest repsil

Kjenner godt igjen de skyggene du beskriver, hadde lignende greie men flere ting i tillegg og ble satt på antispsykotika, har nå sluttet med medisinene er frisk for det mest alvorlige men skyggene er fortsatt med meg til tider ;) jeg vet ikke om det har noe med psykose å gjøre, tror det skal endel mer til. Som du sier så tror jeg det kan ha med søvnen din å gjøre? Litt surrete og kanskje ørlite paranoid.

Siden du har psykiske problemer regner jeg med du får behandling, fortell om det så kanskje du får en liten dose antispykotika. Skjønner det er slitsomt å ha de skyggene der hele dagen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/271887-skygger-psykose-nhd/#findComment-2201119
Del på andre sider

Gjest Surremitt

Kjenner godt igjen de skyggene du beskriver, hadde lignende greie men flere ting i tillegg og ble satt på antispsykotika, har nå sluttet med medisinene er frisk for det mest alvorlige men skyggene er fortsatt med meg til tider ;) jeg vet ikke om det har noe med psykose å gjøre, tror det skal endel mer til. Som du sier så tror jeg det kan ha med søvnen din å gjøre? Litt surrete og kanskje ørlite paranoid.

Siden du har psykiske problemer regner jeg med du får behandling, fortell om det så kanskje du får en liten dose antispykotika. Skjønner det er slitsomt å ha de skyggene der hele dagen.

Takk for svar! Ja, det skal nok mer til enn dette for å kalle det en psykose, men jeg bare frykter at det kan være starten på en psykose :( De er jo der nesten konstant nå, sitter liksom fast.

Jeg går ikke til behandling, bare til en fastlege som ikke bryr seg så mye... Jeg burde vel kanskje oppsøke hjelp sånn som ting er nå. Skikkelig skremmende dette her!! Føler jeg er på vei til å bli gal!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/271887-skygger-psykose-nhd/#findComment-2201334
Del på andre sider

Gjest repsil

Takk for svar! Ja, det skal nok mer til enn dette for å kalle det en psykose, men jeg bare frykter at det kan være starten på en psykose :( De er jo der nesten konstant nå, sitter liksom fast.

Jeg går ikke til behandling, bare til en fastlege som ikke bryr seg så mye... Jeg burde vel kanskje oppsøke hjelp sånn som ting er nå. Skikkelig skremmende dette her!! Føler jeg er på vei til å bli gal!!

Tror ikke du skal være redd for å bli psykotisk, men syns du skal be legen din om henvisning til spesialister som kan evaluere dette og kanskje andre ting du sliter med. Har selv erfaring med leger som både ikke har peiling og virker uinteressert.

Etter jeg havnet i hendene på de som kan sakene sine fikk jeg riktige medisiner og følelsen av å bli tatt på alvor noe som gjorde hele situasjonen mye lysere.

Skriv ett brev til legen om du ikke er komfortabel med personen eller syns det er vanskelig på noen måte.

Du kan også be om Vallergan eller lignende (sovemedisin) som ikke er noe skummel man blir bare deilig og døsen av den ;)

Og husk, du blir ikke gal :) (kjenner igjen frykten)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/271887-skygger-psykose-nhd/#findComment-2201352
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...