Gå til innhold

vekt problemer ved lavt stoffskifte

Gjest Anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym

Har tatt levaxsin i 3 år, men sliter veldig med vekt, klarer ikke å gå ned, spiser tre- fire måltider pr dag ikke noe mellom og ikke søtsaker.Hva kan jeg gjøre for å gå ned i vekt, spiser ikke så store måltider jeg vet ikke hvor jeg skal redusere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Generelt så øker forbrenningen om du spiser flere måltider pr. dag. Har du prøvd det? (Nå vet ikke jeg hvordan dette virker når man har lavt stoffskifte....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter med det samme. Har en velregulert Hypothyreose, men kiloene går ikke lett av for det. De siste 3 månedene har jeg jobbet hardt for å ta av og har til nå klart drøyt 7 kg, siden rett før jul. Jeg trener mye mer og prøver å spise mindre måltider oftere. Kiloene forsvinner utrolig tregt, men legen min var kjempefornøyd med en gjennomsnittelig nedgang på ca 2 kg i måneden.

Har bestemt meg for å være ekstremt tålmodig og jobbe hardt med å legge om til en livsstil jeg kan leve med resten av livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville prøvd å fordele maten på flere mindre måltider. Spis en skikkelig god frokost, en lunsj med mye protein, et lite mellommåltid og så middag uten for mye karbohydrater, til slutt et lite måltid til kvelden.

Drikk mye vann.

Det er ofte lettere å gå ned i vekt med flere små måltider enn med 3-4 normale. Men lett er det ikke å gå ned i vekt da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Karin

Jeg foreslår at du begynner å spise litt oftere, gjerne fem-seks ganger per dag. Spis tre mellom måltider som består av et eple, en appelsin eller en grovbrødskive. Deretter passer du på at du spiser rikelig med friske grønnsaker til to av de andre måltidene. Spis mat du må tygge godt. Når du har lavt stoffskifte er det vanskelig å komme i gang med mosjonen, men den er utrolig viktig, enda viktigere enn hos andre. Mens andre kan gå en halv time daglig og merke vektreduksjon ved riktig matinntak, vil du merke den først etter 45 minutters gåtur daglig. Du bør begynne i det små, gjerne småturer på fem-ti minutter, og øk med fem ekstra minutter per uke. Det ligger mange ekstra kilo vekttap i riktig mosjon og riktig mat. Blir du fort sliten, foreslår jeg at du trimmer sittende med strikker. Er dette også spesielt vanskelig til tider, foreslår jeg at du varierer med sykling, eller gåturer eller strikketrim. Det er viktig at du får i deg nok fiber og tror du at du ikke får i deg nok, kan du prøve et fiber kosttilskudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...